bedste VirtualPC/Windows-kombination på Pi~
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-05-02 17:45

Hvad er den bedste kombination af VirtualPC og Windows, når jeg ikke
har tænkt mig at købe en DualG4? Hvilker versioner?

Maskinen:
Pismo G3-400
640 MB RAM
MacOS9.x

Behovet for Windows:
Homebanking, Exploder
Træningsdagbogen (lille program til logging af fysisk aktivitet)

-j

--
26.06.01: Skoddede min sidste smøg.
30.04.02: Løb mit første løb, 10 km, 46:00 min.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-05-02 18:13

In article <kyn0vio5x4.fsf@mimer.null.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> Hvad er den bedste kombination af VirtualPC og Windows, når jeg ikke
> har tænkt mig at købe en DualG4? Hvilker versioner?

Om du bruger VPC 3 eller 4 på en G3 har ikke den store betydning, hvis
du vil køre Mac OS X er der ingen vej uden om VPC 5. Eindows bør være
enten win95 eller NT4.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-05-02 18:27

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Om du bruger VPC 3 eller 4 på en G3 har ikke den store betydning,
> hvis du vil køre Mac OS X er der ingen vej uden om VPC 5.

I første ogang bliver det helt sikkert på OS9.x.
Er VPC 5.x tungere end 3.x og 4.x?

> Eindows bør være enten win95 eller NT4.

Tjek.

Forsøgte mig engang med Win98, og det virkede temmelig tungt. Jeg ejer
faktisk en Win95-licens. Kan man stadig få updates af Win95, så man
kan k're homebanking og sager?

-j

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-05-02 18:42

In article <kyhelqo3yp.fsf@mimer.null.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> I første ogang bliver det helt sikkert på OS9.x. Er VPC 5.x tungere
> end 3.x og 4.x?

Jeg har aldrig brugt VPC4 som primært skulle udmærke sig ved at være
optimeret til G4.

Jeg synes ikke der er den store forskel på VPC3 på min gamle Beige G3
(233/96MB) og dametsken (466/192MB) i forhold til VPC5 på G4'eren
(400/448MB) - Det skal siges at jeg kun har prøvet VPC5 under Mac OS 9
få gange.

> Forsøgte mig engang med Win98, og det virkede temmelig tungt. Jeg ejer
> faktisk en Win95-licens. Kan man stadig få updates af Win95, så man
> kan k're homebanking og sager?

Ja op til IE 5.5 - I øvrigt virker unibank/nordea også i N4.08 og frem
efter.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-05-02 18:50

> [...]

> G3 (233/96MB) og dametsken (466/192MB) i forhold til VPC5 på G4'eren
> (400/448MB) - Det skal siges at jeg kun har prøvet VPC5 under Mac OS

Altså: VPC5 kan forventes at være tungere end VPC3 på min Pismo?

-j

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-05-02 19:13

In article <kyelguo2wo.fsf@mimer.null.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> Altså: VPC5 kan forventes at være tungere end VPC3 på min Pismo?

altså: jeg tror forskelen er minim

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-05-02 19:20

In article <kyelguo2wo.fsf@mimer.null.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> Altså: VPC5 kan forventes at være tungere end VPC3 på min Pismo?

altså: jeg tror forskelen er minimal

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-05-02 19:22

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> altså: jeg tror forskelen er minimal

Altså: VPC5.0 kombineret med Win95 er ikke helt dumt?

-j

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-05-02 20:39

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> altså: jeg tror forskelen er minimal

Kan du ikke lære at lave en ordenlig supersede?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-05-02 20:56

In article <m34rhq9w6f.fsf@ted.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Kan du ikke lære at lave en ordenlig supersede?

jeg prøver... poster pt. via leafnode som skulle sende supersede til
sunsite, men jeg er muligvis nød til at sende supersede direkte til
sunsite.

Fra : Kenneth Løvholt

Dato : 02-05-02 21:11

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> Altså: VPC5 kan forventes at være tungere end VPC3 på min Pismo?

Ja, VPC 5 er væsentlig tungere end VPC 3 og 4. Du vil ikke bryde dig om
ventetiden blot for at åbne en browser.

Hilsen,

Kenneth

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-05-02 19:23

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Eindows bør være enten win95 eller NT4.

Hvor hutgig en (virtuel-) PC skal man have, før Win2000 er mere mam
end Win95/98/ME/etc.?

-j

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-05-02 19:52

In article <ky6626o1dd.fsf@mimer.null.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> Hvor hutgig en (virtuel-) PC skal man have, før Win2000 er mere mam
> end Win95/98/ME/etc.?

Det er jeg vist ikke den rette til at svare på - Jeg vil eks. til enhver
tid fastholde at en 486 DX4 er hurtigere til en hvilken som helst
version af windows end VPC på en +500MHz G4 der er fyldt med ram. Dvs at
VPC det er ubrugeligt med mindre man /ikke/ har ét eneste aternativ til
at undgå VPC.

Problemet er at brugerfladerne på 98/ME/2000/XP er tungere at emulere
end win95/NT4, samt at der er en masse funktioner du ikke kan/vil bruge,
som bruger resurcer. NT4 er muligvis tungere end win95, men tilgængæld
er det mere stabilt og i højere grad multithreadet - hvis man kan/vil
tildele VPC/NT4 tilstrækkelig med RAM kan NT4 derfor være mnindre
langsomt en VPC/95.

for mit vedkommende ender det nok med at jeg stiller en hovedløs 486'er
eller pentium med win95 og en VNC server op, og bruger den til netbank
mm. Livet er for kort til VPC! ...din tur Karl

Fra : Karl Antz

Dato : 02-05-02 21:07

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> ...din tur Karl

.... orker det ikke - det er forgæves at præke til de ugudelige

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-05-02 21:25

In article <1fbktbp.10db8ljma20y6N%karlantz@isa.dknet.dk>,
karlantz@isa.dknet.dk (Karl Antz) wrote:

> ... orker det ikke - det er forgæves at præke til de ugudelige

Jæ er halv fynbo og har booet på lolland inte jæ flytte'e hjemm fraa -
og beg steer he'er det "ugulig"

Fra : Karl Antz

Dato : 04-05-02 09:02

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jæ er halv fynbo og har booet på lolland inte jæ flytte'e hjemm fraa -
> og beg steer he'er det "ugulig"

jammen ded var da sjovt - tebevs i tredserne sikkled' je op å nej aj de
fynske landeveje. Dengang var je helt fresk å ny fra Tyskland a' å
ku'tte snæk dænsk. Men folk ville jo ett snæk tysk me mæj - så måått'je
te å lære dænsk.

Desvær' kom je si'en te å bo i hoe'sta'en - åsså gik de' jo lisssom lidt
tabt me' de' fynske å me' mine sikkelkundskaber. Men de' ka' da vær de'
kommer igen

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Ben Knudsen

Dato : 02-05-02 20:54

janus@dev.null.dk writes:
>Altså: VPC5.0 kombineret med Win95 er ikke helt dumt?

Det kører jeg. Meget bedre end win98. Homebanking med både nordea og BG
bank (samme som danske bank) kører ret hurtigt. Men jeg har crashes en
gang i mellem... jeg tror det er, en java-ting, men jeg er ikke sikker.

Mvh Ben