/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Olieskift.
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 02-05-02 16:54

Mig og min SR250SE fra 83 har et problem!
Jeg skulle foretage et olieskift.
Finder en 19'ner nøgle frem og forsøger, at løsne bundskruen..... men den
sidder fuldstændig fast, så "moment" i nøglen kan flytte motorcyklen rundt
på centralstøttebenet, uden at møtrikken giver sig!!..... den forrige ejer
(det er mit første olieskift) må have tænkt, at tryk-40 er bedre end at
investere i en ny kobberpakning(!?). Efter at have prøvet lykken med en
topnøgle, at jeg for alvor konstateret, at den sidder meget godt fast , jeg
tror, at selve møtriken er lavet i noget relativt blødt metal, i hvert fald
er det meget nemt, at sætte mærker i dens kanter.... æv..øv! Jeg kan da godt
forsøge, at rykke videre i skidtet, men den *VIL* bare ingenting, blot
bliver møtrikken grimmere og grimmere.

Hvordan fa.... får man løsnet proppen, inden at møtrikken bliver helt rund?!

Hilsen
Lars
(Der pga. splejsethed, blot kan være stolt over, at ødelægge en møtrik i
disse dimensioner)



 
 
Thomas Buus Andersen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 02-05-02 17:19


"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:aarnka$af2$1@sunsite.dk...
> Mig og min SR250SE fra 83 har et problem!
> Jeg skulle foretage et olieskift.
> Finder en 19'ner nøgle frem og forsøger, at løsne bundskruen..... men den
> sidder fuldstændig fast, så "moment" i nøglen kan flytte motorcyklen rundt
> på centralstøttebenet, uden at møtrikken giver sig!!..... den forrige ejer
> (det er mit første olieskift) må have tænkt, at tryk-40 er bedre end at
> investere i en ny kobberpakning(!?). Efter at have prøvet lykken med en
> topnøgle, at jeg for alvor konstateret, at den sidder meget godt fast ,
jeg
> tror, at selve møtriken er lavet i noget relativt blødt metal, i hvert
fald
> er det meget nemt, at sætte mærker i dens kanter.... æv..øv! Jeg kan da
godt
> forsøge, at rykke videre i skidtet, men den *VIL* bare ingenting, blot
> bliver møtrikken grimmere og grimmere.
>
> Hvordan fa.... får man løsnet proppen, inden at møtrikken bliver helt
rund?!

Ved godt det kan lyde dumt. Men nogle gange kan det faktisk hjælpe lidt at
stramme en tand ekstra hvis den er irret lidt fast. Så løsner den sig
og bliver noget nemmere at løsne. Giv den evt. et ordentlig skud WD40. Det
går man aldrig galt i byen med. Jeg ved ikke om det muligvis er nemmere at
løsne den hvis motoren er varm?

>
> Hilsen
> Lars
> (Der pga. splejsethed, blot kan være stolt over, at ødelægge en møtrik i
> disse dimensioner)
--
/Thomas Buus
!Fjern NOSPAM fra mail adresse!




Morten G.N. (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten G.N.


Dato : 02-05-02 17:26

Hvis området hvor bundskruen sidder, ikke er af alu, kan du prøve at give
skruen et lille dask med en hammer på hovedet for at give den et "chock".
For at give bedre greb til fastnøglen, kan du smørre lidt fedt på skruen, og
derefter komme sand på. Så glider fastnøglen ikke så let af.
Hvis dette ikke virker kan du svejse en bolt ovenpå bundskruen og så skrue
på den.

Mvh. Morten NX650


Thomas Buus Andersen <t-buus@NOSPAMget2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3DdA8.86$uQ.5574@news.get2net.dk...
>
> "Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:aarnka$af2$1@sunsite.dk...
> > Mig og min SR250SE fra 83 har et problem!
> > Jeg skulle foretage et olieskift.
> > Finder en 19'ner nøgle frem og forsøger, at løsne bundskruen..... men
den
> > sidder fuldstændig fast, så "moment" i nøglen kan flytte motorcyklen
rundt
> > på centralstøttebenet, uden at møtrikken giver sig!!..... den forrige
ejer
> > (det er mit første olieskift) må have tænkt, at tryk-40 er bedre end at
> > investere i en ny kobberpakning(!?). Efter at have prøvet lykken med en
> > topnøgle, at jeg for alvor konstateret, at den sidder meget godt fast ,
> jeg
> > tror, at selve møtriken er lavet i noget relativt blødt metal, i hvert
> fald
> > er det meget nemt, at sætte mærker i dens kanter.... æv..øv! Jeg kan da
> godt
> > forsøge, at rykke videre i skidtet, men den *VIL* bare ingenting, blot
> > bliver møtrikken grimmere og grimmere.
> >
> > Hvordan fa.... får man løsnet proppen, inden at møtrikken bliver helt
> rund?!
>
> Ved godt det kan lyde dumt. Men nogle gange kan det faktisk hjælpe lidt at
> stramme en tand ekstra hvis den er irret lidt fast. Så løsner den sig
> og bliver noget nemmere at løsne. Giv den evt. et ordentlig skud WD40. Det
> går man aldrig galt i byen med. Jeg ved ikke om det muligvis er nemmere at
> løsne den hvis motoren er varm?
>
> >
> > Hilsen
> > Lars
> > (Der pga. splejsethed, blot kan være stolt over, at ødelægge en møtrik i
> > disse dimensioner)
> --
> /Thomas Buus
> !Fjern NOSPAM fra mail adresse!
>
>
>



Lars T. Thomsen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 02-05-02 17:46

> Ved godt det kan lyde dumt. Men nogle gange kan det faktisk hjælpe lidt at
> stramme en tand ekstra hvis den er irret lidt fast.
Hmm! - Det forsøgte jeg i starten, da jeg naiv nok til at tro, at den bare
skulle vristes fri... skruen sidder jo i bunden, så det er jo ikke småting
den er udsat for! - Men en tand!? - Nej, den VIL intet!

> Giv den evt. et ordentlig skud WD40. Det
> går man aldrig galt i byen med. Jeg ved ikke om det muligvis er nemmere at
> løsne den hvis motoren er varm?
Faktisk så kørte jeg motoren varm (så olien lettere ville dryppe fra
motoren) men alligevel ventede et par minutter, så det ydre kunne nå at
afkøle en anelse.... jeg tror, at det er sundest, så man ikke skruer i varm
metal..... bare en strøgtanke?
Jeg har ikke forsøgt, at give den WD40, det skal sgu prøves! - Men min logik
sagde mig, at olie omkring en olieskrue ikke skulle være noget problem!

Men jeg har også overvejet, at give den et par moderate "dask" med en hammer
(Ikke for at bøje eller knække; men for at markere, ryste og chokere!) - - -
Så den efterhånden lærer, hvem der bestemmer!

Hilsen
Lars



Martin Sørensen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-05-02 18:43

> Jeg har ikke forsøgt, at give den WD40, det skal sgu prøves! - Men min
logik
> sagde mig, at olie omkring en olieskrue ikke skulle være noget problem!


Husk at der skal rigelige mængder med wd40 på, og det skal også have tid til
at virke.. Mindst et døgn, gerne to.

Nogle slag med en hammer, som du siger, kan også være godt til at få løsnet
det der har forårsaget at den har sat sig fast. Derudover er en stjernenøgle
af god kvalitet svær at ødelægge en bolt med, medmindre bolten er lidt
ødelagt i forvejen.

Du har jo ikke (så vidt jeg ved) adgang til svejseanlæg eller kompressor, så
disse alternativer duer nok ikke..

--
signing off.. Martin Sørensen



Kenneth S (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 02-05-02 17:24


"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote in message
news:aarnka$af2$1@sunsite.dk...
> Mig og min SR250SE fra 83 har et problem!
> Jeg skulle foretage et olieskift.
> Finder en 19'ner nøgle frem og forsøger, at løsne bundskruen..... men den
> sidder fuldstændig fast, så "moment" i nøglen kan flytte motorcyklen rundt
> på centralstøttebenet, uden at møtrikken giver sig!!..... den forrige ejer
> (det er mit første olieskift) må have tænkt, at tryk-40 er bedre end at
> investere i en ny kobberpakning(!?). Efter at have prøvet lykken med en
> topnøgle, at jeg for alvor konstateret, at den sidder meget godt fast ,
jeg
> tror, at selve møtriken er lavet i noget relativt blødt metal, i hvert
fald
> er det meget nemt, at sætte mærker i dens kanter.... æv..øv! Jeg kan da
godt
> forsøge, at rykke videre i skidtet, men den *VIL* bare ingenting, blot
> bliver møtrikken grimmere og grimmere.
>
> Hvordan fa.... får man løsnet proppen, inden at møtrikken bliver helt
rund?!
>
> Hilsen
> Lars
> (Der pga. splejsethed, blot kan være stolt over, at ødelægge en møtrik i
> disse dimensioner)
>

Find en ring-fastnøgle, sæt en forlænger på nøglen (evt. vandrør), og drej.

Få nogen til at holde cyklen imens.

/kenneth



Armand (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-05-02 23:14


Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en
news:aarp4u$tiv$1@tux.netsite.dk...
>
> Find en ring-fastnøgle, sæt en forlænger på nøglen (evt. vandrør), og
> drej. - Få nogen til at holde cyklen imens.

Stop - stop!

Brug en skraldenøgle!
Kun v.h.a. en skraldenøgle der er indstillet til "løsne", er du 100%
sikker på
at du drejer den korrekte vej!!!

Bliv nu ikke fornærmet over at jeg ikke tror at du ikke ved hvad der er
højre og venstre - Jeg selv er håndværker og tager ligeså tit fejl når
gevindene er "under op"!
Og blandt klubkammeraterne i min motorcykelklub er der jævnligt én der
decidert overspænder sin "fastsiddende" bundskrue i forsøget på at få
den af

Det med WD40/rustløsner:
Når et gevind sidder fast og rustløsner kan hjælpe, har det været
gevindet der var rustet/irret fast - Bundproppen er pakket v.h.a. en
skive lige under bolthovedet, hvorved at dét gevind er det mest
velsmurte
på hele motorcyklen, og rustløsner derfor ikke skulle gøre nogen forskel


--
Armand





Lars T. Thomsen (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 03-05-02 06:51

> Stop - stop!
>
> Brug en skraldenøgle!
> Kun v.h.a. en skraldenøgle der er indstillet til "løsne", er du 100%
> sikker på
> at du drejer den korrekte vej!!!
Jeps!

> Bliv nu ikke fornærmet over at jeg ikke tror at du ikke ved hvad der er
> højre og venstre - Jeg selv er håndværker og tager ligeså tit fejl når
> gevindene er "under op"!
Det gør skam ikke noget, for jeg har ALDRIG fundet ud af, hvad forskellen på
højre og venstre er! - Dét gen ejer jeg desværre ikke!

Men skal jeg løsne eller fastgøre en skrue, så følger jeg min intuition og
drejer..... men da jeg lå under motoren, der blev jeg sgu i tvivl, så jeg
tog altid en bolt og en møtrik med, så jeg kunne se, hvilken retning der
skulle drejes (!!).

Hilsen
Lars



Armand (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-05-02 14:25


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en
news:aat8lp$gi5$1@sunsite.dk...
> >
> men da jeg lå under motoren, der blev jeg sgu i tvivl, så jeg
> tog altid en bolt og en møtrik med, så jeg kunne se, hvilken retning
der
> skulle drejes (!!).

Rationelt!!

--
Armand.




Peter J (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 04-05-02 21:21


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en
news:aat8lp$gi5$1@sunsite.dk...

snip

jeg har ALDRIG fundet ud af, hvad forskellen på
> højre og venstre er! - Dét gen ejer jeg desværre ikke!
>

> Hilsen
> Lars
>
Højre hånd er der hvor tommelfingeren sidder til venstre - og vice versa.

Peter - idag med humor
CBR 1000 F



Lars T. Thomsen (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 04-05-02 21:42

> jeg har ALDRIG fundet ud af, hvad forskellen på
> > højre og venstre er! - Dét gen ejer jeg desværre ikke!

> Højre hånd er der hvor tommelfingeren sidder til venstre - og vice versa.
LOOOL! - Fremragende! - NU har jeg fattet det... tror jeg nok.... MEN: skal
man kigge på håndryggen eller på håndfladen?

Hilsen
Lars
(Nu med højkoncentreret humor)



Morten G.N. (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten G.N.


Dato : 04-05-02 22:39

Når man kigger på skruehovedet, så tænk på at du spænder "med uret", og
løsner mod uret. Medmindre, at skruen har linksgevind...

Mvh. Morten NX650


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ab1hg6$j33$1@sunsite.dk...
> > jeg har ALDRIG fundet ud af, hvad forskellen på
> > > højre og venstre er! - Dét gen ejer jeg desværre ikke!
>
> > Højre hånd er der hvor tommelfingeren sidder til venstre - og vice
versa.
> LOOOL! - Fremragende! - NU har jeg fattet det... tror jeg nok.... MEN:
skal
> man kigge på håndryggen eller på håndfladen?
>
> Hilsen
> Lars
> (Nu med højkoncentreret humor)
>
>



Peter J (05-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 05-05-02 18:11


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en
news:ab1hg6$j33$1@sunsite.dk...
> > jeg har ALDRIG fundet ud af, hvad forskellen på
> > > højre og venstre er! - Dét gen ejer jeg desværre ikke!
>
> > Højre hånd er der hvor tommelfingeren sidder til venstre - og vice
versa.
> LOOOL! - Fremragende! - NU har jeg fattet det... tror jeg nok.... MEN:
skal
> man kigge på håndryggen eller på håndfladen?
>
> Hilsen
> Lars
> (Nu med højkoncentreret humor)
>
>
Hånd-ryggen eller -fladen er ligegyldigt, det er så bare omvendt !!

Peter
CBR 1000 F




Kenneth Sørensen (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 03-05-02 13:00

> > Find en ring-fastnøgle, sæt en forlænger på nøglen (evt. vandrør), og
> > drej. - Få nogen til at holde cyklen imens.
>
> Stop - stop!
>
> Brug en skraldenøgle!
> Kun v.h.a. en skraldenøgle der er indstillet til "løsne", er du 100%
> sikker på
> at du drejer den korrekte vej!!!
>
snip
> --
> Armand
>

Jeg synes blot man har mere 'kontrol' over en fastnøgle.
En top kan dreje sig/gå skævt, især hvis du forlænger skralden.
Desuden har jeg set skralder gå i udu, ved meget hård belastning.

Kenneth



Armand (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-05-02 14:30


Kenneth Sørensen <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en
news:3cd26da3$0$78752$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Brug en skraldenøgle!
> > Kun v.h.a. en skraldenøgle der er indstillet til "løsne", er du 100%
> > sikker på at du drejer den korrekte vej!!!
> Jeg synes blot man har mere 'kontrol' over en fastnøgle.
> En top kan dreje sig/gå skævt, især hvis du forlænger skralden.
> Desuden har jeg set skralder gå i udu, ved meget hård belastning.

Så rigtigt, så rigtigt!
Men mine udtalelser er jo på baggrund af at jeg har set flere der har
nået at overdreje bolten (og det er gevindet i alu-bundkarret der ryger
= ), inden at det gik op for dem at de forsøgte den forkerte vej!

Forøvrigt er det ligeså ofte at der ikke er højde nok på en ringnøgle
til at sidde ordentlig på bundproppens hex. og samtidig komme ordentlig
under stelrørene :-/

--
Armand.
(der også anbefaler Lars T's trick med en løs bolt/møtrik medbragt under
motoren!)




Kenneth S (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 03-05-02 15:43


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:aau3v3$7ul$4@news.cybercity.dk...
>
> Kenneth Sørensen <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en
> news:3cd26da3$0$78752$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > Brug en skraldenøgle!
> > > Kun v.h.a. en skraldenøgle der er indstillet til "løsne", er du 100%
> > > sikker på at du drejer den korrekte vej!!!
> > Jeg synes blot man har mere 'kontrol' over en fastnøgle.
> > En top kan dreje sig/gå skævt, især hvis du forlænger skralden.
> > Desuden har jeg set skralder gå i udu, ved meget hård belastning.
>
> Så rigtigt, så rigtigt!
> Men mine udtalelser er jo på baggrund af at jeg har set flere der har
> nået at overdreje bolten (og det er gevindet i alu-bundkarret der ryger
> = ), inden at det gik op for dem at de forsøgte den forkerte vej!
>
> Forøvrigt er det ligeså ofte at der ikke er højde nok på en ringnøgle
> til at sidde ordentlig på bundproppens hex. og samtidig komme ordentlig
> under stelrørene :-/
>
> --
> Armand.
> (der også anbefaler Lars T's trick med en løs bolt/møtrik medbragt under
> motoren!)
>

Hmm, jeg tror sq ikke rigtig vi kan komme op og skændes, for vi er vist
enige om det meste..

(..bortset fra at jeg anerkender Honda's høje kvalitet

Før man lægger lægger an til de store bodybuilder-øvelser, er den løse
bolt/møtrik tit en rigtig god idé, ja.

Kenneth





Jes Vestervang (05-05-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-05-02 11:15

Kenneth S wrote:
........
> Hmm, jeg tror sq ikke rigtig vi kan komme op og skændes, for vi er vist
> enige om det meste..
>
> (..bortset fra at jeg anerkender Honda's høje kvalitet
>

--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |
/ O O\__ feed |
/ \ the trolls |
/ \ \ |
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________


--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

S@nd (02-05-2002)
Kommentar
Fra : S@nd


Dato : 02-05-02 17:25

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:aarnka$af2$1@sunsite.dk...
....
> Hvordan fa.... får man løsnet proppen, inden at møtrikken bliver helt
rund?!
....

Kør den varm inden du prøver, så er det ofte lettere at løsne bundskruen og
tilmed løber olien lettere.

Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||




Anders Majland \(Rep~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 02-05-02 18:00

> Hvordan fa.... får man løsnet proppen, inden at møtrikken bliver helt
rund?!

En luft eller el-slagnøgle er tit effektiv til at få ting løsnet...Har du et
værksted eller hjulcenter i nærheden er det nok det nemmeste.

/A


Peter J (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 02-05-02 18:52


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en
news:aarnka$af2$1@sunsite.dk...

> Hvordan fa.... får man løsnet proppen, inden at møtrikken bliver helt
rund?!
>
> Hilsen
> Lars
> (Der pga. splejsethed, blot kan være stolt over, at ødelægge en møtrik i
> disse dimensioner)
>
>
Inden der er nogen der foreslår ilt + gas, eller at svejse i den osv. Vil
jeg anbefale dig at prøve med en luft-nøgle !

Mvh
Peter

p.s. skruer du mon den rigtige vej ??




Lars T. Thomsen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 02-05-02 19:08

> p.s. skruer du mon den rigtige vej ??
LOL - Ja! - Medmindre, at skruen har linksgevind!

Hilsen
Lars



Ivan Nielsen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Ivan Nielsen


Dato : 02-05-02 20:14

Er det bundproppen du har fat i. Ja det lyder måske åndssvagt, men jeg har
en Yamaha >YZ80 crosser som jeg skulle skifte olie på for nylig. Der sad en
nydelig firkantet dims nederst på motorblokken som jeg satte gaffelnøglen
på. Den ville ikke af. Prøvede nogle af de velmente råd som jeg også ser her
i dag. Kom til den med forlængeren - så fik jeg da vredet den. >Men det var
vare en eller anden støbning i blokken som jeg vred af. - Meget hede ører,
men til min lettelse skete der ingen skade. Og jeg fandt den rigtige
bundprop i nærheden.


--
Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
55739045 - 21646348
Mail ivan@kloge.dk
www.kloge.dk


"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:aarnka$af2$1@sunsite.dk...
> Mig og min SR250SE fra 83 har et problem!
> Jeg skulle foretage et olieskift.
> Finder en 19'ner nøgle frem og forsøger, at løsne bundskruen..... men den
> sidder fuldstændig fast, så "moment" i nøglen kan flytte motorcyklen rundt
> på centralstøttebenet, uden at møtrikken giver sig!!..... den forrige ejer
> (det er mit første olieskift) må have tænkt, at tryk-40 er bedre end at
> investere i en ny kobberpakning(!?). Efter at have prøvet lykken med en
> topnøgle, at jeg for alvor konstateret, at den sidder meget godt fast ,
jeg
> tror, at selve møtriken er lavet i noget relativt blødt metal, i hvert
fald
> er det meget nemt, at sætte mærker i dens kanter.... æv..øv! Jeg kan da
godt
> forsøge, at rykke videre i skidtet, men den *VIL* bare ingenting, blot
> bliver møtrikken grimmere og grimmere.
>
> Hvordan fa.... får man løsnet proppen, inden at møtrikken bliver helt
rund?!
>
> Hilsen
> Lars
> (Der pga. splejsethed, blot kan være stolt over, at ødelægge en møtrik i
> disse dimensioner)
>
>



Mikkel Christensen (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 03-05-02 15:41

Ivan Nielsen <Ivan@kloge.dk> wrote in article
<3cd18f5c$0$3771$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
>
> i dag. Kom til den med forlængeren - så fik jeg da vredet den. >Men det
var
> vare en eller anden støbning i blokken som jeg vred af. - Meget hede
ører,
> men til min lettelse skete der ingen skade. Og jeg fandt den rigtige
> bundprop i nærheden.

*LOL*

> www.kloge.dk

You said it...

--
Mikkel
Motorspasser

Lars T. Thomsen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 02-05-02 21:59

Jeg har fået løsnet skruen, sprøjtede lidt WD40 på og tog stjernenøglen og
en hammer og dunkede den fri med sagte små bank på enden af nøglen,
pludselig sagde skruen KNEAAAHCK---UWWII og resten af gevindet på skruen
kunne blot drejes op med to fingre.

Tak for en dejlig hjælp!

Hilsen
Lars



Thomas Buus Andersen (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 03-05-02 06:54

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:aas9es$pci$1@sunsite.dk...
> Jeg har fået løsnet skruen, sprøjtede lidt WD40 på og tog stjernenøglen og
> en hammer og dunkede den fri med sagte små bank på enden af nøglen,
> pludselig sagde skruen KNEAAAHCK---UWWII og resten af gevindet på skruen
> kunne blot drejes op med to fingre.

Det var dejligt hva.
Så skulle du måske ud og finde dig en ny bundskrue, hvis du har voldtaget
den gamle lidt?
>
> Tak for en dejlig hjælp!
Så lidt
>
> Hilsen
> Lars
/Thomas




Lars T. Thomsen (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 03-05-02 06:54

> Det var dejligt hva.
> Så skulle du måske ud og finde dig en ny bundskrue, hvis du har voldtaget
> den gamle lidt?
Ja, på dette punkt, er det er nok ikke værd at satse!

Hilsen
Lars



Jesper Hvalsøe (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Hvalsøe


Dato : 03-05-02 13:26


"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:aarnka$af2$1@sunsite.dk...
> Mig og min SR250SE fra 83 har et problem!
> Jeg skulle foretage et olieskift.
> Finder en 19'ner nøgle frem og forsøger, at løsne bundskruen..... men den
> sidder fuldstændig fast, så "moment" i nøglen kan flytte motorcyklen rundt
> på centralstøttebenet, uden at møtrikken giver sig!!..... den forrige ejer
> (det er mit første olieskift) må have tænkt, at tryk-40 er bedre end at
> investere i en ny kobberpakning(!?). Efter at have prøvet lykken med en
> topnøgle, at jeg for alvor konstateret, at den sidder meget godt fast ,
jeg
> tror, at selve møtriken er lavet i noget relativt blødt metal, i hvert
fald
> er det meget nemt, at sætte mærker i dens kanter.... æv..øv! Jeg kan da
godt
> forsøge, at rykke videre i skidtet, men den *VIL* bare ingenting, blot
> bliver møtrikken grimmere og grimmere.
>
> Hvordan fa.... får man løsnet proppen, inden at møtrikken bliver helt
rund?!
>

WD-40 i rigelige mængder, og lad det sidde til næste dag.

Og du er HELT sikker på at du drejer den rigtige vej...
Mange folk tager fejl, når bolten sidder på hovedet.



Jesper Hvalsøe
GS 750
GSX 1100



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177521
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408662
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste