Delte mapper og password i XP
Fra : Trolden

Dato : 02-05-02 14:25

Hvordan lader det sig gøre at lave en delt mappe med password i Win XP-Pro.
Jeg ved godt at jeg kan dele ved at lave en mappe i mappen delte mapper, men
hvordan sætter jeg password på som man kan i Win 98. ??

mvh
Trolden

Fra : Car

Dato : 02-05-02 19:51

"Trolden" <trold23@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> hvordan sætter jeg password på som man kan i Win 98. ??

Det kan du ikke !!
Den eneste mulighed er at tildele bestemte brugere forskellige rettigheder
til bestemte delte mapper. Og det er et helvedes besvær (hvis du spørger
mig). Det er en af ulemperne ved XP, og det skyldes vel egentlig at XP-Pro
netop er for Professionelle - altså firmaer med servere, brugere med
forskellige rettigheder, domains og central bruger-logon på en server.

Fra : Trolden

Dato : 03-05-02 14:36

Jeg har nu brugt lidt tid på denne opgave og fundet ud af at det godt kan
lade sig gøre,man skal blot sørger for at maskinen er formateret i NTFS. så
kan man lave private mapper, samt bruge password på disse under en Win XP
Pro. Det fungere fint her nu.

Hilsen Trolden og godt Weekend til alle