Køreskoler igen... (København)
Fra : Karen Raarup

Dato : 02-05-02 14:02

Hej alle!

Nu har jeg endelig tid til at få taget kortet

Men... Her i København findes jo et væld af køreskoler - og jeg aner ikke
hvad der er skidt og kanel

Jeg overvejer at tage kortet hos Bilskolen i Gentofte; er der nogle her der
har erfaringer med dem? Gode såvel som dårlige...

MC-misundelige hilsner fra Karen

Fra : Jimmi

Dato : 02-05-02 14:05

Er selv i gang, og har kun godt til overs for tiptop trafik, de er billige
og hurtige.
De er placeret lige ved falkoner alle.

/Jimmi

Fra : Karen Raarup

Dato : 02-05-02 16:30

"Jimmi" <jimmiSLETVEDSVAR@bangbang.dk> wrote in message
> Er selv i gang, og har kun godt til overs for tiptop trafik, de er billige
> og hurtige.
> De er placeret lige ved falkoner alle.
>
> /Jimmi

Jimmi:
Hvilken slags mc'er har de? Fik efter en masse irriterende Elton John en
dame i røret, der mente at det var noget med noget Yamaha, men hun vidste
altså ikke hvilken model eller noget :-|
Hun sagde det tager to mdr., men bilskole-manden sagde 5 uger - og jeg er jo
ivrig som bare...

Karen

Fra : Lasse Stolz

Dato : 02-05-02 17:08

> [...]
> altså ikke hvilken model eller noget :-|
> Hun sagde det tager to mdr., men bilskole-manden sagde 5 uger - og jeg er

Tog kortet hos Tip Top sidste sommer og da kørte vi på Yamaha XJ600N. Går ud
fra at det er de samme maskiner de benytter.

/Lasse
SV650S '01

Fra : Jimmi

Dato : 02-05-02 21:08

Jep, det er stadig Yamaha XJ600N, tre styks har de, meget lækker cykel at
tage kort på.
De 5 uger skal du nok tage med et gran salt, mit kort kommer, såfremt jeg
består begge prøver, til at tage godt 2 måneder, men det er ikke på grund af
tiptop, det er de forlængede ventetider i forbindelse med formandskabet
(skod at de er nødt til at bruge de sagkyndige).
Jeg er nemlig allerede færdig med teori efter kun 3 uger.

Og derudover er det kanon god undervisning hos Tiptop, jeg har selvfølgelig
kun en bil-pap undervisning for 7 år siden at sammenligne med, men jeg er
meget tilfreds.

/Jimmi

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-05-02 14:52

"Nu har jeg endelig tid til at få taget kortet"

Rigtig god idé

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Karen Raarup

Dato : 02-05-02 15:44

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> "Nu har jeg endelig tid til at få taget kortet"
>
> Rigtig god idé

Det synes min mor IKKE

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-05-02 16:26

"Karen Raarup" <hajen@chicks.dk> skrev i en meddelelse

> Det synes min mor IKKE

Det syntes min heller ikke, men hun har lært at leve med det

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-05-02 18:33

Samme her, indtil min far fik kort til MC

Fra : Eddy Folder

Dato : 02-05-02 14:46

Jeg tog mit hos søernes trafikskole, men den er lavet meget om så den kan
jeg ikke sige så meget om, men en del venner har taget deres hos tiptop og
har alle snakket positivt om den oplevelse...

-Eddy

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-05-02 15:34

> Men... Her i København findes jo et væld af køreskoler - og jeg aner ikke
> hvad der er skidt og kanel

Jeg var godt tilfreds med Aalholm i 98'

/Anders Majland

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 02-05-02 20:12

> Jeg var godt tilfreds med Aalholm i 98'
Yup. jeg kan også anbefale Aalholm, de kører med små hold.
Vi var 2 på mit MC hold Men godt nok var de ikke de hurtigste til det.

Men jeg fik det da i første forsøg

Held og lykke

Tim

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 02-05-02 22:04

> Yup. jeg kan også anbefale Aalholm, de kører med små hold.
> Vi var 2 på mit MC hold Men godt nok var de ikke de hurtigste til det.

Aalholm har solgt MC-delen til Søernes trafikskle.. Jeg har lige taget
kortet og ville ført tage det ved Aalholm.. men blev så henvidst til
Søernes... Det eneste der gjorde at det tog længere tid end de små to
måneder de sagde det ville tage var fordi der er enorm ventetid på
køreprøver for tiden :(( (det formåede de dog at skære noget af tiden af ved
at forudbestille dem...)

Jeg følte at der blev taget god tid til det hele... og Kenneth(kørelæreren)
og Henrik(ham der var kørelærer hos Aalholm og partner in crime med Kenneth
på manøvrebane og køreteknik) er nogle skægge typer der ved hvad de snakker
om

Så jeg kan anbefale Søernes trafikskole....
(og hvis der er nogen der siger noget mindre end små to måneder kan det ikke
være fra man starter til man har kortet... det er der simpelthen for meget
man skal nå til...IMO)

--
-Lasse- Der leder efter en god og billig CB500 med fuldkåbe...

Fra : Karen Raarup

Dato : 02-05-02 23:45

"Lasse Leegaard" <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote in message

> [...]
> man skal nå til...IMO)
>
> --
> -Lasse- Der leder efter en god og billig CB500 med fuldkåbe...

Hmm, jeg må nok have lidt mindre krudt bagi....
Måske kan det times med en ferie (som bagsædepassager, suk), så ventetiden
ikke kommer til at føles alt for lang!
Tak for alle de gode råd

Karen, som ikke kan sove af bare spænding over udsigten til at få mc

Fra : N.U.

Dato : 02-05-02 17:39

> [...]
>
> MC-misundelige hilsner fra Karen
>
> Jeg var selv hos Bilskolen (eller MCskolen) i Gentofte sidste år
http://www.mcskolen.dk/mcskolen/index.html
Teoritimerne var til tider ret underholdende (så underholdende som det
nu kan være) og Søren som ejer forretningen er en god kørelærer om end en
gang imellem lidt ustruktureret for så vidt angår
timeplanlægning, men hvis du selv holder ham lidt til ilden er der ingen
problemer.
(han kan en masse anekdoter og historier vedr. køreelever)
Anyway uanset hvad mor siger - god ide -, jeg kom desværre selv sent i gang
med kortet
og det kan godt irritere mig at jeg har misset MC-ens glæder i mange år, men
bedre sent end aldrig.
Held og lykke med det og hvis du beslutter dig for Søren, så hils
Hilsen
Niels

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 02-05-02 18:54

"N.U." <nulrik40@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> problemer.
> (han kan en masse anekdoter og historier vedr. køreelever)

Jeg tog også kortet hos mcskolen i Gentofte - intensiv kursus på én uge -
det var sq' meget sjovt, selvom teoritimerne godt kunne være erstattet af
selvstudium - set i lyset af hvor meget Søren når at snakke om alle mulige
andre ting

Jeg kan klart anbefale MC skolen.

--
/Tobias (hvis mor heller ikke er glad...)
ICQ#: 3558390

Fra : Karen Raarup

Dato : 02-05-02 20:29

"Tobias Nawrocki" <tobias@nawrocki.dk> wrote in message
> [...]
> selvstudium - set i lyset af hvor meget Søren når at snakke om alle mulige

Hæ! Jeg har allerede erfaret at Søren har et livligt snakketøj - har fået
lov at komme med på et hold der startede i mandags og skal i kravlegård den
13! *jubiii*
Han kører med CB500 og det lader jo til at være en god robust lille cykel at
starte på!

Hvad skal man iøvrigt købe til en start? jeg overvejer en næsten ubrugt
Yamaha SZR600 fra 2000 eller min kærestes GSX600F fra 98 hvis han vil sælge
til "special price" eller en GPZ500 eller... måske skal jeg lige få
kortet først!

Jeg er glad for at høre at mc-skolen er godt, ihvertfald!

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 03-05-02 05:08

Hej Karen

Asa trafik eller Kingo... Det er samme lærer og han er kanon - både til at
lære fra sig og til at få trumfet køreprøver igennem.. Og husk lige, at
p.g.a. EU - topmøde er der flere uger i sommerferien og efteråret, hvor
køreprøverne er aflyst. Så skynd dig at komme igang!!

God fornøjelse..

Hans