Regning fra Tiscali
Fra : Fairware

Dato : 02-05-02 13:44

Har lige et spørgsmål....

Jeg har fået en regning fra Tiscali hvor jeg har haft en af deres "gratis"
kontoer til modtagelse af mail.

Jeg har Bredbånds forbindelse (rigtig bredbånd ikke TDC.. læs her 10 mbit
(rent pral kunne ikke lade være)),
og bruger ikke deres opkalds funktioner, henter kun post og har min private
hjemmeside liggende der.

Alligevel sender de mig pludselig en regning på 3600 kr. for hvad de påstår
er ½ år ringen via deres ISP som de har "glemt" at opkræve hver måned.

Sagen er nu sendt videre til advokat/opkrævningskontor som nu påstår jeg
skylder 5500kr...

Hvad gør man i dette tilfælde ?

P.S: jeg HAR ikke benyttet deres service på noget tidspunkt, udover mail og
HP.

Fra : Carl Munk

Dato : 02-05-02 14:00

"Fairware" <Info@fairware.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvad gør man i dette tilfælde ?
>
> P.S: jeg HAR ikke benyttet deres service på noget tidspunkt, udover mail og

Få en afdragsordning simpelhen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-05-02 15:18

> [...]
påstår
> er ½ år ringen via deres ISP som de har "glemt" at opkræve hver måned.

Det lyder noget voldsomt...., der må da stå i brevet hvad det er for nogle
service de kræver penge for, hvis det er opkald må de jo have en log fil
hvor du kan se dato/tid for opkald

Du har ikke haft noget kommercielt indhold på din hjemmeside??

- Rasmus

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-05-02 18:20

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> skrev:

> Du har ikke haft noget kommercielt indhold på din hjemmeside??

Hvilken relevans mener du der er i denne forbindelse?

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-05-02 22:22

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Hvilken relevans mener du der er i denne forbindelse?

Hos Tiscali er det gratis at ha´ en side som er privat, men hvis den er
kommerciel kræver de penge....så vidt jeg husker

-Rasmus

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 03-05-02 18:53

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hos Tiscali er det gratis at ha´ en side som er privat, men hvis den er
> kommerciel kræver de penge....så vidt jeg husker

Det har altid været tilladt at bruge en hjemmeside kommercielt, så du husker
forkert

Martin Rasmussen

Fra : Fairware

Dato : 06-05-02 10:01

Nej ingen kommerciel brug af side...

Fra : Lars

Dato : 02-05-02 17:48

"Fairware" <Info@fairware.dk> skrev i en meddelelse news:ZuaA8.11804$WJ4.16137@news1.bredband.com...
> [...]
> er ½ år ringen via deres ISP som de har "glemt" at opkræve hver måned.

Hej
Normalt når man etablerer en 1049-opkobling (jeg går ud fra at der en sådan du har haft), indstilller man hvilke numre der kan
ringes op fra. Kan det tænkes at du måske har installeret en opkaldsforbindelse hos en ven eller noget familie, hvor der benyttes
din konto, eller er dit eget nummer det eneste der kan laves forbindelse fra? Du burde under alle omstændigheder kunne se dit
forbrug under 1049-servicesider, dvs. en komplet liste over hvornår du ifølge deres oplysninger har ringet op.

Mvh. Lars

PS: hvordan får man sådan en 10mbit forbindelse som du har - det lyder fedt.

Fra : Jan

Dato : 02-05-02 20:15

> Jeg har Bredbånds forbindelse (rigtig bredbånd ikke TDC.. læs her 10 mbit
> (rent pral kunne ikke lade være)),

Okay, så kan jeg heller ikke lade være. "Rigtig" bredbånd" er faktisk
allerede ved ISDN-hastigheder.

Så om en TDC 256/128 er mindre bredbånd end en Tiscali 10 mb. ? Nej !

Den er bare hurtigere......men den er ikke "mere rigtig" !

/Jan

Fra : Stephan Marc Hansen

Dato : 02-05-02 20:34

> Okay, så kan jeg heller ikke lade være. "Rigtig" bredbånd" er faktisk
> allerede ved ISDN-hastigheder.

så vil jeg da heller ikke holde mig tilbage :) - den starter ifl.
telestyrelsen ved 2 Mbit.
http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download_faq.asp

Fra : Jan

Dato : 02-05-02 20:48

> [...]
> allerede ved ISDN-hastigheder.

> så vil jeg da heller ikke holde mig tilbage :) - den starter ifl.

[snip]
Denne definition er bredt anerkendt
[/snip]

Det er skam ikke en standard. Det er "bare" noget TST har bestemt.

nu er bredbånd jo altså ikke en dansk opfindelse :)

/Jan

Fra : Jan

Dato : 02-05-02 20:50

http://www.broadband-internet.org/history.htm

Fra : Lars

Dato : 04-05-02 01:38

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse news:aas598$96q$1@sunsite.dk...
> [...]

Hmm, jeg vil mene at uanset hvordan ord defineres i en standard, og uanset hvilken betydning de oprindeligt har haft, så får de
deres betydning gennem brug. Og termen bredbånd bruges i dag i vid udstrækning også om de små adsl-forbindelser, uanset om vi
bedre-vidende så kan lide det eller ej. Selvfølgelig er det et reklametrick fra udbydernes side, det lyder jo fedt at sige
bredbånd... Så nu da termen er blevet voldtaget, må man nok forvente at der bliver et nyt ord for de "rigtige"
bredbåndsforbindelser, når de en dag bliver lidt mere udbredte (forhåbentligvis snart).

Og en term kan jo sagtens have forskellige betydninger på engelsk og dansk, selvom den danske term er hentet fra engelsk.

Det er jo det samme med stavning, vi staver ordene som vi tror de skal staves, og så må retskrivningsordbogen med tiden tilpasse
sig.

Mvh. Lars

Fra : Fairware

Dato : 04-05-02 10:19

thjaaa Bredbånd har nu alle dage været på lysleder kabler og ikke kobber
som ADSL

--
Fairware.dk
Toftegårds Plads 6

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-05-02 12:35

"Fairware" <Info@fairware.dk> writes:

>thjaaa Bredbånd har nu alle dage været på lysleder kabler og ikke kobber
>som ADSL

Nej. Teknisk set er ISDN bredbånd. Det er en 128 kbps ADSL også.
Det er faktisk marketingfolkene, der for en gangs skyld har ret
også på den tekniske side.

Se de mange tråde om emnet i dk.edb.internet.udbydere, hvor selve
begrebet "bredbånd" bliver defineret korrekt. Denne gruppe er
næppe egnet til videre diskussion.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan

Dato : 04-05-02 17:14

> Teknisk set er ISDN bredbånd. Det er en 128 kbps ADSL også.
> Det er faktisk marketingfolkene, der for en gangs skyld har ret
> også på den tekniske side.
JA!

> Se de mange tråde om emnet i dk.edb.internet.udbydere, hvor selve
> begrebet "bredbånd" bliver defineret korrekt. Denne gruppe er
> næppe egnet til videre diskussion.

Enig

/Jan

Fra : Fairware

Dato : 06-05-02 10:07

Igen må jeg belære mængden :)

Ægte bredbåndsteknologi gør det muligt at sende og modtage alle former for
elektronisk kommunikation med en hidtil uset kapacitet. Og med en hastighed
der er mange gange hurtigere end selv det hurtigste modem kan præstere i
dag. Definitionen på bredbånd har længe været uklar. IT-Brancheforeningen
definerer i deres rapport "IT-Brancheforeningen 2001" bredbånd som
netværksforbindelser der har en hastighed på 2 Mbit/s og derover

Ergo så udlukkes kobber connex da max kapacitet er 2 mbit :)

--
Fairware.dk
Toftegårds Plads 6

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-05-02 10:09

> [...]

>definerer i deres rapport "IT-Brancheforeningen 2001" bredbånd som
>netværksforbindelser der har en hastighed på 2 Mbit/s og derover

Det siger bare, at IT-Brancheforeningen ikke ved, hvad de snakker om.

>Ergo så udlukkes kobber connex da max kapacitet er 2 mbit :)

Ævl.

FUT: dk.edb.internet.udbydere (men læs lige de gamle tråde først).

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 06-05-02 15:57

On 06.05.2002 11:07, in article ZHrB8.1721$Q75.4863@news1.bredband.com,
> [...]

> netværksforbindelser der har en hastighed på 2 Mbit/s og derover
>
> Ergo så udlukkes kobber connex da max kapacitet er 2 mbit :)

Hvis det er 2 Mbit og derover (som du selv skriver) - så kan de da stadig
være med. Desuden kan man bundle flere kobberforbindelser, så man kan opnå
større båndbredde.

Jeg ved det er off-topic, men da det er en jura-gruppe, så må man vel godt
ordkløve på andre indslag

/kristian

Fra : Fairware

Dato : 06-05-02 16:32

hehe ye.. nu er emnet jo bragt på banen :)

men se: http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/anmeldelse_vis.asp?anmeldID=1282

bid mærke i dette citat:

Bredbånd, der ikke er bredbånd
Stort set alle internetudbydere skilter med "bredbånd", selvom det reelt er
de færreste, der får "rigtig" bredbånd, men derimod højhastighedsinternet.
Bredbånd kræver nemlig mere end 2Mbit båndbredde (2048Kbit), noget som de
færreste almindelige ADSL-brugere har. De tre mest gængse teknologier for
højhastighedsinternet er ADSL, Kabel (via kabel-TV) og FWA. Bla. Tele2 har
forsøgt sig med satellit, der dog aldrig har slået rigtigt an på det private
marked. De mest gængse udbydere er samlet i en lille tabel, hvor prisen på
deres laveste (og billigste) tilbud og deres hurtigste tilbud.
For yderligere detaljer kan man besøge http://www.internetkvalitetsguide.dk

At man kan bundle kobber gør det ikke til bredbånd jo :)

--
Fairware.dk
Toftegårds Plads 6

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:B8FC6677.2119%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

Fra : Peter G C

Dato : 06-05-02 16:42

Fairware <Info@fairware.dk> skrev:

> hehe ye.. nu er emnet jo bragt på banen :)

I er off topic og citerer som jeg ved ikke hvad.

Om citering se: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Om denne NG: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

Venligst,

Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-05-02 17:57

Fairware wrote:

> Bredbånd kræver nemlig mere end 2Mbit båndbredde (2048Kbit), noget som de
> færreste almindelige ADSL-brugere har.

Det eneste der er enighed om angående "bredbånd" er, at det skal være mere end
en almindelig telefon-samtale (64 kbit/s). For nogle er dette nok, andre stiller
yderligere krav, men der er ingen officiel definition.

> At man kan bundle kobber gør det ikke til bredbånd jo :)

Man kan sagtens opnå mere end 2 Mbit/s på kobber. Gbit ethernet (1 Gbit/s)
kører på kobber og over kortere afstande kan man opnå langt over 2 Mbit/s på
almindelige telefon-kabler.

M.v.h.

Jonathan

p.s. Yderligere diskussion af dette bør ske i en teknisk gruppe.

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-05-02 18:41

"Fairware" <Info@fairware.dk> wrote:

>IT-Brancheforeningen
>definerer i deres rapport "IT-Brancheforeningen 2001" bredbånd som
>netværksforbindelser der har en hastighed på 2 Mbit/s og derover

For nu at forsøge at få diskussionen tilbage til noget, der bare
perifert minder om jura:

Hvorfor i alverden tror du dog, at vi kan være forpligtede til at
følge en definition, som er vedtaget af en tilfældig, inferiør
brancheforening helt uden om alle standardiseringsorganer?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jan

Dato : 06-05-02 22:45

> [...]

> følge en definition, som er vedtaget af en tilfældig, inferiør
> brancheforening helt uden om alle standardiseringsorganer?

Nemlig !

En eller anden "tilfældig" dansk brancheforening kan ikke bare omdefinere
et allerede defineret produkt.

Men det kan den kære Fairware vist ikke forstå.
Bredbånd er IKKE 2Mbit og derover. Det er meget mere.....men jeg opgiver !

/Jan

Fra : Fairware

Dato : 07-05-02 10:03

øhh hallo ikke mig der har startet denne diskussion... jeg havde skam et
juridisk spørgsmål, som så ingen til gengæld har valgt at svare på.. så lad
os da ikke starte med hvem der er offtopic...

--
Fairware.dk
Toftegårds Plads 6

Fra : Jan

Dato : 04-05-02 17:13

> thjaaa Bredbånd har nu alle dage været på lysleder kabler og ikke kobber
> som ADSL

Man får bare sådan lyst til at...............................JA!

Læser du slet ikke tråden før du slynger noget ud ?

/Jan