RAM til ASUS P2L97-DS motherboard
Fra : Lars Brink

Dato : 02-05-02 12:06

Hej,

Jeg har en server baseret på ovenstående som har 128MB ram. Jeg vil gerne
have noget mere ram, men hvordan finder jeg ud af præcis hvad det er for
noget ram som sidder i og hvor vigtigt er det at det er identisk?

Mener det er SDRAM og uden ECC da der er 8 chips på den. Hvordan finder jeg
ud af om det er 8 NS om det er 168 pin etc. etc.?

Mvh,

Lars

Fra : Peter Pan

Dato : 02-05-02 12:29

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ud af om det er 8 NS om det er 168 pin etc. etc.?

Asus P2L97-DS kører med Intel 440LX chipsæt. Dette chipsæt kører med SD-Ram,
PC66 (168 pins). Dvs at rammen skal være 15 ns eller hurtigere. (F.eks noget
standard PC100 eller PC133) Hvis det ram du har nu ikke er ECC, og du vil
beholde det, skal du også købe ikke-ECC ram. Du kan bruge max 128 MB
klodser.

Du kan også finde de informationer i manualen til bundkortet. Og har du ikke
den, kan den findes på www.asus.com

Mvh
Anders

Fra : Lars Brink

Dato : 02-05-02 13:18

> [...]
> klodser.
>
> Du kan også finde de informationer i manualen til bundkortet. Og har du

Mange tak! Jeg har nu hentet manualen.

Mvh,

Lars