Andet multimedie
bentjuul 3670
fra quark til photoshop
Fra : Jimmi Schou Hansen

Dato : 09-12-00 21:52

Hej,

Jeg er igang med at lave en lille webportfolio, og har det problem at
farverne bliver helt falmede, når jeg 'gemmer som eps' i Quark4 og
rasteriserer i Photoshop5. Det er rimeligt slemt, en dyb blå kan fx. blive
lys lilla. Jeg har prøvet at åbne Quark-eps'en i Illustrator, og der ser det
lige så slemt ud. Selv billeder i dokumentet får farverne omfortolket. Hvad
foregår der?

Jeg har en G3 med OS8.1, men kender en der har samme problem med et senere
OS. Jeg har også siddet ved en iMac engang, som ikke havde problemet, så der
må vel være en løsning. Jeg har prøvet at slå de der Kodak-udvidelser til,
og jeg har kigget på Photoshops forskellige farvepreferences, men kan ikke
få meget mening ud af dem, og det hjælper ikke at ændre dem.

Er der nogen som har en ide om hvad der kan være problemet?

TIA
-Jimmi.

Fra : B. Jacobsen

Dato : 11-12-00 18:15

Kunne man forestille sig at der var tale om pantonefarver?
Du kunne evt. prøve at pdf'e eps-filerne og åbne disse i photoshop.
Kh
Bjørn