Ind/udgang og stopklods på et Jazdrev?
Fra : Karst B. Smit

Dato : 05-02-01 23:54

Hej

Jeg har købt et brugt Jaz drev (1 GB)

Har jeg ret i min fornemmelse at 25 bens hunstik er indgangen fra det
forrige led i SCCI- kæden og 50 bens hunstik er udgangen til det næste
led i SCCI- kæden?

Hvis jeg har ret, skal der så være et stopklods i 50 bens hunstikket,
hvis kæden ikke fortsætter?

--
Mvh. Karst B.

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 06-02-01 00:31

kbsmitREMOVE@startrekmail.com (Karst B. Smit) writes:

> Har jeg ret i min fornemmelse at 25 bens hunstik er indgangen fra det
> forrige led i SCCI- kæden og 50 bens hunstik er udgangen til det næste
> led i SCCI- kæden?

Næh, det er såmænd blot en anden type stik.

> Hvis jeg har ret, skal der så være et stopklods i 50 bens hunstikket,
> hvis kæden ikke fortsætter?

Med mindre den sidste enhed på kæden har automatisk eller intern
terminering, skal du have en terminator på.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Karst B. Smit

Dato : 07-02-01 00:23

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Næh, det er såmænd blot en anden type stik.
>
> Med mindre den sidste enhed på kæden har automatisk eller intern
> terminering, skal du have en terminator på.

Ja det er jeg klar over. Jeg ved bare ikke om et Jazdrev har
intern/automatisk terminering.

Jeg har aldrig set nogen terminator til et 25 bens stik, findes de?

--
Mvh. Karst B.

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 07-02-01 01:06

kbsmitREMOVE@startrekmail.com (Karst B. Smit) writes:

> Ja det er jeg klar over. Jeg ved bare ikke om et Jazdrev har
> intern/automatisk terminering.

Jeg tvivler. De fleste eksterne drev med intern terminering har en
knap til at slå det fra.

> Jeg har aldrig set nogen terminator til et 25 bens stik, findes de?

Jeg har aldrig set en, men der er da sikkert een eller anden der har
loddet noget sammen. Du kan i øvrigt bare bruge et 25<->50 pin kabel,
og så klemme en terminator i 50 pin stikket, hvis dit Jaz drev sidder
sidst på kæden. Somme tider kan du endog komme afsted med slet ikke
at terminere kæden. Af ukendte årsager var det påkrævet med mit
SyQuest-270 drev, når jeg brugte det på en PowerBook 540.

SCSI er ikke sort magi. Der er skam helt aldeles gyldige tekniske
årsager til, at man skal slagte en ged ved fuldmåne.

Thomas