Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Video redigering til hjemmebrug
Fra : Erik Madsen

Dato : 01-05-02 23:06

Jeg er interesseret i et video-redigeringkort som skal bruges i.f.m. et Sony
Digital 8 video kamera (DV-in disabled) og med henblik på at "the final cut"
optages på VHS-bånd.

Jeg har kigget på Pinnacle's firewire produkter, men er i tvivl mellem
"Studio DV", "Studio DV plus", "Studio DV 7", og kan ikke gennemskue
forskellen mellem disse.

Jeg har forventet en pris omkring kr. 2000,-

Mit hardware er CPU AMD 1800+, HD WB1000BB, MB Soyo Dragon og MicroStar
Geforce4 TI-4400 med tv-out.

Hvis nogen har erfaringer/anbefalinger omkring ovenstående er jeg
interesseret, inden jeg "farer ud" og køber det forkerte hard-/software.

Erik

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 04-05-02 00:02

Hvis du har DVD-out kan du bruge et alm. billigt firewire-kort - eller
Pinnacles Studio DV - til at få filmen ind på computeren.
Når du ikke har DVD-in på dit kamera, kan du jo så ikke få det tilbage på
DV-båndet, men det havde du vist heller ikke brug for. Du skal altså have en
analog udgang - enten fra dit grafikkort eller fra et kort, som Pinnacles
Studio DV Plus, der både har DV og analog ud- og indgang (S-VHS så vidt jeg
husker).
VH
Jakob

Fra : Martin S.

Dato : 04-05-02 00:31

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailto.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du har DVD-out kan du bruge et alm. billigt firewire-kort - eller
> Pinnacles Studio DV - til at få filmen ind på computeren.
DVD out... lyder mærkeligt... hvad mener du... TV-out... Eller DV.. Digital
Video
DVD = Digital Versatile Disc.

> [...]
> analog udgang - enten fra dit grafikkort eller fra et kort, som Pinnacles
> Studio DV Plus, der både har DV og analog ud- og indgang (S-VHS så vidt

Forkert. StudioDVplus, har firewire x2 og analog UDgang (SVHS og comp.).
ikke indgang.
Det du tænker på er DC10 plus, som har analog in/out, men IKKE firewire.
vh. Martin.

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 06-05-02 23:48

Undskyld, min fejl. Jeg mener naturligvis DV-in/out - og på kameraet.
VH
Jakob

Fra : Martin S.

Dato : 04-05-02 00:19

"Erik Madsen" <erm@scanweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis nogen har erfaringer/anbefalinger omkring ovenstående er jeg
> interesseret, inden jeg "farer ud" og køber det forkerte hard-/software.
Jeg har pinnacle studio DV plus 7... Jeg fatter egentlig ikke hvorfor jeg
købte det. Men man bliver jo bagklog.
Der er Firewire og SVHS out + Composite out. Det er godt nok et dyrt
firewire kort, da jeg har TVout på mit Asus kort...
Værste FEJLKØB jeg har gjort. (Eller faktisk min svigerfar... )
Hvis du skal købe noget, så køb et Firewire kort. Koster ca. 300,-. Med det
kan du overføre alt fra digitalkameraet som en Avi-fil i max. opløsning (ca.
180 MB / min ).
Med dit superlækre Gef.4 TI4400 Tv-out funktion kan du overføre til VHS /
SVHS..
Hvis du vil overføre fra VHS til PC og digitalisere det til SVCD/Divx så kan
du godt købe et pinnacle kort som understøtter analog IN/Out, men du skal så
også købe et Firewire kort oveni hatten. Kan ikke lige huske om Pinnacle har
lavet et Analog in/out og Firewire.
Men hvorfor lave DV til VHS. Det er da smartere at lave SVCD ud fra DV som
du kan afspille i DVD-afspilleren (de fleste). Eller Divx til PC-afspilning.
Det der er dyrest er softwaren... Ulead, Adobe Premiere (avanceret brug),
Pinnacle studio 7 er noget af det. Der findes sikkert en hel del andre..

Mvh. Martin S.

Fra : Martin S.

Dato : 04-05-02 00:23

Hov det er ikke DV 7 PLUS , men DV 7 med Firewire og analog out
(Composite/Svhs)... men konklusionen er den samme.

Fra : Martin S.

Dato : 04-05-02 00:33

For at gøre min forvirring total...
Nå - Jeg har StudioDV 7 Plus. For meget at jeg ikke kan huske det. Men måtte
lige ind på www.pinnaclesys.com

Mvh. Martin.