Ekstern FW brænder
Fra : Toke Riis Ebbesen

Dato : 05-02-01 18:10

Et måske fjollet spørgsmål..

Jeg overvejer at anskaffe mig en ekstern firewire brænder til min Ibook DV
SE, men de er forb... dyre i Danmark!! Så jeg overvejer at købe en billigt
(billigere) i USA. Men jeg er så kommet i tvivl, om det er en god ide, for
hvordan er det med amerikanske strømkabler - er de magen til dem herhjemme?
Dvs- kan jeg komme det medfølgende strømkabel i stikkontakten? Hvis nej, kan
jeg så evt løse problemet ganske simpelt ved at anskaffe mig et andet
strømkabel herhjemme?

PS: Er der foriøvrigt nogen der ved, hvilke mærker der er bedst inden for
Firewire CD-RW?

Mvh. Toke

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-02-01 20:00

Toke Riis Ebbesen <tokere@bigfoot.com> wrote:

> Men jeg er så kommet i tvivl, om det er en god ide, for
> hvordan er det med amerikanske strømkabler - er de magen til dem herhjemme?

Selve stikket er ikke det samme, men det er det skal igennem det heller
ikke. I USA bruger de 110 volt (mener jeg) og hos os er det jo 230 volt.
Så med mindre produktet er specificeret til at kunne bruge begge
strømstyrker ville jeg ikke købe det. Men hva' med Sverige, Tyskland
eller UK, er det ikke muligt at finde frem til noget billigt i disse
lande.

Noget helt andet er, at FireWire brændere nok vil falde til USB brænder
niveau i løbet af dette halvår. Der er jo efterhånden en del PC-folk der
ønsker at bruge FireWire ) Selv har jeg overvejet en LaCie FW
brænder fra www.macxpres.dk til kr. 2500,- excl. moms. Det er da ikke en
helt tosset pris.

/Martin

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 05-02-01 22:16

> [...]

> jeg så evt løse problemet ganske simpelt ved at anskaffe mig et andet
Dit spørgsmål er på ingen måde fjollet. Vi er her for at svare på gode
spørgsmål. Når du bestiller noget fra et land uden for EU, så husk på at
der bliver opkrævet dansk moms oven i prisen.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast