Email attachment
Fra : jonathan

Dato : 01-05-02 21:31

Hi alle.
Jeg prøver at sende en fil pr email, jeg pørver med den linje, men det
virker ikke, hvad mangler jeg?

ShellExecute(handle,nil,'mailto:jonamars@hotmail.com'+'?Subject=Test&Body=dd
dd"&Content-Type:application/msword;&
name="test.txt"&Content-Transfer-Encoding:base64&Content-Disposition:
attachment;&filename="test.txt"',nil, nil, SW_NORMAL)

--
Regards
Jonathan

Fra : René Jensen

Dato : 05-05-02 17:23

jonathan wrote:

> [...]
> name="test.txt"&Content-Transfer-Encoding:base64&Content-Disposition:
> attachment;&filename="test.txt"',nil, nil, SW_NORMAL)

Prøv evt. at kigge på Indy komponenterne IdPOP3/IdSMTP, de skulle kunne
håndtere email-attachment bedre end din ShellExecute-metode.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : jonathan

Dato : 05-05-02 19:52

Ja jeg ved godt jeg kan bruge indy til at send og modtage, men så skal jeg
vide server adr og så videre, jeg vil bare kunne sende med default
mailprogramet, som shellexecute gør.

--
Regards
Jonathan

Fra : Poul Liboriussen

Dato : 08-05-02 17:39

Selve filens indhold skal også med i din sti, i MIME formatet