"Re:" i stedet for "Sv:" i Outlook
Fra : Thïngmand

Dato : 01-05-02 21:30

Hvordan får jeg Outlook til at sætte Re: ind i stedet for Sv:?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-05-02 22:02

"Thïngmand" <michael@FJERNthingmand.dk> skrev:

> Hvordan får jeg Outlook til at sætte Re: ind i stedet for Sv:?

Menuen "Indstillinger" ->
   Fanebladet "Postformat" ->
       Knappen "Internationale indstillinger" ->
           "Brug engelsk brevhoved ved svar og videresendelse"

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Thïngmand

Dato : 02-05-02 09:29

> "Brug engelsk brevhoved ved svar og videresendelse"

thx!

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-05-02 15:08

"Jens Gyldenkærne Clausen" <gyros@email.dk> wrote:

>    Fanebladet "Postformat" ->
>        Knappen "Internationale indstillinger" ->
>            "Brug engelsk brevhoved ved svar og videresendelse"

Virker ikke. Der kommer til at stå "RE: ".

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-02 12:25

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

> Virker ikke. Der kommer til at stå "RE: ".

Var det ikke meningen? (eller er det fordi du vil have "Re: " i
stedet for "RE: "?). Jeg tror ikke det er muligt at få det andet
bogstav med småt.

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-05-02 14:02

"Jens Gyldenkærne Clausen" <gyros@email.dk> wrote:

>(eller er det fordi du vil have "Re: " i stedet for "RE: "?).

Ja, naturligvis. Jeg sidder faktisk og retter det manuelt fra RE
til Re, når jeg besvarer en mail i Outlook.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-02 21:02

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

> Ja, naturligvis. Jeg sidder faktisk og retter det manuelt fra RE
> til Re, når jeg besvarer en mail i Outlook.

Hvad er det der er så følsomt at du er nødt til at gøre det? (det
ville naturligvis være nemmere hvis MS-programmer bare overholdt
standarderne, men det er ikke i denne verden).

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-05-02 21:40

"Jens Gyldenkærne Clausen" <gyros@email.dk> wrote:

>Hvad er det der er så følsomt at du er nødt til at gøre det?

1. En del email-klienter behandler ikke "Re: " og "RE: " ens. Det
er dog sikkert meget få af de mennesker, der modtager mine mails
fra arbejde (som er det eneste sted, jeg nogensinde vil komme til
at anvende Outlook), der bruger disse klienter. Så den reelle
grund er nok:

2. Jeg ønsker ikke at fremstå fuldstændigt inkompetent, når jeg
besvarer en mail.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-02 22:01

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

> 2. Jeg ønsker ikke at fremstå fuldstændigt inkompetent, når
> jeg besvarer en mail.

Hvor mange af de brugere du sender emails til fra arbejdet vil
bemærke at du benytter "RE: " i stedet for "Re: "? De folk der
bemærker den slags er formentlig også klar over årsagen - men
hvis du vil være helt sikker kan du vel indføre en standardtekst
i din signatur.

Jeg skal selvfølgelig ikke blande mig i hvad du gør når du
(nødtvungent) benytter Outlook - jeg undrede mig bare lidt.

PS: Jeg læste lige RFC 1036's formuleringer om markering af
opfølgninger (http://www.w3.org/Protocols/rfc1036/rfc1036.html).
Kan det virkelig passe at både "re: " og "Re: " læses som
svarmarkeringen - og hvorfor er "RE:" så ikke med?

   [follow-up-command]
   This command should generate a "Subject" line which is the
   same as the original message, except that if the original
   subject does not begin with "Re:" or "re:", the four
   characters "Re:" are inserted before the subject.

I øvrigt mangler der jo et mellemrum efter "Re:" - jeg har
tjekket i HTML-kilden, det er der ikke. Gælder det alle
webudgaver af RFC'en, eller er det en "uheldig" kopi jeg har
fundet?

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-05-02 22:16

"Jens Gyldenkærne Clausen" <gyros@email.dk> wrote:

>Hvor mange af de brugere du sender emails til fra arbejdet vil
>bemærke at du benytter "RE: " i stedet for "Re: "?

Sikkert ingen. Du har sikkert også nogle ting, du ville have det
skidt med at gøre forkert, selv om ingen ville opdage forskellen.
Betragt det som en art faglig stolthed.

> [...]
>Kan det virkelig passe at både "re: " og "Re: " læses som
>svarmarkeringen - og hvorfor er "RE:" så ikke med?

Måske er det afledt af, at alt for mange på hinanden følgende
store bogstaver generelt er uønsket i mail og på usenet. Jeg ved
det ikke.

> [...]
>tjekket i HTML-kilden, det er der ikke. Gælder det alle
>webudgaver af RFC'en, eller er det en "uheldig" kopi jeg har

Det gælder alle de eksemplarer, jeg har set. Og jeg kommenterede
det for et par måneder siden i en anden gruppe, uden at nogen
smed et fejlfrit eksemplar på bordet. Så jeg kan kun give dig eet
brugbart svar:

Der findes tre typer mennesker:
Dem, der kan tælle, og dem, der ikke kan.

--
Allan Olesen, Lunderskov.