Nano-reefs
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-05-02 21:17

Jeg har før haft ferskvands akvarier (45l, 60l og 500l) og kunne godt tænke
mig at prøve lidt med saltvand. Jeg har ikke så meget plad til akvarie, så
jeg tænkt at et lille saltvandakvarie var en god måde at træne saltvands
drift., om ikke andet så til jeg for noget mere plads.

Hvad kærver et lille saltvands akvarie?
Der skal højst være 2-3 fisk, hvis der overhovdet skal være nogle.
Jeg så på www.nano-reef.com at man kan få nogle små akvarier med integret
rensesystem. Kan man købe disse moduler herhjemme og er det noget der er
værd at starte med?

Hvis det er nødvendige kan jeg måske finde plads til en lille sump under
bordet hvor det er meningen akvariet skal stå.

Hvilke bøger er værd at læse om saltvand?

mvh,
Henrik

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-05-02 22:36

Henrik Nielsen <h@ostenfeld.fjern-mig.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aapife$2br$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> bordet hvor det er meningen akvariet skal stå.
>
> Hvilke bøger er værd at læse om saltvand?

Det var en ordenlig masse som du her gerne vil have svar på!

Hvis du vil forsøge dig med Nano-reefs, så vil jeg ikke anbefale fisk!
Dels kræver de plads, dels sviner de langt mere end hvirvelløse dyr gør.

Det Tyske tidskrift Korallen, har som tema i det nyeste nummer lige netop
N R.

Mig bekendt kan de akvarier fra Nano-reef ikke fåes herhjemme, men jeg ved
at Planteimporten, på et tidspunkt
havde noget, fra Holland mener jeg det var fra, der kunne ligne.

Hvis du vil have fat i tidskriftet Koralle, kan det enten købes hos Carsten
i Decocean, Glostrup,
eller direkte fra forlaget http://www.ms-verlag.de/

Carsten

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-05-02 22:42

Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aapn08$16js$1@news.cybercity.dk...

> Henrik Nielsen <h@ostenfeld.fjern-mig.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:aapife$2br$1@eising.k-net.dk...

Der findes en bog der omhandler Nano-Reefs, hvis du kun vil have det.

Hvis du sigter større, og dine sprog kundskaber rækker videre, findes
der mange bøger på
engelsk.
Jeg har selv haft stor glæde af de bøger der hedder The Reef Aquarium.
De er dyre men meget oplysende,
og gør ikke tingene mere komplicerede end de er.

Kig På http://www.planteimporten.dk det er nok den største samling af
saltvandsbøger du finder her til lands.

Der kan du også finde bøger på både tysk og svensk.

Carsten