graftegner søges
Fra : Torben

Dato : 01-05-02 19:50

Hej derude!

Jeg skal snart igang med at skrive hovedopgave på min uddannelse. I den
forbindelse skal vi bl.a håndtere nogle statistiske data og vil gerne
præsentere dem på en ordentlig måde grafisk.

Vi ønsker ikke selv at kode denne del i java, da det vhsi det skal være
ordenligt vil tage for lang tid.
Derfor er vi på udkig efter noget eksternt software, helst open souce som vi
kan integrere og bruge på vores data.

Er der nogen der har kendskab til, hvor man får fat i sådan noget, for det
skulle da være mærkeligt, hvis det ikke findes.

På forhånd tak for hjælpen.
M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 01-05-02 20:01

Torben <torbenph@worldonline.dk> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har kendskab til, hvor man får fat i sådan
> noget, for det skulle da være mærkeligt, hvis det ikke findes.

Hej Torben

Her er der tre muligheder
JSci: An open-source alternative for Java 2D graphing
http://www-106.ibm.com/developerworks/java/library/j-2dgraphics/
Chart2D
http://chart2d.sourceforge.net/
Ptplot
http://ptolemy.eecs.berkeley.edu/java/ptplot/
ellers kig på
http://directory.google.com/Top/Computers/Programming/Languages/Java
/Class_Libraries/Graphics/Charts/
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-05-02 22:21

"Torben" <torbenph@worldonline.dk> writes:

> [...]
> forbindelse skal vi bl.a håndtere nogle statistiske data og vil gerne
> præsentere dem på en ordentlig måde grafisk.

Kig efter JFreeChart. Jeg har brugt det lidt, og det virkede ok. Jeg
har et skærmdump af en demo af det på
http://unixsnedkeren.dk/osx/netbeans-screen.png. Jeg synes det laver
pæne ting.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-05-02 07:42

Hvis I heller selv vil lave det lidt "fra bunden" alligevel, kan I kigge
på Batik på xml.apache.org.

Så skal I skrive jeres data ud som XML og konvertere til SVG med XSLT.
Men det er vist mest interessant, hvis I kender alle de sære
forkortelser ovenfor.

-dennis

Fra : Torben

Dato : 02-05-02 09:05

Hej igen!

Jeg takker for de fine indlæg, nu har jeg lidt at kigge på.

M.v.h.
Torben Philippsen