Er GF4Ti4400 pengene værd?
Fra : [5000] Bo

Dato : 01-05-02 17:01

Jeg regner nok med at købe sådan et kort i morgen, men er det pengen værd?

Jeg skal have nyt kort inden for en uge, så jeg har (desværre) ikke tid til
at vente på 4200. Har I andre kort i samme klasse som 4400 som jeg burde
overveje??

Mvh Bo

Fra : Trickysparrow

Dato : 01-05-02 17:15

[5000] Bo wrote:
> [...]
>
> Jeg skal have nyt kort inden for en uge, så jeg har (desværre) ikke
> tid til at vente på 4200. Har I andre kort i samme klasse som 4400

Jeg ved ikke lige hvad det skulle være
et ti 4600 måske

Martin.

Fra : [8000]Gul

Dato : 01-05-02 18:03

tjek http://makeashorterlink.com/?Q16425AC der er et ret godt overblik over
de forskellige korts ydelse (selvfølgelig kun i benchmarks, men alligevel)

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 01-05-02 20:13

"[5000] Bo" <bo7404@odense.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
til
> at vente på 4200. Har I andre kort i samme klasse som 4400 som jeg burde

Tja, det er jo lidt et svært spørgsmål at svare på, når man ikke kender din
nuværende situation. Set fra min egen situation, var det alle pengene værd
og lidt til. Jeg sad med et 2 år gammelt GeForce 256, hvor jeg efterhånden
skulle kigge mig lidt for, når jeg skulle vælge spil.

Jeg er meget tilfreds med mit GeForce4Ti4400 fra MSI. Jeg har fået nogle
features, som man normalt ikke finder på Ti44-linien. F.eks. VIVO, hvilket
var noget, jeg manglede en del sidst i mit GeForce256s levetid. Jeg er fuldt
tilfreds med mit køb også selvom kortet faldt ca. 700,- 14 dage efter jeg
købte det :)

Fra : Ulrik

Dato : 01-05-02 21:30

"[5000] Bo" <bo7404@odense.kollegienet.dk> wrote in message
> Jeg regner nok med at købe sådan et kort i morgen, men er det pengen værd?

Godt spørgsmål - jeg spurgte mig selv om det for et par uger siden. Jeg tog
dog springet, selv om jeg synes de 3K jeg måtte hoste op med var ret meget i
overkanten. Om det er pengene værd, afhænger af hvad du har råd til, men jeg
kan sige dig at JEG i hvert fald ikke har fortrudt. Jeg har spillet Jedi
Knight 2 hele weekenden i 1280*1024@32 bit med max. settings i alt, og det
kører fuldstændigt flydende. Det kunne sikkert køre i højere opløsning, men
det har jeg ikke prøvet endnu.

> Jeg skal have nyt kort inden for en uge, så jeg har (desværre) ikke tid
til
> at vente på 4200. Har I andre kort i samme klasse som 4400 som jeg burde
> overveje??

4200-modellen har et anderledes design end 4400 og 4600, så det ligger ikke
i samme "vægtklasse". Jeg valgte 4400 fordi det let kan overclockes til
performance i nærheden (og nogen gange over) 4600-kortet, selv om det koster
en tusse mindre. Set i det lys, er det pengene værd.

Jeg har selv købt et Creative-kort, og det vil jeg nok ikke anbefale pga.
heatsinken, der er komplet til grin. Asus skulle der være lidt problemer
med, men der er på den anden side også mange tilfredse brugere. Pt. kan man
fån et MicroStar-kort for kun 2.636 hos ITButikken, som jeg har gode
erfaringer med, så skulle jeg købe i dag, ville jeg nok vælge det.

Hvis du vil overclocke kortet, er SUMA det bedste du kan købe i DK, da
Gainwards kort så vidt jeg ved ikke forhandles her til lands.

Mvh, Ulrik

Fra : [8000]Gul

Dato : 02-05-02 16:58

> 4200-modellen har et anderledes design end 4400 og 4600, så det ligger
ikke
> i samme "vægtklasse".

hvad er dette baseret på?? På toms hardware står der præcis det modsatte
differences between the Ti4200 and the other Ti models. <<, og det er også
det eneste jeg har hørt fra alle andre steder. hvis du har et link der kan
understøtte den påstand vil jeg da gerne se det!! læs evt
http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020409/geforce4ti4200-01.html

Fra : Ulrik

Dato : 02-05-02 19:05

"[8000]Gul" <powerrangers@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> det eneste jeg har hørt fra alle andre steder. hvis du har et link der kan
> understøtte den påstand vil jeg da gerne se det!! læs evt

Nu er jeg ikke så indbildsk, at jeg vil modsige Tom's Hardware Guide, men
jeg har læst et interview, det var vist på www.hardocp.com, hvor en fra
Nvidia blev spurgt om forskellen. Jeg husker ikke den nøjagtige ordlyd, men
referencedesignet er anderledes, bl.a. har PCB'en færre lag (aner ikke
hvorfor) - det var vist 6 lag i stedet for de 9 lag i 440 og 4600, og der
var en ting til, som jeg har glemt. Tydeligt husker jeg dog, at det
interview resulterede i at jeg bestemte mig for et 4400-kort.

At Tom's Hardware Guide siger noget andet kan meget vel hænge sammen med at
netop hardware sites ofte får særlige reference-modeller og
præ-produktionsmodeller af de ting de anmelder, de vil de fleste hardware
sites fortælle, når det er tilfældet, hvilket de også nævner i artiklen.

Hvis du kigger grundigt siden du selv linkede til, vil du sikkert bemærke,
at køleren er væsentligt mindre, end på 4400- og 4600-baserede kort, og
artiklen nævner også, at det ikke kan overclockes ret meget, og det endda
selv om de "kun" har et præ-produktionskort. Det med køleren kan man
selvfølgelig selv ændre på, hvis man befinder sig et sted mellem Georg
Gearløs og Ole Overclocker, men valget af køler signalerer jo et eller
andet.

Under alle omstændigheder afhænger det af ens økonomiske midler om det ene
eller det andet kort giver mest valuta for pengene. Har man kun penge til et
GF4MX-kort, kan man jo ikke bruge det til ret meget, at andre synes der er
mest smæk for skillingen på et af de større kort.

Mvh, Ulrik

Fra : Christian Catu

Dato : 02-05-02 18:11

"Ulrik" <vondahe@usa.com> wrote in message
> [...]
> fån et MicroStar-kort for kun 2.636 hos ITButikken, som jeg har gode
> erfaringer med, så skulle jeg købe i dag, ville jeg nok vælge det.

Nu bliver jeg da lidt forvirret. Jeg troede at Creatives kort var det samme
som MSI kortet, bare med Creative logo på?

Fra : Ulrik

Dato : 02-05-02 18:49

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote in message

> Nu bliver jeg da lidt forvirret. Jeg troede at Creatives kort var det
samme
> som MSI kortet, bare med Creative logo på?

Det er der ingen grund til at blive. Jeg har også læst, at MSI og Creative
er det samme, men da MSI er omkring 300 kroner billigere for nøjagtigt det
samme kort, skal man da være et slemt fjols eller bare ødsel for at vælge
Creatives model. MSI-kortet var så vidt jeg erindrer ikke tilgængeligt, da
jeg købte (eller også kostede det bare det samme), så derfor valgte jeg
Creative-kortet.

Mvh, Ulrik

Fra : [5000] Bo

Dato : 02-05-02 18:53

> [...]
> jeg købte (eller også kostede det bare det samme), så derfor valgte jeg

Tak for svarene alle. Jeg har netop i dag bestilt kortet fra Microstar, så
det glæder jeg mig til.. Det skulle komme i morgen..

Mvh Bo