Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C3020-mem kort
Fra : Oller

Dato : 01-05-02 12:14

Hej
Er der nogen her i gruppen der ved hvilke typer, fabrikater, memory kort,
128 Mb der kan anvendes i et Olympus C3020 kamera, og evt. henvisning til
links ang. dette?
Mvh
Ole.

Fra : Tom Wagner

Dato : 02-05-02 21:13

On Wed, 1 May 2002 13:13:32 +0200, "Oller" <obram@tdcadsl.dk> wrote:

>Er der nogen her i gruppen der ved hvilke typer, fabrikater, memory kort,
>128 Mb der kan anvendes i et Olympus C3020 kamera, og evt. henvisning til
>links ang. dette?

Du kan bruge alle fabrikater Smartmediakort, ikke CompactFlash.

Tom

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-05-02 22:54

Thu, 02 May 2002 22:13:12 +0200, Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk>
wrote:

>hvilke typer, fabrikater, memory kort, 128 Mb der kan anvendes i et Olympus C3020

>Du kan bruge alle fabrikater Smartmediakort

Ja, og jeg har ikke bemærket nogen forskel i kvalitet, kun i pris. Men
efter sigende kan man kun bruge originale olympus-kort til
panorama-funktionen. Her videregiver jeg kun rygter, jeg har ikke selv
puslet med det ...

hilsen pl

Fra : Tom Wagner

Dato : 03-05-02 09:26

On Thu, 02 May 2002 23:54:10 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Ja, og jeg har ikke bemærket nogen forskel i kvalitet, kun i pris.
Der skal kun være et par fabrikker i hele verden, der laver kortene.

>Men
>efter sigende kan man kun bruge originale olympus-kort til
>panorama-funktionen.

Det er rigtigt, men da alle kameraerne leveres med et (lille)
originalt olympus-kort, er man som regel dækket ind, hvis man ønsker
at bruge det medfølgende programs panoramafunktion, som i
virkeligheden kun består i, at der på LCD-en tegnes to lodrette blå
streger, som markerer overlapningen + et sammensyningsprogram.

Hvis man er panorama-entusiast foretrækker man nok at have mere
kontrol over sammensyningen, og så vælger man et andet program og kan
dermed bruge andre fabrikater 3,3v smartmediakort.

Hvis man endelig ønsker at bruge olympus-panoramfunktion på et ikke
olympus-kort, findes der mulighed for at ændre uoriginale kort, så det
alligevel kan lade sig gøre.

Her kan man læse om panoramaer:
http://www.panoguide.com/

Tom

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 03-05-02 04:39

Jeg kan anbefale Memorex, som fåes bl.a. i www.computercity.dk.

Jeg har selv tre styks 64 mb indtil videre.

Claus Smith

Fra : oller

Dato : 03-05-02 08:05

Mange tak for hjælpen, har fundet de kort der kan anvendes
Ole.