Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Spil på TV
Fra : SonofonoS

Dato : 01-05-02 12:13

Hej NG.

Er det muligt at spille pc på tv'et? Det jeg mener er hvis man har et
grafikkort på tv-out kan man så spille spillene på 28" eller er det kun godt
til film og billeder?

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Michael Aggerholm

Dato : 01-05-02 13:53

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det muligt at spille pc på tv'et? Det jeg mener er hvis man har et
> grafikkort på tv-out kan man så spille spillene på 28" eller er det kun

Ja det er muligt. Tv'et kan dog max køre 800 x 600. Billedet vil være mere
"grumset" end på en monitor, men det er ikke noget man rigtig lægger mærke
til. Du skal dog huske at sætte opløsningen i spillet ned til 800 x 600
inden du skifter til tv'et (hvis du normalt spiller i højere opløsning).

Mvh Michael

Fra : Michael Aggerholm

Dato : 01-05-02 13:54

Fra : Brian R.

Dato : 01-05-02 15:38

> Ja det er muligt. Tv'et kan dog max køre 800 x 600. Billedet vil være mere
> "grumset" end på en monitor, men det er ikke noget man rigtig lægger mærke

- Jeg kører da uden problemer 1024 x 768 på mit tv-out med gode billeder på
såvel spil som film. Grafikkortet er et Geforce 4 MX440, så at du kun kan
køre 800 x 600 er ikke helt korrekt.

Mvh,
Brian

Fra : Michael Aggerholm

Dato : 01-05-02 15:28

"Brian R." <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> - Jeg kører da uden problemer 1024 x 768 på mit tv-out med gode billeder

> såvel spil som film. Grafikkortet er et Geforce 4 MX440, så at du kun kan
> køre 800 x 600 er ikke helt korrekt.

Ok Jeg kører 1152 x 864 normalt, men når jeg bruger TV-out ændres det
automatisk til 800 x 600 med mit GeForce 3 TI 200, og jeg troede faktisk at
det var TV'et der satte begrænsningen. Men jeg tog åbenbart fejl.

Mvh Michael

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-05-02 11:41

> [...]
at
> det var TV'et der satte begrænsningen. Men jeg tog åbenbart fejl.

Dit fjernsyn sætter begrænsningen!!

Et fjernsyn har 720 x 526 pixels i skærmen, hvis jeg da ikke er helt
misinformeret.
Hvis du kan køre i større opløsninger, vil billedet beskæres ned til 720 x
526 pixels.
Du vil med andre ord kun se et udsnit.
Et fjernsyn uanset fabrikat kan altså ikke vise mere end 720 X 526.
Jeg ved dog ikke helt med widescreen TV, hvilken opløsning de bruger, men
den kan ikke være ret meget højere i vertikal retning.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Brian R.

Dato : 03-05-02 08:17

Ikke desto mindre, så kører jeg min desktop på 1024x768 og clone nview på
mit geforce 4mx440.
Her er det hele desktoppen, der gengives på tv`et og ikke kun et udsnit
svarende til 720x526 - og det er blot et alm. 28" tv.

Mvh,
Brian

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-05-02 10:07

> [...]
> Her er det hele desktoppen, der gengives på tv`et og ikke kun et udsnit
> svarende til 720x526 - og det er blot et alm. 28" tv.

Heraf kan man så konkludere, at grafikkortet må omfortolke opløsningen
1024x768 til 720x526, således at størrelsen bevares, men detaljer ikke
vises. Eller ville du have et udsnit.

Nu jeg tænker over det, gør mit Matrox Marvel G400 TV det samme.
Man skal ikke satse på at skrive wordsdokumenter via fjernsynet.

Det er svært nok bare at tyde ikonerne på Skrivebordet.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Michael Aggerholm

Dato : 03-05-02 10:39

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Man skal ikke satse på at skrive wordsdokumenter via fjernsynet.
>
> Det er svært nok bare at tyde ikonerne på Skrivebordet.

Ikoner kan jeg godt tyde, men der skal ikke læses ret meget på en tv-skærm
før hovedpinen melder sig.

Ærgeligt det var eller udelukkende for at arbejde med Word på TV'et at jeg
købte et grafikkort med tv-out og trådløs tastatur og mus. :)

Mvh Michael

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 03-05-02 12:58

"Brian R." <no@e-mail.dk> lagde en arm i

> - Jeg kører da uden problemer 1024 x 768 på mit tv-out med gode
> billeder på såvel spil som film. Grafikkortet er et Geforce 4 MX440, så
> at du kun kan køre 800 x 600 er ikke helt korrekt.

Det er en speciel gf4mx feature. De er forberet på HDTV(hvor HD står for
high definition, altså høj opløsning). GF4TI-kortene har ikke denne
feature.

--
Rune D. Jørgensen