Andet multimedie
bentjuul 3670
Automate Frameset på CD
Fra : Enrico

Dato : 01-05-02 12:27

Jeg har et udmærket brænderprogram, men det laver kun otte karakterer
med versaler.

Hvis jeg så har lavet et frameset eller webgalleri i Photoshop og vil
brænde det på CD kommer mine thumbnails ikke med på visningen i
Explorer selvom de ligger på CDen i den rigtige mappe osv.

Jeg tror måske det skyldes at brænderprogrammet skriver med store
bogstaver - og kun otte karakterer. Er det rigtigt, og kan man undgå
dette problem.

Jeg vil gerne have, det fungerer fra CDen ligesom på PCen.

-enrico

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-05-02 12:41

> Jeg har et udmærket brænderprogram, men det laver kun otte karakterer
> med versaler.

Og du synes stadig, at det er et udemærket program?

mvh
Kim Jensen

Fra : Enrico

Dato : 01-05-02 12:51

Jeg har et ELLERS udmærket brænderprogram. Jeg er jo i tvivl om hvor
fejlen opstår.

Bortset fra det - hvad gør man?

-enrico

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-05-02 12:55

> Jeg har et ELLERS udmærket brænderprogram. Jeg er jo i tvivl om hvor
> fejlen opstår.
> Bortset fra det - hvad gør man?

Hvilket brænderprogram? Hvilken platform? Hvad har det med grafik at gøre?

mvh
Kim Jensen

Fra : Enrico

Dato : 01-05-02 21:27

Ja programmet hedder Nero5 og laver alle bogstaver lige store og højst
8 karakterer således at mappen "Thumbnails" kommer til at hedde
"THUMBNAI"    Er dette grunden til, at de ikke virker fra CDén men
godt på PCén (Win2000)

-enrico

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-05-02 08:09

> [...]
> 8 karakterer således at mappen "Thumbnails" kommer til at hedde
> "THUMBNAI" Er dette grunden til, at de ikke virker fra CDén men

Ja, det er problemet. Prøv at slå "Joliet" filesystem til på den CD du
brænder. (Kan ikke huske hvor du præcis gør det i Nero).

mvh
Kim Jensen

Fra : Mooseman

Dato : 01-05-02 21:26

Det er højst sandsynligt fordi at dit brænder program er sat til at brænde
"ISO9660" - det brænder som standard kun 8 karakter.
Prøv evt. at brænde som "Joliet" istedet for.
I mit brænder program som er Easy cd creator kan man ændre dette til 30
karakter.

Hygge
/Rico
www.cozy.dk

Fra : Enrico

Dato : 02-05-02 01:07

Du har fuldstændig ret. ISO9660.

UDF/ISO 2 tror jeg indstillingen er. Så kan jeg skrive både store og
små, samt mange bogstaver (dog ikke æ,ø,å)

Min gamle brænder havde denne Joliet indstilling,du nævner, men dette
nærmer sig fint. Jeg vil prøve det af. Mange tak for hjælpen!

-enrico