Andet multimedie
Program til rapport
Fra : Anette Rasmussen

Dato : 01-05-02 16:45

Jeg har brug for et program, der kan sætte en tegning eller billede i
rapport. Kan I foreslå et eller flere programmer, der har en velegnet
funktion til det?

Mvh
Anette Linnea

Fra : culpa mea

Dato : 01-05-02 16:54

"Anette Rasmussen" <alr@tdk.dk> wrote in message

> Jeg har brug for et program, der kan sætte en tegning eller billede i
> rapport. Kan I foreslå et eller flere programmer, der har en velegnet
> [...]

Mener du et program til at sætte et billede *ind* i *din* rapport?
Wordpad som er standard i Windows kan dette (dog uden den store kontrol)

--
culpa mea

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 01-05-02 17:48

> Mener du et program til at sætte et billede *ind* i *din* rapport?
> Wordpad som er standard i Windows kan dette (dog uden den store kontrol)
>
> --
> culpa mea

Nej - det var nu ikke lige det, jeg mente.
Jeg har f.eks. en lille billedfil, som giver grimme overgange, hvis jeg
bruger det som baggrund. Derfor skal jeg have det lagt i rapport, så
mønsteret gentager sig pænt over en større flade.

Mvh
Anette Linnea

Fra : FeZ

Dato : 01-05-02 18:19

"Anette Rasmussen" <alr@tdk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger det som baggrund. Derfor skal jeg have det lagt i rapport, så
> mønsteret gentager sig pænt over en større flade.

Som jeg forstår det, vil du have lavet et billede med usynlig
overgang når det "tiles" - altså ligesom de hersens standard
windows baggrunde ?

Hvis det er det, så er det er ikke bare sådan lige at gøre - det kommer
meget
an på hvad udgangspunktet er. Men som oftest er det
en manuel operation som med en del snilde kan laves i et
hvilket som helst billedbehandlingsprogram som eks. Photoshop.
Kunne man evt. få billedet at se ?

Rapport? Det udtryk har jeg aldrig hørt før i denne
sammenhæng. Hvor stammer det udtryk fra?

Håber jeg har forstået dig ret.
--
FeZ

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 02-05-02 09:04

> Som jeg forstår det, vil du have lavet et billede med usynlig
> overgang når det "tiles" - altså ligesom de hersens standard
> windows baggrunde ?

Lige præcis

> [...]
> en manuel operation som med en del snilde kan laves i et
> hvilket som helst billedbehandlingsprogram som eks. Photoshop.

Jeg har ikke et konkret billed. Det er en generel forespørgsel. Men det
kunne f.eks. være en detalje fra et indscannet billede, der har et flot
grafisk snit. Dette vil jeg så gerne kunne tilrette, så det kan bruges som
et fladedækkende mønster.

> Rapport? Det udtryk har jeg aldrig hørt før i denne
> sammenhæng. Hvor stammer det udtryk fra?

Det er givetvis fra den tekstile verden - f.eks. stoftryk og vævning.

Mvh
Anette Linnea

Fra : FeZ

Dato : 02-05-02 16:20

> [...]
> grafisk snit. Dette vil jeg så gerne kunne tilrette, så det kan bruges som

Ahhh OK. Jeg forstod sådan på dig at du sad
med et billede med grimme overgange når
det bliv tilet.

Prøv med de programmer der er blevet foreslået.
Eller findes der altså tricks til at gøre det manuelt
ud fra et eksisterende billede.
Har ikke lige linket ved hånden, men sig til hvis du
er interesseret - så skal jeg se om jeg kan grave
det frem.

> Det er givetvis fra den tekstile verden - f.eks. stoftryk og vævning.

OK, så er det nok derfor det ikke sagde mig noget

Held og lykke
--
FeZ

Fra : webjensen

Dato : 02-05-02 13:01

> [...]

> bruger det som baggrund. Derfor skal jeg have det lagt i rapport, så
> mønsteret gentager sig pænt over en større flade.

Måske er der noget her: http://www.backgroundmagic.com/

mvh
webjensen

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 02-05-02 18:10

> Måske er der noget her: http://www.backgroundmagic.com/
>
> mvh
> webjensen

Det er spændende forslag du har - dem glæder jeg mig til at prøve.

Mvh
Anette Linnea

Fra : webjensen

Dato : 02-05-02 13:05

> [...]
> bruger det som baggrund. Derfor skal jeg have det lagt i rapport, så
> mønsteret gentager sig pænt over en større flade.

Eller her: http://www.tutorrich.freeuk.com/lffpage17.html

mvh
webjensen

Fra : Madsen

Dato : 01-05-02 18:38

FeZ skrev:

> Som jeg forstår det, vil du have lavet et billede med usynlig
> overgang når det "tiles" - altså ligesom de hersens standard
> windows baggrunde ?
>
> Hvis det er det, så er det er ikke bare sådan lige at gøre

Photoshop 7 og Pattern Maker letter en del på den opgave. ;)

Madsen.

Fra : FeZ

Dato : 01-05-02 19:11

> Photoshop 7 og Pattern Maker letter en del på den opgave. ;)

Nu kender jeg ikke 7'eren, men det kommer vel
stadig meget an på hvad udgangspunktet er ?
Hvis nu vi eks. har et billede af en skovbund -
hvorledes ved programmet så hvad der skal
til for at det kan tiles samtidig med at billedet
i sig selv tager sig ordentligt ud ?

Jeg skal ærligt tilstå at jeg ikke har alverden
af erfaring med kreering af patterns / textures,
men jeg har svært ved at se hvordan denne
funktion kan mere eller mindre automatiseres
hvis vi har med komplekse billeder at gøre.
Men jeg er da meget nysgerrig for at høre hvilken
funktion der er kommet i 7'eren der letter denne opgave.
Er den funktion demonstreret nogen steder? Kunne
ikke umiddelbart spore mig ind på den på
adobes hp.
--
FeZ

Fra : Madsen

Dato : 01-05-02 20:33

FeZ skrev:

> Nu kender jeg ikke 7'eren, men det kommer vel
> stadig meget an på hvad udgangspunktet er ?

Selvfølgelig. Det gælder vel stort set med alt.

> [...]
> funktion der er kommet i 7'eren der letter denne opgave.
> Er den funktion demonstreret nogen steder? Kunne
> ikke umiddelbart spore mig ind på den på

Nu kan jeg ikke sige hvor godt dette værktøj er til lige specielt
Anettes billede da jeg ikke ved hvad det er for noget hun sidder med,
men funktionen i Photoshop 7 kan tage et udsnit af et billede eller et
helt billede og lave det til et mønster. Der er så selvfølgelig en del
variationsmuligheder hvor du kan vælge hvor store mønstrene skal være,
om pladerne skal placeres side om side eller om de skal overlappe som
mursten, hvor blød overgangen imellem pladerne skal være osv. osv.
Jeg har ikke selv rodet med funktionen endnu, men har hørt at den
skulle være ret god, og kender jeg Adobe ret, så tror jeg på det.

På den anden side så er det dog nok lidt at skyde gråspurve med kanoner
hvis man køber Photoshop 7 for at lave et mønster ud af et billede. Det
må der afgjort være billigere programmer på markedet det kan klare.

Madsen.

Fra : FeZ

Dato : 01-05-02 21:03

> Selvfølgelig. Det gælder vel stort set med alt.

Ok, så er vi enige
Jeg tolkede bare dit svar som om jeg var helt galt på den
(det kan da også godt være jeg er det)

> Nu kan jeg ikke sige hvor godt dette værktøj er til lige specielt
> Anettes billede da jeg ikke ved hvad det er for noget hun sidder med,

Det var lidt der jeg ville hen - men mon ikke vi skal stoppe her og vente
til Anette evt. vender tilbage med et link så vi kan se billedet.

> men funktionen i Photoshop 7 kan tage et udsnit [SNIP]

Det lyder spændende - så mangler jeg bare at overbevise
min arbejdsgiver om det nødvendige i den funktion, så jeg
kan komme til at rode med 7'eren
--
FeZ

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 02-05-02 09:07

> Det var lidt der jeg ville hen - men mon ikke vi skal stoppe her og vente
> til Anette evt. vender tilbage med et link så vi kan se billedet.

Som skrevet andetsteds i tråden, så har jeg ikke et konkret eksempel. Men
alle "tiles" må være skabt med programmer, der kan dette lille nummer.

Mvh
Anette Linnea

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 02-05-02 09:06

> [...]
> hvis man køber Photoshop 7 for at lave et mønster ud af et billede. Det
> må der afgjort være billigere programmer på markedet det kan klare.

Ja - jeg synes nok også lige det er i overkanten at skulle bruge Photoshop
til det - selvom det bestemt er interessant at få at vide, at programmet
måske har en funktion til dette.

Mvh
Anette Linnea

Fra : Madsen

Dato : 02-05-02 00:06

FeZ skrev:

> Jeg tolkede bare dit svar som om jeg var helt galt på den
> (det kan da også godt være jeg er det)

Det var slet ikke det jeg mente med det. Jeg havde blot hørt lidt om
den nye funktion i Photoshop 7 og ville lige nævne det. Mere var der
ikke i den. :)
Faktisk ved jeg ikke om funktionen kan det Anette har brug for, men ud
fra det jeg har hørt så kan den muligvis.

> ...men mon ikke vi skal stoppe her og vente til Anette evt. vender
> tilbage med et link så vi kan se billedet.

God idé.

Madsen.

Fra : Pelle Haleløs

Dato : 02-05-02 06:50

Anette Rasmussen <alr@tdk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd00d74$0$78786$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har brug for et program, der kan sætte en tegning eller billede i
> rapport. Kan I foreslå et eller flere programmer, der har en velegnet
> [...]

PaintShopPro "Seamless Pattern"

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 02-05-02 09:09

> PaintShopPro "Seamless Pattern"

Tak for buddet. Jeg sidder faktisk og roder med PSP7, men jeg synes ikke
denne funktion er særlig brugbar i dette program. Kender du/I evt. en tut,
der gør anvendelsen mere illustrativ?

Jeg håbede også på, at der måske var nogen er jer, der kender nogle gode
shareware/freeware-programmer til formålet.

Mvh
Anette Linnea

Fra : P.C.

Dato : 02-05-02 19:18

Hi.

> [...]
>
> Jeg håbede også på, at der måske var nogen er jer, der kender nogle gode
> shareware/freeware-programmer til formålet.

Grafik er faktisk meget smart i det hele taget, bla. kan man overføre grafik til
en moderne symaskine, og få broderet eller syet , hvor man altså har et simpelt
grafik program der _kan_ noget ;))
Skjorter og mønstre vil blive exakt ens, over alt i verden og hvis man kan
"tegne" en syning, som maskinen så udfører som en plotter tegner vectorer , bare
med den forskel, at det er andet end streger på et stykke papir men noget 3D ;))
Have a nice day.
P.C.

Fra : N/A

Dato : 02-05-02 09:06