Dulle?
Fra : Mae

Dato : 01-05-02 13:16

Hvad i alverden er dulle?????? Er stødt på det flere steder på madsites..

//Mae

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 02-05-02 06:59

> Hvad i alverden er dulle?????? Er stødt på det flere steder på madsites..

Tja... en dulle kan være dette.. men mon det er det rigtige svar? jeg er
ikke sikker.. det kan jo være at der inden for gastronomien findes en frugt
eller noget der hedder "dulle"

I hvilken sammenhæng er du stødt på ordet?

http://www.dullernes-univers.dk/

Mvh Mette

Fra : Carina Mia Boese

Dato : 02-05-02 07:19

Jeg mener, at dulle er slang for margarine......passer det på der, hvor du
er stødt på det?

Mvh
Carina

Fra : Mae

Dato : 02-05-02 09:24

Hej begge..
Jep det passer, at det i de tilfælde (madopskrifter) skulle være noget
fedtstof, så margarine er nok det rigtige :)
Tak for hjælpen
Mvh Mae

Fra : Henriette Arup Veltz~

Dato : 07-05-02 21:40

Hejsa

Undrede mig selv over udtrykket en gang og fik opklaret at dulle skulle være
slang for valgfrit smør eller margerine (altså at man selv kunne vælge hvad
man ville bruge)

Henriette