MC udlejning
Fra : Birck

Dato : 01-05-02 11:27

Hey NG

Da jeg står i den uheldige situation, at min økonomi på ingen måde kan
tillade at jeg invisterer i en mc lige forløbig, har jeg tænkt lidt over om
man kan leje en, i de 2 ugers sommerferie jeg har. Er der nogen der ved om
det overhovedet er mulig, og i såfald, hvor og evt. hvor meget det koster.
Da jeg bor tæt på tyskland kunne dette helt klart også være en mulighed.
Håber i kan hjælpe mig, jeg savner virkelig at trille ud i sommeren.

/Rasmus

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-05-02 13:27

> Da jeg bor tæt på tyskland kunne dette helt klart også være en mulighed.
> Håber i kan hjælpe mig, jeg savner virkelig at trille ud i sommeren.

Mulighederne for leje herhjemme er ikke store. Jeg har haft lejet en
varadero i tyskland en weekend og prisen var ikke afskækkende. Dog måtte den
ikke forlade tyskland, hvilket vil være lidt af en begrænsning for en
mc-ferie og så var selvrisikoen vist 2500DM.

Prøv at bladre lidt bag i Motorrad - der er mange muligheder for leje i
tyskland.
Jeg har også kigget lidt priser i Norge og ovevervejet at leje en maskine i
Oslo til en tur langs kysten.

http://www.hctravel.com
http://www.mcoslo.no/
http://www.bmc.no/mcutleie.html

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150, 98', 39000km

Fra : Mikael Madsen

Dato : 01-05-02 14:20

Jeg har faktisk overvejet det samme, da det er væsentlig billigere at
leje en motorcykel i Tyskland end DK. Dog har lovgiverne sikret, at vi
ikke kan udnytte denne fidus. Jeg har netop talt med færdelspolitiet
(man kan også ringe til centralregisteret for motorkøretøjer på 36 48
14 88) og fået oplyst, at man skal betale afgift for motorcyklen for
at bringe den ind i landet. Evt. kan man få en dispensation på
grænseplader, hvis man er på vej igennem Dk til eks. Norge eller
Sverige. Men at køre rundt på den herhjemme er udelukket. Hvis man i
stedet holder sig uden for DK, er det ikke noget problem.

Man kan eks. leje en motorcykel ved Honda-forhandlere i Husum i
Tyskland. Dog kan man finde bedre tilbud hos andre udlejere i
Nordtyskland (har desværre ikke adresse hos mig i skrivende stund). I
DK er der ikke så mange muligheder. Se dog www.aagesen.dk/

Hilsen Mikael

PS. Jeg lejede en SV650 i Skotland for 1 års tid siden. Prisen er den
samme som i DK, så det er ikke et hit. På nær at man får mulighed for
at køre snoede veje i den skønne skotske natur

Fra : D@lby

Dato : 01-05-02 18:43

Er der ikke noget med at SKADS MC i Esbjerg lejer Mc'er ud??

--
-=D@lby=-