DAU-9P (F-BUS mode) cable
Fra : henrik vestergaard

Dato : 01-05-02 11:05

Hej

Hvor kan jeg få fat i sådan et cabel.
Jeg har uden held forsøgt i en nokia-butik og hos Bluetel.

Jeg skal bruge det sammen med programmet "Oxygen Phone Manager for
Nokia Phones" - er der nogen, som har erfaring med det?

Henrik

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-05-02 11:39

henrik vestergaard wrote:

> Hvor kan jeg få fat i sådan et cabel.
> Jeg har uden held forsøgt i en nokia-butik og hos Bluetel.

Hvis det er kablet til 61xx serien, skal du ikke søge efter
dette specielt, da det ikke umiddelbart står samme sted i
kataloget (ihvertfald ikke i det katalog, Expert har).
Jeg tror det er under erstatning eller supplement, da det
normalt er bundled med Nokia Suite programmet og kun er
navngivet som NKI 6110/5110 kabel.

> Jeg skal bruge det sammen med programmet "Oxygen Phone Manager for
> Nokia Phones" - er der nogen, som har erfaring med det?

Nej.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen

Fra : henrik.vestergaard

Dato : 01-05-02 15:38

On Wed, 01 May 2002 12:38:34 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>Jeg tror det er under erstatning eller supplement, da det
>normalt er bundled med Nokia Suite programmet og kun er

Expert har ikke dette kabel.

Det skulle kunne bruges til flere forskellige nokia telefoner jvf:
http://teliadk.tucows.com/preview/193966.html

Jeg skal bruge det til nokia 3210 og 3310

henrik

Fra : JMo.

Dato : 01-05-02 17:31

On Wed, 01 May 2002 16:38:03 +0200, henrik.vestergaard
<dvhv@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Det skulle kunne bruges til flere forskellige nokia telefoner jvf:
>http://teliadk.tucows.com/preview/193966.html
>
>Jeg skal bruge det til nokia 3210 og 3310

Huh?? DAU-9P er ikke det samme som F-BUS??

DAU-9P er Nokia typenr. for et datakabel til Nokia 61xx og 51xx

FBUS er (ligesom MBUS og M2BUS) de protokoller man bruger til at sende
data med

DAU-9P kablet lå oprindeligt i Nokia DataSuite 3.0. Denne er dog
udgået fra Nokias side, og skal derfor findes hos nogle der ligger
inde med rester.
Alternativt kan man købe noget uoriginalt - de skulle være ret nemme
at finde.

Det du skal bruge er et FBUS kabel til en 3310, og et til en 3210.
Ikke et DAU-9P kabel.

(og for lige at undgå forvirring: 6210, 6310 og 7110 har samme
bundstik som 61xx og 51xx - men bruger et andet datakabel, nemlig
DLR-3P - hvis man putter et DAU-9P kabel i en 6210 kan man kun få
adgang til SMS, Telefonbog etc - ikke til dataoverførsel - her skal
man bruge DLR-3P (eller, for nu at gøre svaret komplet, hvis det er en
7110 kan man nøjes med det gamle DLR-3 kabel - men det er der nok ikke
nogle der ligger inde med mere - DLR-3P erstattede DLR-3))

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-05-02 18:16

"JMo." <ns-sf_001@mohr.cx> skrev i en meddelelse
> (og for lige at undgå forvirring: 6210, 6310 og 7110 har samme
> bundstik som 61xx og 51xx - men bruger et andet datakabel, nemlig
> DLR-3P

Og man undrer sig over at Nokia har været i stand til at få den position
de har.
Fair nok at mobiltelefonfremstillerne ikke kan enes om en standard, men
utroligt at Nokia ikke kan nøjes med 1

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?