Problemer med Mac OS X
Fra : Ole Bendix

Dato : 01-05-02 11:12

Hvoran indstiller jeg mit nye (UK) Mac os X til at forstå æøå og et andet
eksempel - en kode til mit Toast program, hvor jeg skal taste en lille -
og istedet bliver det til /????

På forhånd tak!

Mvh.
Ole

Fra : Morten Reippuert

Dato : 01-05-02 11:57

In article <fc.0073fb6b0416ff3a0073fb6b0416ff3a.416ff79@net.dialog.dk>,
"Ole Bendix" <Ole_Bendix@net.dialog.dk> wrote:

> Hvoran indstiller jeg mit nye (UK) Mac os X til at forstå æøå og et andet
> eksempel - en kode til mit Toast program, hvor jeg skal taste en lille -
> og istedet bliver det til /????

skift tastaturlayout: ævle-menu -> "System Preferences...", vælg
"International", fanebladet "Keyboard Menu"

eller prøv + tasten

Fra : Ole Bendix

Dato : 01-05-02 16:42

spam@reippuert.dk writes:
>skift tastaturlayout: ævle-menu -> "System Preferences...", vælg
>"International", fanebladet "Keyboard Menu"
>
>eller prøv + tasten

Den havde jeg faktisk fået indstillet med et flueben ud for Danish - men
det hjælper ikke. Jeg fandt så en løsning på kodeordet - ved at lede længe
nok på tastaturet. Men hvorfor influere det her på min Word - der ikke
længere vil skrive æøå (det vil den godt i system 9.2 der fulgte med i
samme kasse som X)?

Mvh.
Ole

Fra : Morten Reippuert

Dato : 01-05-02 16:51

In article <fc.0073fb6b04172b350073fb6b0416ff3a.4172b4c@net.dialog.dk>,
"Ole Bendix" <Ole_Bendix@net.dialog.dk> wrote:

> Den havde jeg faktisk fået indstillet med et flueben ud for Danish - men
> det hjælper ikke.

Så er der noget galt - mmed mindre du sidder og taster æble+alt+space

igen, tjek dit tastatur layout

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-05-02 21:04

> [...]

> nok på tastaturet. Men hvorfor influere det her på min Word - der ikke
> længere vil skrive æøå (det vil den godt i system 9.2 der fulgte med i

Har du et flag i menubjælken?
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Ole Bendix

Dato : 03-05-02 09:48

mta@mac.com writes:
>Har du et flag i menubjælken?
Jep???! Dansk?!

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 03-05-02 12:47

> Jep???! Dansk?!

Og du kan stadig ikke skrive æøå, så er der som Morten skriver noget
galt. Prøv at slå de andre tastaturlayots fra.
--
Michael Tysk-Andersen