GS 500 - forskelle på årgange ??
Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 01-05-02 09:07

Hej med jer.

Jeg overvejer at købe en brugt Suzuki GS 500, og jeg har et par spørgsmål,
som jeg håber nogle af jer kan svare på.

Er der forskelle på årgangene fra 1995 og fremefter ?

Er udstødningen i rustfrit stål - eller kun forkromet ?

Hilsen
Bo Stilling Christiansen
DT-250-MX - fjern de to dyr i mail adressen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 01-05-02 12:39

Mig bekendt er der på design ændret et par gange, men motoren er den samme.

mvh - Michael Kristensen (sv650s, tidligere gs500 ejer)

Fra : Henry

Dato : 01-05-02 19:25

> Er udstødningen i rustfrit stål - eller kun forkromet ?
Det er et stykke skrotjern der ruster i løbet nul komma nul, en BSM ser
rigtigt godt ud og lyder også af lidt mere. Du kan købe en sådan hos
www.louis.de

Kæresten har sådan en og den pynter

mvh
Henry

Fra : Morten Nielsen

Dato : 01-05-02 21:33

Hej

Hvilken af de BSM potter snakker du om ? jeg syntes ikke lige jeg kan finde
en til GS500E .. kan du give et direkte link dertil ? :)

Mvh
Morten -OFFender- Nielsen

Fra : Henry

Dato : 02-05-02 18:20

> Hvilken af de BSM potter snakker du om ? jeg syntes ikke lige jeg kan
finde
> en til GS500E .. kan du give et direkte link dertil ? :)

Hmmm, nu forsvant mit svar igen fra NG'en - jeg har postet et dårligt
skannet billede af den i dk.binaer.dk

mvh
Henry

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-05-02 18:35

"Henry" <henry@vfrSLET.dk> skrev i en meddelelse
> finde
> >
> Hmmm, nu forsvant mit svar igen fra NG'en - jeg har postet et dårligt
> skannet billede af den i dk.binaer.dk

Hej Henry.

Det ligger i news:dk.binaer.motor , og ja, du har ret, det er et dårligt
scan

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 01-05-02 21:33

> Er der forskelle på årgangene fra 1995 og fremefter ?

Enten er det årgangen efter 1995 eller 1997 kan ikke huske det helt præcist,
der er blevet hugget nogle heste for at give cyklen et bedre bundtræk (før
54 hk nu 45 hk
Samt er motorblokken blevet sølv istedet for sort og tanken er blevet større
idag ca 17 liter
..
> Er udstødningen i rustfrit stål - eller kun forkromet ?

Skøjtejern... Men med almindelig vedligeholdelse er det nu ikke så slemt at
holde rust væk... den er malet!

Rasmus Sørensen GS500E ´99 (ejer)

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-05-02 22:28

"Rasmus Sørensen" <(nospam)min@direkte.dk> skrev i en meddelelse

> Enten er det årgangen efter 1995 eller 1997 kan ikke huske det helt
præcist,
> der er blevet hugget nogle heste for at give cyklen et bedre bundtræk (før
> 54 hk nu 45 hk

Er det ikke kun nogle "papir-ændringer"? Jeg har set opgivelser på alt
mellem 45 og 54 heste på ganske mange forskellige årgange, og jeg har selv
haft en '95 og en '97, og der er ikke mærkbar forskel på motorerne, syns
jeg. Ved du hvad ændringerne består i? Ventiler? Karburator? For så må der
være forskellige reservedelsnumre på de dele.

> Samt er motorblokken blevet sølv istedet for sort og tanken er blevet
større
> idag ca 17 liter

Motorblokken skiftede farve, ja, men tanken er nu ens på en '95 og en '97
(og så vidt jeg ved på alle de andre), om der kan være 17 liter ved jeg
ikke. Jeg plejer at tanke når jeg ryger på reserven, og så kan jeg fylde ca.
10 liter på.

Rittig

Fra : Ole Baun

Dato : 02-05-02 16:07

"Claus Rittig" skrev i en meddelelse
> [...]
> (og så vidt jeg ved på alle de andre), om der kan være 17 liter ved jeg
> ikke. Jeg plejer at tanke når jeg ryger på reserven, og så kan jeg fylde

I følge MC Revyen var tanken på modellerne fra 1989 til og med 2000, (ganske
sejlivet model i øvrigt), på 17 liter, heraf 3 liter i reserve.
I 2001 var tanken på 20 liter, heraf 3 liter i reserve.
Dem der står i forretningerne i år, (stadig i følge MC Revyen), er dog fra
2000, så de er kun på 17 liter.

Er det i øvrigt ikke tidligt at den får brug for reserven, hvis du kun kan
fylde 10 liter på når du er skiftet til reservetank Rittig ?

Der burde jo, (i teorien), kunne være 14 liter.

Måske er det et generelt GS 500 problem, (eller besynderlighed om man vil).
Min bror, (der også kører GS 500), oplever det samme på hans.

Ole Baun
CB 500 (der fik 15,5 liter på for en time siden, uden at ha´ haft brug for
reserven

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-05-02 16:31

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I 2001 var tanken på 20 liter, heraf 3 liter i reserve.
> Dem der står i forretningerne i år, (stadig i følge MC Revyen), er dog fra

MC Revyen, ja. Det er det jeg mener - er det ikke mest papirændringer, eller
ER der faktisk sket ændringer? MC-revyen er den største samling faktuelle
fejl der nogensinde er udgivet på tryk, og selv det der er rigtigt, er ofte
kun fabrikkernes reklame-tal som ikke altid har bund i virkeligheden.

> Er det i øvrigt ikke tidligt at den får brug for reserven, hvis du kun kan
> fylde 10 liter på når du er skiftet til reservetank Rittig ?
> Der burde jo, (i teorien), kunne være 14 liter.

Jo. Jeg har aldrig tjekket, men jeg tror ikke der kan være 17 liter i
tanken.

> Måske er det et generelt GS 500 problem, (eller besynderlighed om man
vil).
> Min bror, (der også kører GS 500), oplever det samme på hans.

Ja, man kunne kalde det en typefejl. Eller man kunne indrømme at tanken
måske ikke er på 17 liter. Eller måske er reserven på 7 liter. Eller
måske... Sådan er der så meget.

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-05-02 07:33

Rasmus Sørensen <(nospam)min@direkte.dk> wrote in article
> [...]
> .
>
> Skøjtejern... Men med almindelig vedligeholdelse er det nu ikke så slemt

Yep. Jeg havde heller ikke de store problemer med rust på min GS500 -
ihvertfald ikke på udstødningen.

En enkelt gang afmonterede jeg hele udstødningen, da der var kommet en
smule rust i samlingen fra forrørene. Gav det en gang sandpapir, og malede
efter med noget brændeovnsmaling. Den så ud som ny - det er garanteret
også sådan japserne har rustbekyttet den

Potten er... Jeg ved faktisk ikke om den er lavet af alu, eller om det er
jern beklædt med alu?

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-05-02 15:37

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> Potten er... Jeg ved faktisk ikke om den er lavet af alu, eller om det er
> jern beklædt med alu?

Det er bondejern beklædt med rustfrit stål.
Stål-kapper kan iøvrigt købes i løs vægt (hvis man har ridset det i et
styrt) så man kan ombetrække sin lydpotte - har jeg set hos M&P.

Rittig

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 02-05-02 16:36

> Stål-kapper kan iøvrigt købes i løs vægt (hvis man har ridset det i et
> styrt) så man kan ombetrække sin lydpotte - har jeg set hos M&P.

Hvor henne kan der købes "betræk" ?

> Rittig

Hilsen Fra Rasmus

Fra : Inger Drewes

Dato : 03-05-02 18:38

> Hvor henne kan der købes "betræk" ?

Måske http://www.mandp.co.uk/frameset.htm ?

vh

Niels

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-05-02 22:07

"Inger Drewes" <inger.drewes@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Rasmus Sørensen" <(nospam)min@direkte.dk> skrev i en meddelelse

Rasmus Sørensen - jeg kan ikke se dine indlæg, sikkert fordi din news-klient
indsætter Sv: istedet for Re: i Subject.
Indtil du retter fejlen skal du være klar over at vi er mange der ikke kan
se dine indlæg - derfor kan jeg heller ikke svare dig.

Rittig