Forskellig depositum
Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-04-02 23:38

Hej

Hvis en forhandler har fået oplyst depositum på en given mc, kan man så ikke
gå til et andet toldkontor og at få oplyst et evt. mindre depositum??? Eller
er stelnummer og oplyst depositum et sted i maskineriet.
Grunden til spørgsmålet er, at jeg har erfaret at der på 2 principielt ens
cykler er oplyst et depositum på henholdsvis kr. 34.000,- det ene sted og
kr. 40.000,- et andet sted.

Allan Bojesen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 01-05-02 09:43

Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> wrote in article
> [...]
Eller
> er stelnummer og oplyst depositum et sted i maskineriet.

Rygtet ved at de gemmer vurderingen med stelnummer og det hele...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-05-02 16:22

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse
> Rygtet ved at de gemmer vurderingen med stelnummer og det hele...

Det bliver også bekræftet i Steens indlæg. Jeg forestillede mig i min
naivitet at der kunne spares kr. 4-5.000,- ved at ringe rundt. Det er der jo
ikke noget at gøre ved

Allan Bojesen

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-05-02 20:35

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver også bekræftet i Steens indlæg. Jeg forestillede mig i min
> naivitet at der kunne spares kr. 4-5.000,- ved at ringe rundt. Det er der
jo
> ikke noget at gøre ved

Det kunne der også indtil de fik nyt edb for ca. 3 år siden, men nu taster
de vurderingen ind med stelnummer som nøgle, og så er de gode tider forbi.

Rittig
(Nørd)

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-05-02 13:37

On Wed, 1 May 2002 00:37:59 +0200, "Allan Bojesen"
<aboje@post9.tele.dk> wrote:

Hej Allan

>Hvis en forhandler har fået oplyst depositum på en given mc, kan man så ikke
>gå til et andet toldkontor og at få oplyst et evt. mindre depositum??? Eller
>er stelnummer og oplyst depositum et sted i maskineriet.

De indtaster stelnummer "und das ganze molevitten" i computeren, så
ligemeget hvor du spørger får du samme svar
Det du beskriver var almindelig praksis før computersystemet så dagens
lys.

>Grunden til spørgsmålet er, at jeg har erfaret at der på 2 principielt ens
>cykler er oplyst et depositum på henholdsvis kr. 34.000,- det ene sted og
>kr. 40.000,- et andet sted.

Ja, principielt.
Men hvis der er forskel i alder, og forskel på datoen hvor oplysningen
er indhentet kan der være forskel i forhåndsvurderingen.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-05-02 16:28

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, principielt.
> Men hvis der er forskel i alder, og forskel på datoen hvor oplysningen
> er indhentet kan der være forskel i forhåndsvurderingen.

Hej Steen
Den "billige" er et ½ år ældre end den "dyrere", og det "billige" dispositum
er fra i år, og det "dyre" depositum er fra juni 01. Det er så nok
forklaringen på forskellen, selv om jeg umiddelbart mente det var petitesser

Allan Bojesen

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-05-02 17:04

On Wed, 1 May 2002 17:27:56 +0200, "Allan Bojesen"
<aboje@post9.tele.dk> wrote:

Hej allan.
> [...]
>er fra i år, og det "dyre" depositum er fra juni 01. Det er så nok
>forklaringen på forskellen, selv om jeg umiddelbart mente det var petitesser

Det passer fint med de faktiske forhold.
Der kom faktisk en anden beregningsmetode af afgiften så det er nok
årsagen.

Jeg glemte forresten noget i mit første indlæg.

Tro aldrig nogensinde på en "anslået afgift" der er sat af en eller
anden tilfældig forhandler.
Check T&S før du handler et køretøj der kommer fra udlandet med mindre
du er forberedt på at betale hvad der end måtte komme

Jeg har ikke selv nogen dårlige erfaringer, men jeg kan sagtens se
problemet.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Søren Lindholt

Dato : 01-05-02 17:17

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse > Check T&S før du
handler et køretøj der kommer fra udlandet med mindre
> du er forberedt på at betale hvad der end måtte komme

Hvad så hvis man hører TS og de vil have et totalt vanvidsbeløb?'
F.eks. 12.500,- for en XT350 fra 1985 ???

Hvordan er det nu reglerne er, hvor stort beløb i bunden skal der ikke
svares afgift af osv, er der et sted jeg lige kan læse det??
JEg er lidt for doven til selv at finde.

Søren

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-05-02 17:44

> [...]
> du er forberedt på at betale hvad der end måtte komme
>
> Jeg har ikke selv nogen dårlige erfaringer, men jeg kan sagtens se

Hvor skal man ringe hen hvis man gerne vil vide hvor stort depositum man
skal lægge for en cykel? Og hvor mange oplysninger skal man have på den
pågældende cykel?

Påtænker at købe en importeret fra japan og så betale afgiften til sommer,
når der er faldet blommer! (Eller det er vist om efteråret.. nevermind

Og er det nemt nok at få sådan en importeret cykel indregistreret osv..?
(Der er indregisteret nogle af dem i DK)

Håber på lidt kyndig hjælp!

MVH Mads Stetter
DT125R (For Sale)

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-05-02 21:50

On Wed, 1 May 2002 18:43:33 +0200, "Mads Stetter"
<stetter@oncable.FJERNDETTE.dk> wrote:

Hej Mads.

>Hvor skal man ringe hen hvis man gerne vil vide hvor stort depositum man
>skal lægge for en cykel? Og hvor mange oplysninger skal man have på den
>pågældende cykel?

Du kan ikke ringe og få en bindende pris eller foreløbig vurdering,
men kun en indikation af hvad niveauet er.
For at være sikker ringer du og får tilsendt den rigtige formular,
udfylder den med fabrikat, type, stelnummer og første
registreringsdato.
Det med registreringsdatoen er vigtig.
det er den der gælder når cyklens alder skal vurderes, ikke
fabrikationsåret.
Den fælde er der mange der er faldet i,

>Og er det nemt nok at få sådan en importeret cykel indregistreret osv..?
>(Der er indregisteret nogle af dem i DK)

Hvis den har været indregistreret i et andet ØV land tidligere skulle
der ikke være problemer.
Hvilken krikke drejer det sig om?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-05-02 22:00

> Hvis den har været indregistreret i et andet ØV land tidligere skulle
> der ikke være problemer.
> Hvilken krikke drejer det sig om?
>
> Steen Gruby

Det drejer sig om en Suzuki RF400R importeret fra japan...

Ved at S.G. har fra gruppen har en på danske plader så der er i hvert fald
en i landet!

MVH Mads Stetter (SOm er TRÆT af teleD newsserver da han opdagede han kun
fik ½delen af alle posts herinde)
DT125R (Klar til nyt liv)

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-05-02 22:46

On Wed, 1 May 2002 22:59:33 +0200, "Mads Stetter"
<stetter@oncable.FJERNDETTE.dk> wrote:

Hej Mads.

>Det drejer sig om en Suzuki RF400R importeret fra japan...

OK, hvis den kommer direkte fra Japan, altså fra et ikke EU land, kan
der være problemer med den tekniske godkendelse.
Hvis den kommer gennem et EU land hvor den har været godkendt skulle
sagen være nogenlunde ligetil.

>Ved at S.G. har fra gruppen har en på danske plader så der er i hvert fald
>en i landet!

Nu er så spørgsmålet under hvilke omstændigheder den er sluppet ind

Har den en af de gamle godkendelserklæringer kan den måske være dig
til nogen hjælp hvis du kan skaffe en kopi.
Er det fra et andet EU land hjælper det nok ikke på din sag med mindre
nogen forbarmer sig over dig.

>MVH Mads Stetter (SOm er TRÆT af teleD newsserver da han opdagede han kun
>fik ½delen af alle posts herinde)

Jeg er også selv lidt træt af news.tele.dk af samme årsag.
Nogen burde ruske lidt op i tele.dk.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-05-02 20:38

> [...]

> Check T&S før du handler et køretøj der kommer fra udlandet med mindre
> du er forberedt på at betale hvad der end måtte komme

Stol heller ikke på T&S, de er ligeså svindelagtige som
brugtvognsforhandlere. De havde telefonisk oplyst en afgift på min KTM, men
da det så skulle på skrift (efter at den var indregistreret), så kom der
lige en efterregning på 7.000,-

Satans svindlere!

Rittig

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-05-02 21:34

> [...]
men
> da det så skulle på skrift (efter at den var indregistreret), så kom der

En sådan efterregning er ligegodt træls. Du kan læse andetsteds hvad jeg
lige har rodet mig ud i ) og med dit eksempel er det endnu mere
spændende. Men skulle projektet koste mere end antaget, er der ikke noget at
gøre ved det. Den køre knaldhamrende godt og ser også sådan ud

Allan Bojesen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-05-02 21:29

> [...]

> Check T&S før du handler et køretøj der kommer fra udlandet med mindre
> du er forberedt på at betale hvad der end måtte komme

Fint råd Men jeg skulle nok have postet indlægget noget før Jeg er
nemlig lige kommet hjem med en tysk opgradering af min CB7½ -> 33% flere
kubik og 85% flere hypper -> CBR1000F. Jeg fik en kopi med af skrivelsen
fra T&S, hvor de oplyser depositum til kr. 39.611,-. Skrivelsen er udfyldt i
hånden og stelnummeret fremgår ikke nogen steder?? og er udstedt i juni 01,
så der er tilsyneladende ikke en specifik forespørgsel på min "nye" cykel.
Det bliver spændende at høre hvad T&S siger. Jeg regner selv med kr.
40.000,-, for ikke at blive skuffet

> Jeg har ikke selv nogen dårlige erfaringer, men jeg kan sagtens se
> problemet.

Jeg håber det bedste og krydser fingre.

Allan Bojesen