lægning af fliser i h...
Fra : -=Michael=-

Dato : 30-04-02 23:08

Hejsa

Jeg skal snart til at ligge nogle fliser i min have er der nogle der har
nogle gode råd til det .

Er det evt. en god ide at grave et hul hvor fliserne skal være og så ligge
noget plastik og så grus ovenpå og så tilsidst stene.undgår man alt for megt
ukrudt ved sådan en metode?

Venlig Hilsen

Michael

ps.
H.Olesen er du ikke fra DK-Online tiden ??
Nice site www.havesiden.dk

Fra : Per H

Dato : 01-05-02 05:04

On Wed, 1 May 2002 00:07:31 +0200, "-=Michael=-"
<michael@vvs.dk-nospam> skrev:

jeg tror ikke helt på den med plastik, så kan vandet jo ikke komme
væk.

men ellers det filter man kan bruge, der kommer vandet igennem, jeg
har set nogle der lægger det dubbelt,.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-05-02 08:39

wrote:

>Er det evt. en god ide at grave et hul hvor fliserne skal være og så ligge
>noget plastik og så grus ovenpå og så tilsidst stene.undgår man alt for megt
>ukrudt ved sådan en metode?

Min mening er at hverken plast eller det filt som er mere almindeligt,
er unødvendigt. Det ukrudt der kommer mellem sådanne fliser, det kommer
yderst sjældent nedefra. Det er mere græs og lidt andet etårigt ukrudt
som kommer i fugerne, og det skyldes frø som kommer flyvende. Dvs.
størstedelen af ukrudtet kommer ovenfra.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 08-05-02 10:30

Jeg vil give Mads ret med hensyn til ukrudtet. Det man kan forhindre er
at der kommer myrer i sandet under fliserne, da de ikke kan komme
igennem det lag af fibertex man lægger.

OleJ

Fra : Peter Andersen

Dato : 01-05-02 13:06

"-=Michael=-" <michael@vvs.dk-nospam> wrote in message
> [...]
> noget plastik og så grus ovenpå og så tilsidst stene.undgår man alt for

Der kommer ingen ukrudt mellem fliserne hvis der er lagt ordentligt. Dvs.
bare i rimelig nærhed af normerne for sådanne arbejder. Der der vil dukke op
er lidt græs, men der ligger kun i dine fuger og kan nemt fjernes.

Men du må være lidt mere konkret om hvad du skal lave og hvad der skal
lægges.......

Fra : H. Olesen

Dato : 02-05-02 12:06

<michael@vvs.dk-nospam> wrote:

>ps.
>H.Olesen er du ikke fra DK-Online tiden ??

Jeps. Og du var selv medvirkende årsag til at denne gruppe blev
oprettet, ved at stemme 'ja' til mit forslag om den

>Nice site www.havesiden.dk

Takker

--
mange havehilsener Helle