Bilferie / autocamperferie i Canada
Fra : [7100] Lars Christof~

Dato : 30-04-02 22:41

Min kæreste og jeg er igang med at arrangere en tur til Canada, og vil gerne
høre jeres mening.

Vi er udelukkende i planlægningsfasen, men ved godt at vi skal til at
bestille, da vi gerne vil afsted i sidst i august/først i september.

Vi har ladet os fortælle at naturen er meget smuk i Vest Canada. Vi regner
derfor med at flyve til Vancouver, og derfra tage på ca. 10 dages bilferie /
autocamper rund i landet med besøg ved diverse seværdigheder.

Vi regner med at gøre brug af MyPlanets guide til seværdigheder med en
kombination af Gate11's.

Vi synes dog ikke at man kan have været i Canada uden at have set Niagara
Falls. Så vi håber på at kunne få 2-3 dage i Toronto med en lejet bil,
således at vi kan se lidt af øst canada også.

Vi har blot ladet os fortælle at hvis vi tager en rundtur i østcanada, så
vil vi misse meget i forhold til hvis vi tog turen i vest.

Det vi godt kunne tænke os at høre, er om der er nogen der har erfaringer
med sådanne ture. Om hvilke fordele/ulember der er ved bilferie kontra
autocamper. Så vidt vi kan se, så bliver prisen i den sidste ende nogenlunde
den samme.

Desuden kunne vi godt tænke os at høre lidt om folks oplevelser - er der
nogen steder man bare SKAL hen til (gerne ultra romantiske!!!).

Til slut vil vi gerne høre lidt om det er tilrådeligt sådan at dele tuen op
i 2 med både rundtur i vestcanada, og 2-3 dage i Toronto.

På forhånd tak

Lars Christoffersen

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-02 23:57

"[7100] Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@mail.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
op
> i 2 med både rundtur i vestcanada, og 2-3 dage i Toronto.

Har ikke selv været i Vancouver, men så en hjemmevideo (!) fra venners
bryllups-rejse dertil, og det så utroligt flot ud. De var på en vandretur
langs kysten, hvor de bl.a. så en hval - det er lidt imponerende, selvom det
bare var en hjemmevideo.

Kan varmt anbefale Toronto, men man skal nok bruge længere tid end 3 dage,
der er meget at se: China town, Henry Moore museum, et sko-museum der er
sjovt at se, rundvisning på det store overdækkede stadium Sky-Dome, masser
af butikker. Udenfor byen: området omkring St. Jacobs, hyggeligt og
gammeldags, man ser bla. menonitter (staves det sådan?) en religiøs orden i
stil med Amish, i deres hestevogne etc. Der er mange forretninger hvor man
kan købe patcwork, antikviteter og i den dur. Her er et link til området
http://www.stjacobs.com/html/maps.html. Det er også i området hvor Niagara
Falls ligger.

Håber det gav lidt inspiration!

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 06-05-02 15:01

> [...]
/
> autocamper rund i landet med besøg ved diverse seværdigheder.

Rundt i landet? Vancouver Island er nok det maksimale man kan nå på den tid.
Jeg skal selv til Canada snart, og har planlagt at tage Calgary-Vancouver på
8 dage.

> Vi regner med at gøre brug af MyPlanets guide til seværdigheder med en
> kombination af Gate11's.

Hvis I ikke kender den, kan Lonely Planet anbefales som supplement. De har
en bog særligt om BC og en anden om Vancouver.

Fra : Hans C. Koch

Dato : 17-06-02 08:00

Hej Lars

Nu er Canada 1½ gange større end Australien, så det er begrænset hvad man
kan nå at se på 10 dage. I efteråret 2001 var jeg 3 uger i Vancouver for at
besøge min kæreste (der hu er flyttet til DK! HURRRA!), og jeg må sige at de
3 uger gik meget hurtigt i Vancouver og området omkring.

Men for at fatte mit indlæg i korthed, så skriver du at du gerne vil 'se'
noget romantisk. Så tag til Vancouver Island og til byen Victoria! Lige som
navnet antyder er det den britisk by som er meget smuk. Den er endda så
britisk at der kører dobbeltdækker busser rundt i gaderne Klimaet er
godt, varmt og behageligt og det tager vel små 4 timer at komme fra
Vancouver og derud (incl. færge overfarten som i sig selv er en smuk
oplevelse).

Med rejse hilsner
Hans

Vancouver er 3 gange blevet kåret som den smukkeste og bedste by at leve i i
verden, så du kan nok tænkte dig til at det er et dejligt sted.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 18-06-02 21:51

> [...]
som
> navnet antyder er det den britisk by som er meget smuk.

Tak for beskrivelsen.

Vi har, efter at have læst en del, besluttet os for at ændre lidt i turen så
vi får flere dage i og omkring vancouver.
Stort set alle man hører fra siger at man kan bruge uger der og stadig blive
fascineret.

Vi gør det at vi lejer en bil, og tager et godt telt med hjemmefra. Så har
vi lavet en grov skitse af vores tur, hvor der er rige muligheder for at
fravige hvis vi skulle komme i tanke om noget mere spændende.

/Lars