Abus mc låse...
Fra : buller

Dato : 30-04-02 22:11

Der har været diskuteret Abus Motorcykellåse i gruppen mange gange, og en af
mine kammerater, som er låsesmed, har lige fået forhandling af hele serien,
hvor de starter ved kr. 32,00 og op til kr. 2.000,00. Han skal til at
bestille sortimentet hjem og vil give gruppen her 20%'s rabat + porto ved
bestilling inden onsdag 8/5.
Han vil ikke selv sætte et indlæg i her, hvis folk vil se det som reklame.
ZX10
Kenneth

Fra : Jørgen Winther

Dato : 30-04-02 23:00

"buller" <ktsdinglepjort@paradis.dk> wrote in message
> [...]
> hvor de starter ved kr. 32,00 og op til kr. 2.000,00. Han skal til at
> bestille sortimentet hjem og vil give gruppen her 20%'s rabat + porto ved

Det var jo pænt af ham, men med en ret krads deadline.

Gad vide, hvordan priserne svinger ude i butikkerne? Mon nogle under alle
omstændigheder ligger på dét niveau?

> Han vil ikke selv sætte et indlæg i her, hvis folk vil se det som reklame.

Nej, når du gør det for ham, er det jo ikke reklame!?

I øvrigt - jeg kom til at købe en ikke-Abus lås hos Louis (må have set
forkert på webbutikken, for jeg mente egentligt, at det var en Abus, jeg
havde bestilt). Det er en kædelås af mærket Buffo. Det sjove er så, at der
på fakturaen står "Abus - Buffo", mens der på lås og nøgler kun står Buffo.
Af et lille papskilt, der sad på, kan jeg se, at det er Abus, der laver det.
Forvirret? Det er jeg også!

Mit store spørgsmål er hermed: Er Buffo lige så godt som det sædvanlige
Abus?

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-04-02 23:55

> Mit store spørgsmål er hermed: Er Buffo lige så godt som det sædvanlige
> Abus?

Buffo er Abus' billigversion.

Og nej - det er absolut ikke lige så godt.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-05-02 09:40

> Buffo er Abus' billigversion.
> Og nej - det er absolut ikke lige så godt.

Og Buffo's skivelåse er kun til pynt - (Det lykkedes dog vandalerne at bukke
min skive da de slog den af)

/A

Fra : Jørgen Winther

Dato : 01-05-02 18:30

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:aaoa5j$60g$1@sunsite.dk...

> Og Buffo's skivelåse er kun til pynt - (Det lykkedes dog vandalerne at
bukke
> min skive da de slog den af)

Så fik du da lidt ud af låsen... :-\

Nå, jeg må vel bare bruge mit fejlkøb fornuftigt - f.eks. sætte den på
nabo-mc'en, når jeg er ude; så tager tyvene jo nok dén i stedet.

Den virker ellers meget solid - nu, hvor jeg har Louis' katalog, kan jeg se,
at den er "robust, flexibel, sicher". Så det tror tyvene nok på.

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-05-02 20:56

> bukke min skive da de slog den af)
> Så fik du da lidt ud af låsen... :-\

Jo tak - en ny org. skive koster 1500kr så der erkommet en Braking på
istedet til under 1/2. Og så kig der en måned og så fik jeg stjålet
udstødnignen og noget af baggaflen Jeg overvejede meget et elefanthegn
men endte med en ny alarm som kan vække mig om natten.

> Nå, jeg må vel bare bruge mit fejlkøb fornuftigt - f.eks. sætte den på
> nabo-mc'en, når jeg er ude; så tager tyvene jo nok dén i stedet.

Jeg havde også en af de kabellås på og den var de næsten helt igennem. De
manglede kun de sidste tråde. De havde brugt en 20-30kg plantesten til at
slå på en boltsaks eller lign...

> Den virker ellers meget solid - nu, hvor jeg har Louis' katalog, kan jeg
se,
> at den er "robust, flexibel, sicher". Så det tror tyvene nok på.

Yah right - Hvis du ikke allerede har anden sikring end den nye kæde og
styrlås vil jeg anbefale en alarm du selv kan høre. Alt andet lige vil en
alarm også stresse amatørtyve mens de klipper i kæden.

/A

Fra : Jørgen Winther

Dato : 01-05-02 22:32

"Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)"

> Yah right - Hvis du ikke allerede har anden sikring end den nye kæde og
> styrlås vil jeg anbefale en alarm du selv kan høre. Alt andet lige vil en
> alarm også stresse amatørtyve mens de klipper i kæden.

Heldigvis har jeg også en bedre lås - en rigtig Abus bøjlelås. Kæden var
bare tænkt som supplement, så jeg kunne låse mc'en fast til noget, når det
skønnedes hensigtsmæssigt. Og dét kan den jo stadig bruges til - lidt
hjælper den vel.

Sådan en "mini"-Bol d'Or er for øvrigt særdeles fyldig bagtil, så det kan
være svært at placere en bøjlelås dér. En lang kæde virker som eneste
fornuftige mulighed. Men hvilken kæde er bedst? Abus har én hundedyr model
kaldet Extreme Plus 59. Mon den overhovedet er mere sikker end den anden, og
hvor længe kan den opholde en tyv? Og hvad mon den skal koste, hvis den skal
være billigst mulig, f.eks. hos Kenneths kammarat?

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-02 06:11

Ikke for at ødelægge dit fine indlæg, men jeg købte Abus' top-kædelås (en
12mm lås med ny forbedret låseklods) til ?175 = ca. 1300 kr ved
Hein-Gericke.
Den sælges for 1995 i DK. Altså væsentligt mere end 20% besparelse...

mvh Albert

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 01-05-02 08:29

"Albert" <mailATalbertsmcDOTnet (Udskfit AT og DOT)> wrote in message
> [...]
> Hein-Gericke.
> Den sælges for 1995 i DK. Altså væsentligt mere end 20% besparelse...

Jeg købte en ABUS Kædelås 20mm til 1200,- (12mm'eren kostede 948,-) hos en
forhandler i Græsted, men jeg fik vist lidt rabat.

Jeg mener han har ABUS 20'eren hængende til 1500,-

Kan ikke huske butikkens navn, men han er den eneste på Græsted Hovedgade.

/Kenneth

Fra : Kenneth S

Dato : 01-05-02 11:45

> [...]
>
> Jeg mener han har ABUS 20'eren hængende til 1500,-
>
> Kan ikke huske butikkens navn, men han er den eneste på Græsted Hovedgade.

Ups...

Jeg har rodet lidt rundt i begreberne lader det til..

Jeg har købt en ABUS Granite Extreme 37 (ABUS level 20), 12 mm gods. til
1200,-

...den til 948,- var en ABUS City Chain 1010 black (ABUS lev 12) 9mm.

Undskyld..

/Kenneth

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-05-02 12:24

"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1200,-
>
> ..den til 948,- var en ABUS City Chain 1010 black (ABUS lev 12) 9mm.

Jeg gav 800 for en city chain inde ved special mc i aalborg! (Det var
almindelig vejl. pris)

MVH Mads Stetter
DT125R (For sale)

Fra : Kenneth S

Dato : 01-05-02 15:43

Jae, så er han sq nok generel dyr, damn, jeg troede lige jeg havde gjort en
kanon handel.

nåh.. never mind.

/kenneth