Target Disk mode og sikkerhed i OS X
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-04-02 21:27

Nu har jeg afprøvet Target Disk mode på husets iMac DV og sat den til
min Pismo via FireWire. Det fungere rigtig fint, men det undre mig nu,
at jeg kan åbne alle filer på iMac'en - også andre useres. Det er da
lidt af en sikkerhedsbrist! Det betyder jo at man med en bærbar kan
bryde ind i en hvilken som helst Mac med FireWire port

Martin

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-04-02 23:06

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> lidt af en sikkerhedsbrist! Det betyder jo at man med en bærbar kan
> bryde ind i en hvilken som helst Mac med FireWire port

Ja det er stort set ikke anderledes end at pille harddisken ud og sætte
den til en anden computer - bare meget nemere. Jeg mener dog at man med
"Open Firmware Password" kan forhindre Target Disk mode.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Michael Holm

Dato : 30-04-02 23:22

> [...]

> lidt af en sikkerhedsbrist! Det betyder jo at man med en bærbar kan
> bryde ind i en hvilken som helst Mac med FireWire port

jeps, eller hvis man vil blot rode, kan man blot starte op fra en CD...
eller starte den op i OS 9 hvis det er installeret, kan du jo også komme
til alle bruger....
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jesper

Dato : 01-05-02 01:30

> [...]

> lidt af en sikkerhedsbrist! Det betyder jo at man med en bærbar kan
> bryde ind i en hvilken som helst Mac med FireWire port

OS X er kun sikker som remote server, du kan boote fra en OS X CD og
slette password, du kan boote i OS 9 og få adgang til alt.
--
Jesper.
"Tanya Roberts doesn't really do much, but looks damn nice doing it"