utæt forgaffel pakning
Fra : David B Wilby

Dato : 30-04-02 19:50

Jeg skiftede pakdåserne i min VF750s' forgafler for et par uger siden, men
den en er f....eme utæt endnu. Hva' gøre man så? Jeg rensede ellers grundigt
ned i røret så pakdåsen lukkede tæt til kransen, og passede meget på ikke at
ridse i gaffelbenet. Det er noget rigtigt skidt, for hvis ikke jeg tørre
efter hver dag, løber olien lidt for tæt på bremserne; og det går bare slet
ikke.
Nogen ideer eller smart tips?
mVFh, David. '83 Honda VF750F

Fra : Charlie

Dato : 30-04-02 20:59

Der er måske en lille grad på dit gaffelben. Hvis du skiller det ad kan du
mærke det med fingerne. du kan slibe det med meget fint smergellæred. Ellers
kan du prøve at få lidt strammere pakdåser ved en maskinhandler.

Charlie

David B Wilby <david.broberg@wilby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ccee74a$0$11907$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-05-02 16:32

Charlie wrote:

> Der er måske en lille grad på dit gaffelben. Hvis du skiller det ad kan du
> mærke det med fingerne. du kan slibe det med meget fint smergellæred. Ellers
> kan du prøve at få lidt strammere pakdåser ved en maskinhandler.

Ja, eller tune de originale. Fjederen der ligger inde i pakdåsen tages ud. Den
er samlet et sted. Er skruet ind i sig selv. Åbnes og afkortes. Simpelthen.

Ib Jakobsen

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 30-04-02 22:20

"David B Wilby" <david.broberg@wilby.dk> wrote in message
> [...]
> ridse i gaffelbenet. Det er noget rigtigt skidt, for hvis ikke jeg tørre
> efter hver dag, løber olien lidt for tæt på bremserne; og det går bare

Brug originale Honda-pakdåser her... jeg har været ude for uoriginale
forgaffelpakdåser, som blev utætte efter meget kort tid, simpelt hen pga. en
alt for ringe kvalitet.

En god ide er i øvrigt også at pudse dit gaffelben (med autosol f.eks.), så
gaffelbenet bliver helt blankt og glat, fri for ødelæggende mikro-grater
eller rust-prikker.

/Kenneth

Fra : Morten Juel

Dato : 30-04-02 21:27

Yessir, jeg prøvede også den fra louis engang.. de var ikke en krone vær !

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Jonas Holt

Dato : 01-05-02 15:53

> Yessir, jeg prøvede også den fra louis engang.. de var ikke en krone vær !

Hej Morten

Hvis du nu lige lader det det stå som du kommenterer - bare lige nok til at
se hvad du kommenterer - så er det meget nemmere at læse dit indlæg. Jeg kan
ikke læse udfra dit indlæg hvad det var du prøvede fra louis engang. Hvis
jeg bladrer tilbage til indlægget før dit kan jeg gætte mig frem - men det
har jeg prøvet så mange gange at jeg simpelthen bare springer indlæg som dit
over.
Og det er jo en skam hvis der er guldkorn i det.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Moller

Dato : 30-04-02 21:41

> Brug originale Honda-pakdåser her... jeg har været ude for uoriginale
> forgaffelpakdåser, som blev utætte efter meget kort tid, simpelt hen pga.
en
> alt for ringe kvalitet.

Du for hva du betaler for... men hvis du køber uoriginale, men af go
kvali, så går det.

Men men... er støt på forgaffelpakdåser til min MZ med originalt MZ logo
fra dengang fabrikken var i østtyskland, og det er det værste lort man kan
gøre, gammelt plast/gummi virker ALDRIG.. det er hårdt, og holder ikke en
skid tæt, og forhandleren spiller bare dum, og siger at de virker
udemærkede... lige som de sælger gamle dæk. *yak*

> En god ide er i øvrigt også at pudse dit gaffelben (med autosol f.eks.),

> gaffelbenet bliver helt blankt og glat, fri for ødelæggende mikro-grater
> eller rust-prikker.

yepsen..... rense pænt, og nye kvalitets pakdåser, med de rigtige mål,
kan købes de rigtige steder til rimelige penge :) så spiller den.

VH
Lars Molnit
Som har indsmurt hele kaliber og klodser pga. lorte MZ pisse hårde
pakdåser.

Fra : Lars Henrik

Dato : 30-04-02 21:56

David B Wilby wrote:

> [...]
> efter hver dag, løber olien lidt for tæt på bremserne; og det går bare slet

enhver crosskører der har en brugt maskine, har prøvet alt for utætte
gaffelben, selv med nye originale pakdåser. Hvis benene ikke er ridset eller har
grater, selv en mikrograt kan ødelægge det hele(se godt efter), kan man tage
fjederen ud af pakdåsen, "skrue" den fra hinanden(find der hvor den er samlet)
og klippe et lille stykke af den. Hvor meget det skal være er svært at sige men
på min gamle Honda 250, var 5-7mm nok til at gøre den tæt, for derefter at
"skrue" den sammen igen. Pas på ikke klippe den ende af der går indeni !!!! det
har jeg også prøvet........Endelig kan bøsningerne der sidder i røret være
slidte, er de det kan pakdåserne ikke blive tætte.
Lars H team-sneglefart.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-05-02 09:54

"Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har jeg også prøvet........Endelig kan bøsningerne der sidder i røret være
> slidte, er de det kan pakdåserne ikke blive tætte.

Det var lige alle guldkornene på een gang!

Rittig

Fra : Armand

Dato : 01-05-02 01:16

> [...]
ellers
> grundigt ned i røret så pakdåsen lukkede tæt til kransen, og passede

Du lyder som at "naturlige" skader på inderrørets krom ikke skulle have
forbigået din opmærksomhed :-/
Udover pakdåsens mulige kvalitetsmangler, kan et skævt teleskop-ben også
være skyld i såvel forstærket slitage på den ene side af pakdåsen, som
decideret skævt tryk, således at der ligefrem er "åbent" på modsatte
side

Når(!) du alligevel skal pakke om igen, så få udmålt inderrørenes rethed
samtidig!!

Og så kan jeg kun anbefale originale pakdåser alene ud fra et
friktionsmæssigt synspunkt (erfaring med Kawa' GPZ 900 R!)!

--
Armand.