Plette på gukve
Fra : Kasper Larsen

Dato : 30-04-02 19:41

Hej

Jeg skal flytte fra min lejlighed. Jeg har desværre kommet til at spilde
lidt rødvin på mit ubehandlede trægulv... Der er kommet nogle pletter,
noget udlejeren nok ikke bliver så glad for.

Mit spørgsmål er så derfor, hvordan fjerner jeg dem (uden at skulle
høvle gulvene ned) ????????????????

Hilsen
Kasper

Fra : Kasper Larsen

Dato : 30-04-02 19:43

Der skulle stå pletter på gulve

Fra : Pgr

Dato : 01-05-02 10:58

"Kasper Larsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> noget udlejeren nok ikke bliver så glad for.
>
> Mit spørgsmål er så derfor, hvordan fjerner jeg dem (uden at skulle

Hej Kasper

Prøv med glycerin - kan købes i Matas

Mvh.
Karina

Fra : H. Olesen

Dato : 02-05-02 12:01

On Wed, 1 May 2002 11:58:27 +0200, "Pgr"
<cfs1796c_NOSPAM_@post.cybercity.dk> wrote:

>Prøv med glycerin - kan købes i Matas

Kommer der så ikke bare fedtpletter i stedet for, fra glycerinen?

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : Pgr

Dato : 03-05-02 08:52

"H. Olesen" <esemanews@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer der så ikke bare fedtpletter i stedet for, fra glycerinen?

Hej Helle

Det er muligt, men det erindrer jeg nu ikke. Jeg har brugt glycerin flere
gange, da jeg boede i en lejlighed med et ubehandlet fyrretræsgulv.
Glycerinen tager i al fald den grimme rødvinsfarve. Hvis der skulle komme
fedtpletter, kan man vel bruge noget trærens til at tage dem. (processen
griber nu pludseligt om sig

Mvh.
Karina

Fra : kamik

Dato : 09-05-02 23:01

"Kasper Larsen" skrev d. 30-04-02 19:41 dette indlæg :
> [...]
> noget udlejeren nok ikke bliver så glad for.
>
> Mit spørgsmål er så derfor, hvordan fjerner jeg dem (uden at skulle

Hej kasper
Hvis det er et lyst trægulv kan du prøve med acetone (er måske ikke
stavet korekt) du kan få det i matas. Det har en blegende effekt. kom
noget acetone på en klud og "arbejd" det ned i gulvet. vent i 5-10 min.
gentag behandlingen flere gange hvis nødvendig. Afslut med rent vand.
Jeg har med held brugt metoden til en STOR kaffe plet på mit lyse bast
tæppe.
mvh Eva

http://www.kandu.dk/