Lyddæmpning af potter
Fra : G-MC

Dato : 30-04-02 18:11

Hej NG.
Jeg har det sikkert det samme "problem" som mange andre, at min kværn larmer
en del!.
Det er sådan set meget godt, men det kan jo også blive for meget af det gode
..

Mit spørgsmål lyder: Hva fande pakker jeg fløjterne med??
Rock uld (eller hva det nu hedder i dag) bliver hurtigt blæst ud!. Jeg har
også prøvet med glasfiber tråd (rowin), og grydesvampe men stadig uden
resultat!. Og med alt for mange stålsvampe, så dør krampen jo helt. (det
prøvede jeg til syn He he.). Hvad er det magiske kode ord??

Mch Jeppe Yamaha TX/XS 650 (med en masse lort i potterne).

Fra : Lars Henrik

Dato : 30-04-02 22:02

G-MC wrote:

> [...]
> prøvede jeg til syn He he.). Hvad er det magiske kode ord??
>
> Mch Jeppe Yamaha TX/XS 650 (med en masse lort i potterne).

har du prøvet det der som vi MX'ere bruger til vore 4-taktere ?
Lars H

Fra : G-MC

Dato : 30-04-02 22:28

Det er en 4 takter (XS 650 parallel twin), og hvad er det lige i bruger??

Jeppe

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-05-02 09:57

"G-MC" <g-mc@-sletmig-wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en 4 takter (XS 650 parallel twin), og hvad er det lige i bruger??

Det hedder dæmper-uld, og kan fås hos alle motocross forhandlere. fx. hos
DMC tlf. 98 58 53 00.
Det er iøvrigt god tone at svare under det man citerer, ellers bliver
indlæggene (som du kan se) svære at læse.

Rittig

Fra : G-MC

Dato : 01-05-02 22:37

> [...]
> indlæggene (som du kan se) svære at læse.
>
> Rittig
>
> Dette er taget til efterretning!! Og tak for de gode råd.
Mch Jeppe (snart med ny "støjsvag"uld i potterne)

Fra : Lars Henrik

Dato : 02-05-02 20:02

G-MC wrote:

> Det er en 4 takter (XS 650 parallel twin), og hvad er det lige i bruger??
>
> Jeppe

hmmm, tja, det kaldes dæmperuld...husk det er til en 4-takt, ellers holder det
ikke ret længe. Vi køber det hos VS Cross på Fyn, tlf 62271596, men alle MX
forretninger har det.
Lars H team-sneglefart.dk

Fra : bwl

Dato : 01-05-02 08:50

> Mit spørgsmål lyder: Hva fande pakker jeg fløjterne med??
> Rock uld (eller hva det nu hedder i dag) bliver hurtigt blæst ud!. Jeg
har

RockWool.... Og ja det fungere skam ganske fint. Skil potten ad, træk
trådnettet ud, og bind Rockwool/Glasuld, omkring, med svejsetråd. Sammel
potten igen og sæt nye nitter i. Det gjorde jeg på min boldor, inden den kom
til syn første gang...og det virkede...men hvor lang tid det holder det er
jo så lige spørgsmålet..

Anden gang jeg fik synet maskinen havde jeg fået en lokal smed tilat dreje
en fløjte til Laserudstødningen. Den var sku næsten alt for tæt, for
maskinen sagde ov erhovedet ikke noget.... *lool* Død maksine....

Brian W.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 30-04-02 19:13

> [...]
> resultat!. Og med alt for mange stålsvampe, så dør krampen jo helt. (det
> prøvede jeg til syn He he.). Hvad er det magiske kode ord??

Dæmper uld... Kan købe shos de fleste vel assorterede Mc forhandlere..
hehe jeg har været skabslæser for længe

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - (med rockwool, lad os se hvor længe det holder)

Fra : Morten G.N.

Dato : 02-05-02 17:42

Hvis man nu ikke kan komme til at afmontere fløjten og binde nyt dæmperuld
omkring, hvad gør man så?. Jeg har købt en ny Laserpotte
til min offroader, men den larmer liiige (u)lovligt meget. og kan ikke
skilles ad da den er svejst sammen.
Jeg kan afmontere den ved forrøret, men kan man så komme lidt dæmperuld
direkte ind i den den vej...? der er et "gitter" i røven af potten, så det
vil ikke blive skudt ud sådan lige.

Mvh. Morten NX650

Michael Frederiksen <chipmaster@NOSPAMget2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:r5Vz8.1168$hj7.3502@news.get2net.dk...

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-05-02 21:32

"Morten G.N." <mgn@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> direkte ind i den den vej...? der er et "gitter" i røven af potten, så det

Man kan ofte kun skille potten ad i den ene ende (og det er jo rigeligt). Så
det perforerede rør sidder nok fast i den ende der kan skilles ad, og derfor
kan potten pakkes om ligesom alle andre racerpotter.

Rittig
(Som ikke gider ombryde teksten for at svare - undskyld)

Fra : Jonas Holt

Dato : 02-05-02 22:13

> [...]

derfor
> kan potten pakkes om ligesom alle andre racerpotter.

I min Arrow-potte sidder det perforerede rør desværre fast i den anden ende
end den man piller ud, hvilket gør den svær at ompakke...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-05-02 16:05

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> I min Arrow-potte sidder det perforerede rør desværre fast i den anden
ende
> end den man piller ud, hvilket gør den svær at ompakke...

Ja, det tror jeg på.
Nå, jeg må lige huske ikke at købe Arrow...

Rittig

Fra : Thomas Makro

Dato : 01-05-02 21:29

On Tue, 30 Apr 2002 19:11:18 +0200, "G-MC" <g-mc@-sletmig-wanadoo.dk>
wrote:

> Rock uld (eller hva det nu hedder i dag) bliver hurtigt blæst ud!. Jeg har
>også prøvet med glasfiber tråd (rowin), og grydesvampe men stadig uden
>resultat!.
Jeg har een gang prøvet at ompakke min potte. Da jeg åbnede den
konstaterede jeg, at der mgl. 1/3 af ulden. Efter udskiftningen lød
den som før. Derfor er det min erfaring/mening, at udskiftning af
potteuld er spild af tid og penge. Det er først relevant når der mgl.
rigtig meget uld.
Eneste løsning er en ny potte (ja ja det er ikke det I vil høre
Jeg er i øvrigt selv på udkig efter en ny potte, der er mere
udholdelig end min nuværende. Og dertil kommer at den gerne må være
(hold godt fast) lovlig.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F