Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
konvertering af filer
Fra : H. Grønberg

Dato : 30-04-02 18:13

Kære gruppe.

Jeg har et Olympus c-2100 ultra zoom, med det kan man lave en lille
videosnip på ca. 1 min. varighed. Snasen bliver lagret i et format der
hedder MOV dette format kan jeg ikke finde nogle programmer der kan læse,
altså jeg kan ikke se det jeg har optaget på min PC.

Er der nogen i gruppen der kan forklare mig hvordan jeg får formatet
konverteret til et andet læsbart format..(afkodet kaldes det vist.)

På forhånd tak.

Henrik

Fra : HB Nielsen

Dato : 30-04-02 18:30

Prøv med Appel QuickTime.
HB

Fra : John

Dato : 30-04-02 18:39

Du skal bruge Apple Quicktime...

--
MVH
John K Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-02 20:57

> [...]
>
> Er der nogen i gruppen der kan forklare mig hvordan jeg får formatet
> konverteret til et andet læsbart format..(afkodet kaldes det vist.)

Du kan downloade Apple Quicktime http://www.apple.com/quicktime/ du skal
ikke lade dig forskrække af at det er et Apple program, det er universalt,
også til PC

Hilsen Aksel

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-04-02 21:52

Aksel wrote:

> Du kan downloade Apple Quicktime http://www.apple.com/quicktime/
> du skal ikke lade dig forskrække af at det er et Apple program,
> det er universalt, også til PC

Og QuickTime fremviseren er endda gratis....!

Men det er kun i den udvidede pro. version, som koster penge.. hvor du
kan redigere, beskære, justere, sammenklippe flere video'er, lave
vituelle panoramaer og syvhundrede og sytten andre nyttige ting.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-04-02 21:59

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> kan redigere, beskære, justere, sammenklippe flere video'er, lave
> vituelle panoramaer og syvhundrede og sytten andre nyttige ting.

Jeg glemte lige at skrive, at når du alligevel er inde på
http://www.apple.com/quicktime - så tag også og download en QuickTime
plug-in til din browser, for så kan du lægge din MOV-fil på din
hjemmeside, og se den med Internet Explorer.