Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP, Olympus eller ...
Fra : Kurt Sejr Hansen

Dato : 30-04-02 16:52

Håber nogen kan hjælpe mig

Jeg vil købe et digitalkamera og har prøvet Olympus 3020, et ganske
glimrende 3Mpixels kamera - men nu har jeg jo set at HP er kommet med en
812( Pentax opjektiv), så hvad foreslår i:

Olympus 3020
HP 812
Canon S30
eller .....

mvh
Kurt Sejr Hansen
kurt@sejr-hansen.dk

Fra : H. Grønberg

Dato : 30-04-02 18:09

Hej Kurt.

Nu vil jeg ikke påstå at jeg er den i gruppen her der har allermest forstand
på kameraer, men jeg stod selv for at skulle vælge næsten som digb og
dengang undersøgte jeg bl. a for reperationsrater for de kameratyper du
nævner....og jeg fandt at for HP´S vedkommende var reperationsraten ca. 8%,
det dækker både værksted og fejlbetjening. Olympus lå på under en ½ % med de
samme kriterier. Jeg spurgte en sagkyndig som jeg har tillid til og
vedkommende gav mig flg. tommelfingerregel; HP er kameraer til computerfolk
Olympus Canon osv. er for "fotografer" groft sagt.

MvH

Henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-04-02 22:49

Interessant udmelding, så må jeg åbenbart have været i den forkerte branche
i de sidste 25år
De fleste, der køber et kamera har ikke læst en anmeldelse, men køber efter
pris og reklamer. "Fotografer" køber efter anbefalinger fra deres bekendte
og anmeldelser. Jeg skal ikke kunne sige om en enkelt HP kunne snige sig
imellem....
Mvh,
Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-04-02 22:51

Jeg skrev et indlæg fornylig, med henvisning til websites, hvor man kan læse
om de forskellige kameraer. Læs det og læs anmeldelserne og studer
billederne og vælg så. Det vil du ikke fortryde, hvis du gør de rigtige
kompromi'er. Ellers rammer du ret næste gang.
Mvh,
Hans

Fra : up

Dato : 01-05-02 14:00

> [...]
> billederne og vælg så. Det vil du ikke fortryde, hvis du gør de rigtige
> kompromi'er. Ellers rammer du ret næste gang.

Hvor langt skal man tilbage for at finde det indlæg, dato eller emne. ak.
Mvh up

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-05-02 12:34

up wrote:
> Hvor langt skal man tilbage for at finde det indlæg, dato eller emne. ak.

du kan få et par her:
<http://www.dpreview.com/>
<http://www.steves-digicams.com/>
<http://www.dcresource.com/>