Kortvarige ansættelser - hvem betaler hell~
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-02 16:07

Lige et spørgsmål, som er inspireret af spørgsmålene vedr. feriepenge:

Hvis man er kortvarigt ansat på fuld tid, får man da løn for helligdagene -
ex. påskedagene?

Fra : Peter G C

Dato : 30-04-02 16:11

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> skrev:

[klip]

> Hvis man er kortvarigt ansat på fuld tid, får man da løn for helligdagene
> - ex. påskedagene?

Som hvad og hvordan er aflønningen?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-02 16:20

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> skrev:
>
> [klip]

> Som hvad og hvordan er aflønningen?

Timelønsansættelse. HK Kontor og Lager.

Fra : Peter G C

Dato : 30-04-02 16:28

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> skrev:

[klip]

> Timelønsansættelse. HK Kontor og Lager.

Hvis du er timelønsansat får du vel kun løn for de timer, du arbejder.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-02 16:29

> Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> skrev:
>
> [klip]

> Hvis du er timelønsansat får du vel kun løn for de timer, du arbejder.....

Nu er det ikke mig selv, og det ville jeg også som udgangspunkt antage, men
det er ikke alle overenskomster, hvor det er sådan.

De overenskomster, jeg selv kender lidt til, rummer alle en bestemmelse om,
at man kun kan være timelønsansat, hvis man arbejder under 7 timer om ugen
(mener jeg, det er). Her er der tale om en person, der arbejer 37 timer om
ugen. Alligevel står der efter sigende i ansættelsesbrevet, at han er
timelønnet.

Fra : Peter G C

Dato : 30-04-02 16:35

> [...]

> ugen (mener jeg, det er). Her er der tale om en person, der arbejer 37
> timer om ugen. Alligevel står der efter sigende i ansættelsesbrevet, at

Du kommer ikke i nærheden af et præcist svar, hvis vi ikke får oplyst det
præcise grundlag for ansættelsen. Det nærmer sig en gættekonkurrence.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-02 16:37

> Du kommer ikke i nærheden af et præcist svar, hvis vi ikke får oplyst det
> præcise grundlag for ansættelsen. Det nærmer sig en gættekonkurrence.

Vi kender overenskomsten: HK Kontor og lager. Vi ved, at den pågældende er
ansat på fuld tid. Vi ved, at han er 14-dagslønnet, og at der formentlig er
tale om en vikaransættelse. Hvis det ikke er muligt at afgøre på det
grundlag, er der ikke noget at gøre ved det, men hvis nogen har et bud, er
de da velkomne.

Fra : Carl Munk

Dato : 01-05-02 22:55

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> tale om en vikaransættelse. Hvis det ikke er muligt at afgøre på det
> grundlag, er der ikke noget at gøre ved det, men hvis nogen har et bud, er

Man er altid ansat på 3 måneders prøvetid og kan i prøvetiden fyres fra
dag til dag, der er tale om timeløn for arbejdstime. Hvis der er
helligdage
så får man Søgne-Helligdagsbetaling

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-02 16:25

> Timelønsansættelse. HK Kontor og Lager.

Ha, jeg stiller spørgsmålet for, er 14-dagslønnet. Jeg kan ikke helt finde
ud af, om de rer tale om en vikaransættelse, men det er der formentlig.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-04-02 18:50

> [...]

> bestemmelse om, at man kun kan være timelønsansat, hvis man
> arbejder under 7 timer om ugen (mener jeg, det er).

Eller ansættelsen varer under 3 måneder. Dette er vist alm. indenfor
det offentlige.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm