betaling for at modtage SMS
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-04-02 14:46

Vil det være lovligt hvis teleselskaberne begynder at tage penge for
at modtage SMS *uden* at give mulighed for at fravælge muligheden for
at modtage SMS'er ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Peter G C

Dato : 30-04-02 15:01

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> skrev:

> Vil det være lovligt hvis teleselskaberne begynder at tage penge for
> at modtage SMS *uden* at give mulighed for at fravælge muligheden for
> at modtage SMS'er ?

Ja.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : TGD

Dato : 30-04-02 15:06

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> Vil det være lovligt hvis teleselskaberne begynder at tage penge for
> at modtage SMS *uden* at give mulighed for at fravælge muligheden for
> at modtage SMS'er ?

Hvis det står i abonnemnetsbetingelserne skulle der ikke være noget til
hænder for det, hvis man ønsker at indføre betaling for modtagelse så skal
det varsle, så kan man jo bare tage sit nr. og skride

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-02 15:40

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote in message
> Vil det være lovligt hvis teleselskaberne begynder at tage penge for
> at modtage SMS *uden* at give mulighed for at fravælge muligheden for
> at modtage SMS'er ?

Det er nok ikke ligefrem ulovligt, men de vil få problemer med at indkræve
pengene, hvis du ikke har givet en eller anden form for tilsagn om at ville
købe ydelsen på forhånd.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-05-02 18:13

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in

> Det er nok ikke ligefrem ulovligt, men de vil få problemer med
> at indkræve pengene, hvis du ikke har givet en eller anden form
> for tilsagn om at ville købe ydelsen på forhånd.

dvs. de skal spørge om jeg vil modtage, og vil jeg ikke det så kan de
ikke opkræve pengene ? ?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-05-02 20:36

On Wed, 01 May 2002 17:12:51 GMT,
Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> wrote:
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in

> dvs. de skal spørge om jeg vil modtage, og vil jeg ikke det så kan de
> ikke opkræve pengene ? ?

Korrekt. Men de kan spørge dig en gag om du vil være i stand til at
modtage SMS beskeder som du betaler for.

De kan ikke opkræve penge for en ydelse du ikke har bestilt.
De kan dog ændre standardkontrakten så alle nye kunder som standard
er omfattet af en accept.
--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-05-02 22:09

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in

> dvs. de skal spørge om jeg vil modtage, og vil jeg ikke det så kan de
> ikke opkræve pengene ? ?

Nej, ikke nødvendigvis. Teleselskabet kunne også vælge at foreslå en aftale,
der indebærer, at du generelt accepterer betaling for modtagelse af SMS.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-05-02 18:30

> Nej, ikke nødvendigvis. Teleselskabet kunne også vælge at
> foreslå en aftale, der indebærer, at du generelt accepterer
> betaling for modtagelse af SMS.

okay, mente også nok ;)

Fra : [KBH]--=\(KiM\)=--

Dato : 02-05-02 14:09

> [...]
> http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/
> "These opinions are my own, though for a small fee they

Hejsa!
Jeg ved godt at det faktisk ikke har noget med dine spørgsmål at gøre, men
er der en speciel grund til at du spørger? (rygter om at nogen vil gøre det)
eller er det bare noget du lige sad og tænkte over?

Mvh. Kim

PS: Bare nysgerrig

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-05-02 18:31

"[KBH]--=\(KiM\)=--" <kesREMOVE@post.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> gøre, men er der en speciel grund til at du spørger? (rygter om
> at nogen vil gøre det) eller er det bare noget du lige sad og

det var faktisk fordi en artikel i en eller anden netavis skrev "at
danske udbydere endnu ikke tog penge for det"