Problemer med asus V8440-DT
Fra : Jens U. K.

Dato : 30-04-02 15:18

Hej i gruppen

Jeg er den lykkelige indehaver af et gf4 med tv-out. Selve TV-out stikket
på kortet er et s-video agtigt stik med 6 ben. Der følger et
omformer-kabel med som har et compsite og et s-video stik i den anden
ende.

Jeg har vha. Asus liveupdate opdateret til de nyeste drivere (d.28/4 i
år). Jeg bruger WinXP pro engelsk.
Jeg har et Panasonic fjernsyn som har 4 AV ind-/ud-gange. Jeg bruger AV4,
da den sidder på fronten af fjernsynet og har composite-indgang via
phonostik, S-video via S-videostik og stereo-indgang via 2 phonostik. Jeg
kan på fjernsynet skifte om jeg vil bruge s-video eller composite. Jeg har
før haft held med at bruge s-video-indgangen.

Jeg kan godt få kortet til at vise billedet på tv'et ved at bruge
composite-udgangen, evt. også samtidig med en vga-skærm.

Mit problem er at jeg ikke kan få s-videodelen til at virke!
Jeg har stillet tv'et så det modtager s-video-signalet, jeg har forbundet
s-videokablet til omformerkablet fra kortet, til tv'et s-video-indgang og
jeg har været inde i driverindstillingerne og valgt at der skal benyttes
s-video. Det billede der fremkommer på tv'et er for det første rykket
halvt ned og ind på tv'et og computer-skærmbilledet fortsætter altså oppe
i toppen og i siden. Derudover er det sort/hvid og meget svagt!
Hvad gør jeg galt?
Er det grafikkortet det er galt med?

En ekstra oplysning er at det omformerkabel der fulgte med til
grafikkortet, havde så kort en afisoleret del af stikket der skulle ind i
kortet, så jeg blev nødt til at fjerne ca. 2 mm af det yderste af
plastikisoleringen med en stanley-kniv! Kan det tænkes at jeg evt. er
kommet til at snitte en leder inde bag isoleringen og det er det der er
problemet? (jeg er ret sikker på at jeg ikke har skåret i andet end den
hårde metalskærm!)

Er der andre der har haft problemer med det omformerkabel som fulgte med?

/Jens Ulrik

Fra : Jens U. K.

Dato : 01-05-02 09:04

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
> [...]
> hårde metalskærm!)
>
> Er der andre der har haft problemer med det omformerkabel som fulgte

Efter at have kigget i manualen, fandt jeg ud af at det omformerkabel der
fulgte med, bestod af et s-video til composite-udgang, samt et
s-video-INDGANG. Det betød at hvis jeg ville gøre brug af den "rigtige"
s-video, skulle jeg bare sætte s-video stikket direkte ind i kortet; UDEN
omformerkablet imellem! Jeg tænkte jo ikke lige over at et s-video stik
kunne komme ind i det 6-(7-)bens stik som var i kortet.

Så problemet er løst

/Jens Ulrik