Planteskoler i nordjylland goe og billige
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 30-04-02 14:08

Er der nogle gode erfaringer med subj? Jeg skal afsted i morgen, så gode
tips gives.

Bo

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-04-02 14:55

On Tue, 30 Apr 2002 15:08:17 +0200, "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

>Er der nogle gode erfaringer med subj? Jeg skal afsted i morgen, så gode
>tips gives.

Gartneriet Landlyst på Sæbyvej i Hjørring. De har meget. Sidste weekend
havde de 50% rabat på rhododendron og spagnum til dem, måske de stadig
har det.

Hjørring Planteskole, løkkensvej i Hjørring. De holder - lidt endnu -
ophørsudsalg. Der var lidt planter tilbage, mest stauder, sidst jeg var
deroppe. Der får du 50% rabat på det meste.

Gravens Planteskole, Brønderslev, de har en del pæne planter, bl.a nogle
Camellia som jeg er vildt forelsket i og en masse flotte
granitfigurer.

Så skulle der være en planteskole i Hellum (det er omkring brønderslev,
men på den modsatte side af hovedvejen), den skulle have en del
spændende planter, men de har vist ikke rigtig åbent på hverdage. Det er
bare en jeg har hørt en kammerat tale flot om.

...og så er der selvfølgelig Thomsens Planteskole overfor Bilka i Ålborg,
de har afsindig meget, det eneste de egentlig mangler er orden og god
skiltning.... Det har de så til gengæld ved Gug planteskole som ligger
er par km fra Thomsens, men de har et meget ordinært udvalg som jeg i
hvert fald ikke kan/gider bruge ret lang tid på at gå igennem.

Hmm.. nordjylland er stort - så jeg ved ikke om disse er i nærheden af
hvor du har tænkt at køre hen?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 30-04-02 17:28

(snip...)
> Gravens Planteskole, Brønderslev, de har en del pæne planter, bl.a nogle
> Camellia som jeg er vildt forelsket i og en masse flotte
> granitfigurer.

Til info:
Der er nu kommet nogle Camellia hybrider frem som kan klare temperaturer ned
til -25 grader C.
Jeg har investeret i en plante og er spændt på at se om den klarer vinteren
ude! (
mvh

Preben

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 02-05-02 08:22

Der skulle være en spændende staude gartner (dog ikke "rigtig" planteskole
hvis jeg har forstået det ret) i Birkelse ad sprit ruten mod Tranum. De
skulle have rigtigt meget, være billige og have masser af gode råd. Sådan
har en kollega ihvertfald oplevet dem - Og jeg skal selv på tur derud en dag

mvh
Gitte Tjørnehøj