Backup af mail fra Outlook?
Fra : Per Andersen

Dato : 30-04-02 11:25

Hvordan laver jeg backup af mail fra Outlook? Findes al mail ikke i en
ordner et sted som man kan lave en backup af?
På forhånd tak!!
Med venlig hilsen
Per Andersen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 30-04-02 13:41

In article <B8F43DA3.14321%perandersen@gmx.net>,
Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> Hvordan laver jeg backup af mail fra Outlook? Findes al mail ikke i en
> ordner et sted som man kan lave en backup af?

outlook eller outlook express?

Fra : Per Andersen

Dato : 30-04-02 15:28

> Von: Morten Reippuert <spam@reippuert.dk>
> Newsgroups: dk.edb.mac
> Datum: Tue, 30 Apr 2002 14:41:26 +0200
> Betreff: Re: Backup af mail fra Outlook?

> outlook eller outlook express?

Undskyld - jeg var overbevist om at det var klart at det drejer sig om
outlook express!

Fra : Morten Reippuert

Dato : 30-04-02 15:38

In article <B8F475CC.143AF%perandersen@gmx.net>,

> Undskyld - jeg var overbevist om at det var klart at det drejer sig om
> outlook express!

det er kun klart såfremt du explicit skriver "express".

'/Documents/Microsoft User Data'

Fra : Michael Horn

Dato : 30-04-02 14:35

"Per Andersen" <perandersen@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver jeg backup af mail fra Outlook? Findes al mail ikke i en
> ordner et sted som man kan lave en backup af?
> [...]
Jo da. I din dokumentmappe, som standard opretter outlook selv en
"Microsoft user/bruger data mappe.
den kan man så BU.

Ps.Hvis det er Outlook på netværk er det din net adm der laver bu.
Med venlig hilsen.
Michael Horn

Fra : Per Andersen

Dato : 30-04-02 15:28

Tak for svaret!

> Jo da. I din dokumentmappe, som standard opretter outlook selv en
> "Microsoft user/bruger data mappe.
> den kan man så BU.

Men hvor finder jeg den? I systemmappen?

Hilsen Per Andersen

Fra : Michael Horn

Dato : 30-04-02 15:31

Fra : Per Holm Knudsen

Dato : 02-05-02 09:45

I modsætning til Internet Explore som har en mappe i Systemmappen i
Indstillinger med alle din bookmarks, indstillinger m.v. og som det osse er
en god ide engang imellem at tage en kopi af - så ligger brugermappen til
Outlook Express i selve Outlook Express-mappen . Mappen hedder i dansk
version "OE-bruger(e)" - i engelsk vistnok "OE - User (s)" - og den tager du
simpelthen blot en kopi af - og så er der backuppet.

Eksempelvis hos mig ligger den sådan: Microsoft Internet > Outlook Express
5.02 > OE-bruger(e)

Med venlig hilsen

Per Holm Knudsen
http://www.psyx.dk

Fra : Per Andersen

Dato : 03-05-02 07:03

Hej Per Holm Knudsen

> [...]
> simpelthen blot en kopi af - og så er der backuppet.
>
> Eksempelvis hos mig ligger den sådan: Microsoft Internet > Outlook Express

Jeg kan simpelthen ikke finde den mappe du taler om. Jeg har søgt på
"bruger", "user" og forskellige kombinationer med "OE". Hvad kan jeg ellers
gøre?

Hilsen Per

Fra : Aske Andersen

Dato : 03-05-02 09:26

> [...]

> Jeg kan simpelthen ikke finde den mappe du taler om. Jeg har søgt på
> "bruger", "user" og forskellige kombinationer med "OE". Hvad kan jeg ellers

Prøv at søge efter mappen
identity

Fra : Aske Andersen

Dato : 03-05-02 09:27

> [...]

> Jeg kan simpelthen ikke finde den mappe du taler om. Jeg har søgt på
> "bruger", "user" og forskellige kombinationer med "OE". Hvad kan jeg ellers

Søg efter en mappe som hedder noget i retning af 'identity'.

Fra : Per Holm Knudsen

Dato : 03-05-02 11:52

Hej Per

Hvor ligger din Outlook Express - og hvad ligger der der når du lukker
mappen op?

Fra : Per Andersen

Dato : 04-05-02 07:42

Hej Per

> Hvor ligger din Outlook Express - og hvad ligger der der når du lukker
> mappen op?

Den ligger i Applications (Mac OS 9) > Outlook Express 5.02-Ordner som
indeholder 4 mapper: hjælp, script-menü komandoer, ekstra, lyd. Intet andet.
Og her findes ingen mail. Hvor kunne de ellers ligge? (Jeg køre iøvrigt med
en tysk version af outlook express - men det har vel ingen betydning for
hvor mailen lagres?)

Med venlig hilsen

Per Andersen

Fra : Per Holm Knudsen

Dato : 05-05-02 07:06

Hej Per

Her er hvad der ligger i min Outlook Express, dansk version:

Ekstraarkiver
Hjælp
Licens til Outlook Express
Lydsæt
Læs-mig
Microsoft Internet Self-Repair
OE-bruger(e)
Outlook Express
Outlook Express Temp
Script-menuemner
Supportarkiv

Jeg ved ikke om andre versioner kan finde på at lægge sig i Systemmappen -
så du må prøve at finde ud af hvad de manglende(?) mapper kunne hedde på
tysk og så eftersøge dem med Sherlock.

Fra : Per Andersen

Dato : 05-05-02 15:11

Hej Per

Jeg tror jeg har fundet noget:
Microsoft-Brugerdata > identiteter > hovedidentitet > meddelelser.
Sidstnævnte er en fil på 81 MB. Mon ikke det er alle mail i en fil? I samme
mappe ligger bl.a. filer der hedder: signature, mailinglister, databank.

Hilsen Per

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-05-02 21:46

In article <B8FB07A3.1524E%perandersen@gmx.net>,
> [...]

> mappe ligger bl.a. filer der hedder: signature, mailinglister, databank.

lav backup af hele mappen "hovedidentitet" (eller for den sags skyld
"Microsoft-Brugerdata".