Forsikringsselskaber (igen igen igen)
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-04-02 09:54

Hej NG,

Jeg vil lige delagtiggøre jer i noget:

Jeg har pt. en Yamaha XJ600S Diversion fra 2001 som er forsikret hos TopDK.
Næste år skal jeg betale 6300,- for ansvar og kasko og har således 1 års
skadefri kørsel bag mig (...forhåbentlig ).

Nu er kæresten så blevet "hooked" på at skulle have en MC, så vi har kigget
på en Honda CB 400 N fra 1984 til hende. Vi kan få den ret billigt og dermed
skulle forsikringen være til at betale fordi det er så gammel en cykel -
troede vi. Jeg ringer til TopDK og sørme om ikke de vil have mere i
forsikring for en ældre model - hele 6636,- hårdt beskattede danske kroner.
Jeg fatter INGENTING?! Nåh ja - og så ville de se den før de ville forsikre
den. Hva' er den af?!

I øvrigt koster ansvar alene på sådan en model 1991 kr. Det synes jeg også
lyder af meget ... ?

Jeg synes simpelthen det er for langt ude. Det må lige være noget for Jens
Olaf Jersild på Rapporten.

Hrmf,

Tony

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-04-02 10:03

Har før prøvet det samme med TopDK, da jeg var kunde der. Det endte med at
jeg kun fik ansvar på den. De opfatter deres kunder som svindlere, før det
modsatte er bevist.

For som de sagde, når de kaskoforsikre gamle MC'er forsvinder de ofte, da
man ofter kan få flere penge af forsikringen, end ved at sælge, derfor vil
de se om det er et vrag, som er parat til at blive kørt i havnen.

Men prøv nogle andre selskaber, har hørt at bl.a. GF skulle være billige.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-04-02 10:40

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> man ofter kan få flere penge af forsikringen, end ved at sælge, derfor vil
> de se om det er et vrag, som er parat til at blive kørt i havnen.

Okay. Har lige prøvet deres online beregner: 3363 kr. årligt for ansvar.

Tror bare jeg nøjes med ansvar og en STOR og meget OND lås på den cykel

Mvh,

Tony

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-04-02 12:33

"en STOR og meget OND lås"

Lyder som en god plan

Hvis du kun skal have ansvar har jeg før hørt at Tryg har rimelige priser,
men om det stadig er sådan ved jeg ikke. Men måske et forsøg værd

Fra : Buck

Dato : 30-04-02 11:03

Til orientering gir jeg godt 1600,- for ansvar helårligt hos GF, og jeg har
2 års anciennitet.
Iøvrigt samme pris for begge mine cykler.
Det er uden samlerabat, da jeg ikke har andre forsikringer i det selskab.
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 30-04-02 12:06

> [...]
> lyder af meget ... ?
>
> Jeg synes simpelthen det er for langt ude. Det må lige være noget for Jens

Yamaha TDM850 (91) 4300,- for kasko forsikring (elitebillist) hos Danske
Forsikring

/Rune som betaler 4100,- for dytten som har een hest mindre end TDM'en men
vejer 3 gange så meget

Fra : Kim Hansen

Dato : 30-04-02 15:35

Hej!
> [...]
kroner.
> Jeg fatter INGENTING?! Nåh ja - og så ville de se den før de ville

Jeg tror du skal skal undersøge markedet grundigt og prøve at snakke med
forsikringsselskaberne i stedet for bare at stole 100% på
online-beregninger.
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er eller hvor mange andre forsikringer du har
men hvis du f.eks. har lidt andre forsikringer med til et selvskab så kan
det lade
sig gøre at "handle" lidt med nogen af selvskaberne.
Undersøg også om du/i har mulighed for at stå i noget gruppeforsikring via
jeres
arbejde eller fagforening da dette kan være en stor fordel.

Mvh. Kim Hansen
(ham der føler sig lidt svinsk over at ha' fået en vildt billig MC
forsikring gennem
kærestens gruppe ordning)

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-04-02 16:33

> [...]

kroner.
> Jeg fatter INGENTING?! Nåh ja - og så ville de se den før de ville

Så kan jeg delagtiggøre dig i at den slags ikke kun gælder motorcykler.
Min Suzuki Swift koster 3400,- om året (Kasko), den er ca. 10.000,- værd.
Min Nye Renault til 200.000,- koster 3200,- om året.
(Ingen øvrige parametre er ændret).

Grunden til at de vil se din cykel, er at der jo kan være skader på den
allerede ved købet, og dem tror nogen de kan få forsikringen til at
finansiere efterfølgende.

Rittig

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-04-02 16:49

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message

> [...]
> Min Suzuki Swift koster 3400,- om året (Kasko), den er ca. 10.000,- værd.
> Min Nye Renault til 200.000,- koster 3200,- om året.

Damn Man bliver klogere hver dag.

> Grunden til at de vil se din cykel, er at der jo kan være skader på den
> allerede ved købet, og dem tror nogen de kan få forsikringen til at
> finansiere efterfølgende.

Ja det sagde de også anden gang jeg ringede ind til dem.

Mvh,

Tony

Fra : Kim Hansen

Dato : 30-04-02 17:06

Jeg giver lige under 1800.- med kasko for min Suzuki Freewind
og 650.- for min DR 250, og den kan jeg bruge hver dag hele aaret

Der er hos Top dk.

Kim Hansen

XF 650 V Freewind
DR 250 S

Fra : Jan Jespersen

Dato : 30-04-02 17:23

Jeg kan forstå at kasko på mc kan være lidt dyr.

Men en ansvar på en 400ccm bør være meget billig det er jo ikke nogen
racer vi snakker om her.

Da jeg i sin tid var ved at købe min første mc ringede jeg til Codan
for at høre hvad en forsikring på en Suzuki Gs 750 kostede, de svarede
pænt 10.000 hvortil jeg svarede "jeg skal kun have ansvar".
Jeg fik at vide at det var også det jeg havde fået prisen på.
Efter lidt diskussion om kubik kontra hestekræfter (de syntes at en Gs
750 fra 77 var en vild fætter) opgav jeg at tale dem til fornuft.

Senere købte jeg en Kawasaki Z1000 som kostede 2000 i
ansvarsforsikring (Top Danmark).

Jeg har lige købt en gsx1100 680 for ansvar og 4400 hvis der skal
kasko på.

Nu når vi taler forsikring skal man være opmærksom på at flere
selskaber halverer dækningen på ulykkesforsikringen hvis det er sket
på mc.Så check lige jeres ulykkesforsikring.

Men brug en time på at ringe rundt der kan ofte spares en hel del.

Mvh.Jan

janjespersen@mail.dk