Restgæld og stjålne mc'er i Tyskland
Fra : Jørgen Winther

Dato : 30-04-02 09:10

Er der nogen i NG'en, der ved hvordan man checker for restgæld på en tysk mc
og for om en tysk mc er meldt stjålet?

Når man køber den, skal man have et TÜV-bevis og et registreringsbevis
("brief"). Andre ting? Nogen, der kan fortælle mig, hvordan disse ting skal
se ud (så jeg ikke bliver snydt med en forfalskning)?

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Peg

Dato : 30-04-02 11:53

Hej

Jeg har selv lige hentet en mc i Tyskland, og fik oplyst af nogle tyske
bekendte at alle køretøjer i Tyskland har noget der kaldes Fahrzeugsbrief.
Den der er i besiddelse af dette brev er den reelle ejer af køretøjet. Så
hvis du får dette med dig hjem, er det sådan set ligemeget om der er
restgæld i mc'en det er dig fuldstændigt uvedkommende.

peg

Fra : Morten Juel

Dato : 30-04-02 12:06

Jeg kan scanne det jeg fik med min mc da jeg købte den i .de.. men ikke før
imorgen..
interesseret ??

Mvh
Morten
GPZ 750 Unitrack

Fra : Jørgen Winther

Dato : 30-04-02 16:59

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg kan scanne det jeg fik med min mc da jeg købte den i .de.. men ikke
før
> imorgen..
> interesseret ??

Ja tak, meget gerne!

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : J O R

Dato : 30-04-02 21:02

Tør du lige lægge den i dk.binaer.dk

Jeg og "mange" har den tanke du lige har gjort.
Hvordan hentede du i de....
Med en trailer eller??

Mvh.
Jørgen Ole

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cce7a26$0$210$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Morten Juel

Dato : 01-05-02 07:59

> Tør du lige lægge den i dk.binaer.dk
Ja da, jeg streger jo bare stelnummer

> Jeg og "mange" har den tanke du lige har gjort.
> Hvordan hentede du i de....
> Med en trailer eller??
yessir, jeg søgte på mobile.de på postnumre nord for berlin, fandt mit
vidunder, og skrev mail og ringede derned..

Så tog jeg faderens bil (min har ikke træk) og en af vennernes trailer, som
er 2m lang og så var det bare afsted.. Sælger havde brief, og div tüv
papirer.. så det er bevis nok for mig, med det er jo også en 83, dvs det
skulle være underligt hvis der var restgæld i den så blev cyklen bare
spændt fast med 5 last stropper.. og hjemaf mod dk gik det
Så det var godt nok

Vi skrev jo btw også en slut seddel, hvor stel nummer og pris osv stod på !
det havde han klar

Mvh
Morten

Fra : J O R

Dato : 01-05-02 18:55

Jeg vil da gerne se den scanning evt. på binaer
Hvad med div tüv??? kan de også ses ..
Det er da helt klart, at det skal "tildækkes" så andre ikke misbruger....

nyhedsmeddelelse:3ccf91b5$0$210$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 30-04-02 21:20

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg kan scanne det jeg fik med min mc da jeg købte den i .de.. men ikke
> [...]

Jeg vil meget gerne se det.....
En dk.binær.?? posting ville være fint ellers modtager jeg den meget meget
gerne på mail :)

--
-Lasse-
Bestod køreprøven igår!!!!! :)