Ancennitet i forbindelse med at firmaet de~
Fra : Darkh

Dato : 30-04-02 08:34

Hej

I det firma jeg er ansat bliver den afdeling jeg er i flyttet over i et
andet selskab.

Jeg har derfor fået en opsigelse i det gamle firma og en ny ansættelses
kontrakt fra den ny firma.

Det gør jo at jeg skal til at have en ny prøveperiode på 3 mdr. og min
ancennitet forsvinder.

Er det nødvendigt at gøre det på den måde, eller er der en anden smaart
måde at gøre det på?

mvh
Jesper

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-02 10:14

Darkh <jhe@nospamhjemme-pc.net> skrev i artiklen
<3cce48d2$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> Det gør jo at jeg skal til at have en ny prøveperiode på 3 mdr. og min
> ancennitet forsvinder.
>
> Er det nødvendigt at gøre det på den måde, eller er der en anden smaart
> måde at gøre det på?

Det er bestemt ikke nødvendigt at gøre det på den måde. Jeg vil endog mene,
at det er ret usædvanligt. Kontakt arbejdsgiveren, og lav en aftale om,
hvad der skal gælde.

Fra : holte

Dato : 30-04-02 16:04

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message news:<01c1f027$50b7d420$f0cd010a@0009-2006>...
> [...]
> at det er ret usædvanligt. Kontakt arbejdsgiveren, og lav en aftale om,

Hvis du er ansat i en kommunes tekniske forvaltning og søger et job i
samme kommunes socialforvaltning, bliver boet gjort op dvs
feriepengeberegning mm.
Nyt ansættelsesbrev, men ikke ny prøvetid

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-02 16:41

"holte" <holte@ofir.dk> wrote in message
> Hvis du er ansat i en kommunes tekniske forvaltning og søger et job i
> samme kommunes socialforvaltning, bliver boet gjort op dvs
> feriepengeberegning mm.
> Nyt ansættelsesbrev, men ikke ny prøvetid

Men du mister i hvert fald ikke din anciennitet, med mindre du søger
ansættelses inden for et nyt fag (dvs. som sygeplejerske, hvor du før var
ingeniør...)

Fra : Henning

Dato : 30-04-02 14:46

On Tue, 30 Apr 2002 09:34:25 +0200, "Darkh" <jhe@nospamhjemme-pc.net>
wrote:

> [...]
>andet selskab.
>
>Jeg har derfor fået en opsigelse i det gamle firma og en ny ansættelses

Du har sikkert fået en standardkontrakt ud fra ideen "går den så går
den". Brug den som udgangspunkt ved en forhandling (jeg kan jo lige så
godt sige det før andre; rådgiv dig med din fagforening

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Peter G C

Dato : 30-04-02 15:40

Darkh <jhe@nospamhjemme-pc.net> skrev:

> Hej
>
> I det firma jeg er ansat bliver den afdeling jeg er i flyttet over i et
> andet selskab.

Ahhh - en virksomhedsoverdragelse?

Der gælder Virksomhedsoverdragelsesloven. Det er ikke lige til at sige om du
er omfattet. Dertil skal jeg have mange flere oplysninger.

Men er du omfattet - hvilket jeg gætter på at du er - så beholder du dine
ansættelsesvilkår. Se lovens § 1 og 2.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Darkh

Dato : 30-04-02 17:16

> [...]
> er omfattet. Dertil skal jeg have mange flere oplysninger.
>
> Men er du omfattet - hvilket jeg gætter på at du er - så beholder du dine

Kan det være et problem at afdelingen blev flyttet 1/12-2001 og der er først
nu at jeg rent ansættelses mæssigt flyttes. De sidste 5 måneder har jeg
faktisk fået min løn fra et firma som jeg egentligt ikke har arbejdet for.

mvh
Jesper

Fra : Peter G C

Dato : 30-04-02 17:38

Darkh <jhe@nospamhjemme-pc.net> skrev:

[klip]

> [...]
> jeg faktisk fået min løn fra et firma som jeg egentligt ikke har arbejdet

Kunne vi ikke lige få HELE (!) historien - fra start til slut?

/Peter

--
http://www.grauslund.com