Simplt spørgsmål ang. login navn
Fra : Brian

Dato : 05-02-01 10:00

Hej NG

Når jeg tænder min mac, kommer der en login skærm frem, hvor login navnet er
gh. Hvordan ændre jeg det navn til mit eget?
Jeg synes jeg har været inde i alle netværk indstillingerne uden resultat.

Jeg er normalt pc bruger, så en lidt grundigere forklaring udbedes :)

-brian

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-02-01 12:18

Brian <brh@kc.dk> wrote:

> [...]
> gh. Hvordan ændre jeg det navn til mit eget?
> Jeg synes jeg har været inde i alle netværk indstillingerne uden resultat.
Check Kontrolpanelet Arkivdeling, feltet Ejer.

Preben

Fra : Jakob Færch

Dato : 05-02-01 12:45

In article <1eocvfy.1uxeqhj1duhl1cN%preben@lokalsatSLET.dk>,
preben@lokalsatSLET.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Check Kontrolpanelet Arkivdeling, feltet Ejer.

Eller måske snarere kontrolpanelet "Multiple Users" (findes i Æblemenuen
under Control Panels, hvis du bruger en engelsk version af MacOS - jeg
kan ikke helt huske, hvad det hedder i de danske versioner.

/Jakob

Fra : Jakob Færch

Dato : 05-02-01 13:43

In article <95lq02$v82$1@news.net.uni-c.dk>, "Brian" <brh@kc.dk> wrote:

> Når jeg tænder min mac, kommer der en login skærm frem, hvor login navnet
> er gh.
> Hvordan ændre jeg det navn til mit eget?

Jeg kommer pludselig til at tænke på, at det også kunne være, at din Mac
prøver at logge ind på en AppleShare-server med brugernavnet gh, hver
gang den starter op.

Hvis det er tilfældet, kan du gøre to ting:
a) Få gh til at logge ind via Æblemenuen->Chooser->AppleShare og fjerne
alle krydser efter navne på diske i den dialog, der kommer frem
b) Bruge Sherlock (Æble+F) til at finde en fil, der hedder
"AppleShare Prep". Smid den i skraldespanden og prøv at genstarte
og se, om det virker.

- og ellers: Skriv en lidt mere detaljeret beskrivelse af, hvordan
login-dialogen ser ud, så er det ret sikkert nogen, der kan hjælpe dig.

Mvh
Jakob

Fra : Brian

Dato : 06-02-01 11:51

Ok, jeg har prøvet de forslag I her sendt og tak for det. Men det var vist
ikke lige det.

Problemet er, at jeg har overtaget en mac fra en kollega og skal nu ændret
hans navn til mit.
Jeg har fået outlook express til at logge ind på min mail adresse uden
problemer.

Det der så irritere mig er, at når jeg starter computeren op kommer der en
login prompt frem hvori der står GH.
Det skal jeg så selv rettte til BH og så skrive min adgangskode.

Det kunne være rart hvis der stod BH af sig selv og så jeg bare skulle
indtaste min adgangskode og så henter den resten af macos 8.x ind.
Men HVOR retter jeg det?

Et andet ?. Kan man virus scanne sin mac online på nettet? Jeg ved man kan
på pc...
-Brian

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-02-01 14:16

Brian <brh@kc.dk> wrote:
> [...]
>
> Det kunne være rart hvis der stod BH af sig selv og så jeg bare skulle
> indtaste min adgangskode og så henter den resten af macos 8.x ind.

Hvad står der i kontrolpanelet Arkivdeling under Netværksidenditet?

Preben

Fra : Jakob Færch

Dato : 06-02-01 14:26

In article <95oktj$vk0$1@news.net.uni-c.dk>, "Brian" <brh@kc.dk> wrote:

> [...]
>
> Det kunne være rart hvis der stod BH af sig selv og så jeg bare skulle
> indtaste min adgangskode og så henter den resten af macos 8.x ind.

På tidspunktet for login-prompten (_før_ resten af systemet) lyder det
nu stadig, som om der er tale om et AppleShare-login (som jeg lidt
klumret har forsøgt at forklare herunder).
Men det kan jo også være alt muligt andet, der prøver at logge ind på en
eller anden server

Kan du ikke skrive _helt_ præcist, hvad der står i den login-prompt? Der
må stå andet end login og password.

Mvh
Jakob

---------