Optage samtale
Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-02-01 09:28

Hej Alle

Hvordan optager man nemmest telefonsamtaler (analog) ?
Kan en gammel mono casettebånoptager benyttes med en tilslutning
til microfon indgang ?
Og hvad/hvorledes tilsluttes så til mic. indgang, en microfon der sættes
på telefonrøret eller findes der noget der kan tilsluttes linien direkte ?

Hvad er nemmest ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-01 15:14

Bjarne Duelund skrev:

>Hvordan optager man nemmest telefonsamtaler (analog) ?
>Hvad er nemmest ?

Til en guitar kan man få ganske små mikrofoner der bare skal
klistres (med noget tyggegummiagtigt noget) udenpå guitaren.
Sådan en kan sikkert fint snuppe al lyden fra telefonen.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : jan steen sørensen

Dato : 05-02-01 20:05

Der findes specielle mikrofoner, beregnet til analoge telefoner, som
opsamler lyden induktivt (magnetisk), disse er ret billige, men jeg ved ikke
umiddelbart hvor de fåes. Tilslut ikke noget til linien, du ødelægger
"jordballancen" og der vil komme "brum" på linien.

Jan

Fra : Dan Mortensen

Dato : 05-02-01 20:28

Køb en i en telebutik. Pris ca 400.-

Dan Mortensen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-02-01 20:35

Hej Dan

"Dan Mortensen" <damo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Køb en i en telebutik. Pris ca 400.-

479,-
Lidt pebret.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Kenneth

Dato : 05-02-01 22:00

Jeg håber du har tænkt dig at oplyse personen der er i den anden ende at du
optager samtalen da det ellers er ulovligt!

Kenneth kennethsejberg@privat.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 05-02-01 22:37

On Mon, 5 Feb 2001 22:00:14 +0100, "Kenneth" <gsafbghs@gfdag.dk>
wrote:

>Jeg håber du har tænkt dig at oplyse personen der er i den anden ende at du
>optager samtalen da det ellers er ulovligt!

Noget med at aflytning må foretages når een af parterne ved at det
foregår.

Noget andet er at man _bør_ oplyse om det.

Dan Mortensen

Fra : John K

Dato : 05-02-01 22:39

> Jeg håber du har tænkt dig at oplyse personen der er i den anden ende at
du
> optager samtalen da det ellers er ulovligt!

Hvor står det?

Mvh

John K

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-02-01 22:50

> Jeg håber du har tænkt dig at oplyse personen der er i den anden ende at
du
> optager samtalen da det ellers er ulovligt!

Du må gerne optage samtalen hvis du er den ene af parterne.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-02-01 23:36

Hej...

"Kenneth" <gsafbghs@gfdag.dk> wrote:

>Jeg håber du har tænkt dig at oplyse personen der er i den anden ende at du
>optager samtalen da det ellers er ulovligt!

Ikke helt rigtigt - Det er sådan at blot den ene part skal være
informeret om at samtalen optages ! - og da det jo er "den ene part" der
optager samtalen, ja så er bestemmelserne opfyldt, og han behøver ikke
at fortælle det til modparten.
--
M.v.h. Ole

Fra : Rander

Dato : 05-02-01 23:48

Mon, 5 Feb 2001 22:00:14 +0100 brugte Kenneth 26 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni:

>Jeg håber du har tænkt dig at oplyse personen der er i den anden ende at du
>optager samtalen da det ellers er ulovligt!

Vel er det ej. Så længe bare én af samtaleparterne ved at samtalen bliver
optaget er det fuldt lovligt.

Læs også http://usenet.dk/netikette/quote.html

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Mine eventuelle forældre og søskende kendes ikke.
Min mand er død, han har hængt sig, det svin. (Skadesanmeldelse)

Fra : Tom

Dato : 06-02-01 11:18

Du kan sagtens bruge en gammel båndoptager til at optage dine tlf samtaler fra en normal analog tlf.
Du skal bare lige montere en lille skille trafo mellem tlf-linjen og din optager.
samt en kondensator en modsstand og en kontakt, skide let og gratis !

Denne skille trafo kan du få helt gratis hvis du gider køre forbi mig,
I Herlev.

Så skal jeg nok lave en lille tegning så det virker førstegang.
Jeg har lavet dette mange gange og det virker helt perfekt.
Man kan justere modstanden så ingen kan høre at du optager

Du kan bare ringe 40 33 23 45

MVH:
Thomas Scherrer
www.webx.dk/oz2cpu

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-02-01 11:37

Hej Tom

"Tom" <find-min-email-adr-paa-min-www-side@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samt en kondensator en modsstand og en kontakt, skide let og gratis !
>
> Denne skille trafo kan du få helt gratis hvis du gider køre forbi mig,

Tak for tilbudet.
Jeg har løst det med et Velleman kit (K4900), det virker perfekt.
Er galvanisk adskilt med skilletrafo og med en op-amp til niveaujustering.

Jeg kryber til korset - jeg købte et kit, det er (for) mange år siden jeg
sidst har varmet min Weller op - og jeg havde ingen fumleprint liggende.

Jeg havde overvejet Jacob Johnsen's "Telefonoptager" fra en af Ny Elektronik's
konstruktionssamlinger (vist nok fra 1980'erne), men denne virker bedre med
linieudgang istedet for Mic. udgang.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : John K

Dato : 06-02-01 16:58

> [...]
Elektronik's
> konstruktionssamlinger (vist nok fra 1980'erne), men denne virker bedre

Det kommer jo an på hvilket udstyr du kobler optageren på.
Men til hjemmebrug er det nemmere med en linjeudgang.

Mvh

John K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-02-01 22:17

> [...]
> på telefonrøret eller findes der noget der kan tilsluttes linien direkte ?

Købe en Ascom Avena 233 Plus trådløs telefon..