Ulovligt fremskaffede beviser VER. 2
Fra : TGD

Dato : 29-04-02 20:19

Her et lille klip:

Hænger det sammen med nedenstående §

§ 800. Får politiet ved en ransagning oplysning om en lovovertrædelse, der
ikke har dannet og efter reglerne i henholdsvis § 794, stk. 1, nr. 1, og
stk. 2, § 795, stk. 1, nr. 1, eller § 799, stk. 1, heller ikke kunne danne
grundlag for indgrebet, kan politiet anvende denne oplysning som led i
efterforskningen af den pågældende lovovertrædelse, men ikke som bevis i
retten vedrørende lovovertrædelsen.
Stk. 2. Retten kan bestemme, at stk. 1 ikke finder anvendelse for
oplysninger, som politiet har fået ved en ransagning foretaget i medfør af §
799, stk. 1, såfremt

1) andre efterforskningsskridt ikke vil være egnede til at sikre bevis i
sagen,

2) sagen angår en lovovertrædelse, der efter loven kan medføre fængsel i 6
år eller derover, og

3) retten i øvrigt finder det ubetænkeligt.

Det kan godt være jeg helt har misforstået ovenstående §, men står der ikke
at hvis polititet fortager en ulovlig rensagning og får nys om noget
ulovligt så kan det ikke bruges...

hvis det ikke betyder hvad betyder det så?