Taletidskort
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-04-02 18:45

Jeg har en Siemens C25 med taletidskort fra Orange.
Der står godt 300 kr på kontoen. Kan jeg få det overført til en ny telefon,
hvis jeg køber en sådan?
C25'en er ved at være slidt op.

Står pengene på CIM kortet eller hvordan hænger det sammen?
Hvis jeg fx køber en ny med taletid, kan jeg så skifte CIM kortet over?

Hvis jeg ikke bruger pengene, snupper Orange dem så, eller kan man få dem
udbetalt?
Sidst scorede Mobilix 63 kr, men senere har jeg hørt at jeg skulle have haft
pengene udbetalt, men jeg prøvede og Mobilix sagde nej.
Hvad er reglerne ?

På forhånd tak!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Michael Jensen

Dato : 29-04-02 19:46

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:aEfz8.7218$HZ2.605163@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en Siemens C25 med taletidskort fra Orange.
> Der står godt 300 kr på kontoen. Kan jeg få det overført til en ny
> [...]

Hvis du køber en ny mobiltelefon med Orange prepaidcard, kan du istedet for
at benytte det nye sim-kort der følger med telefonen, isætte det simkort du
har i forvejen. Ellers er der ingen mulighed for at overføre et beløb fra en
taletidskonto, til et abonnement.

> Står pengene på CIM kortet eller hvordan hænger det sammen?
> Hvis jeg fx køber en ny med taletid, kan jeg så skifte CIM kortet over?

Du kan bruge det sim-kort du har i forvejen og smide det andet der følger
med telefonen ud. Så beholder du dig telefonnummer, og pengene på din
taletidskonto.

> Hvis jeg ikke bruger pengene, snupper Orange dem så, eller kan man få dem
> udbetalt?

Du kan hos Orange ikke få refunderet forudbetalt taletid.

> Sidst scorede Mobilix 63 kr, men senere har jeg hørt at jeg skulle have
haft
> pengene udbetalt, men jeg prøvede og Mobilix sagde nej.
> Hvad er reglerne ?

Der findes ingen regler på området. Et teleselskab vælger selv om en kunde
der vil benytte sig af prepaidcard kan få pengene refunderet eller ej.

Fra : N. Pedersen

Dato : 29-04-02 21:19

> Du kan bruge det sim-kort du har i forvejen og smide det andet der følger
> med telefonen ud. Så beholder du dig telefonnummer, og pengene på din
> taletidskonto.

Korrekt.

> Du kan hos Orange ikke få refunderet forudbetalt taletid.

Forkert. Du kan godt få udbetalt pengene hos Orange. Du skal blot henvende
dig i en af Deres egen butikker. De tager dog svjh kr. 30,- i gebyr.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-04-02 21:44

> Du kan bruge det sim-kort du har i forvejen og smide det andet der følger
> med telefonen ud. Så beholder du dig telefonnummer, og pengene på din
> taletidskonto.

Fedt ! Det er så en mulighed. Jeg må se hvad Orange tilbyder af telefoner,
men er nye telefoner ikke låst ?
I så fald kan jeg vel ikke genbruge mit sim kort?

> [...]
>
> Der findes ingen regler på området. Et teleselskab vælger selv om en kunde
> der vil benytte sig af prepaidcard kan få pengene refunderet eller ej.

'Rene ord for pengene' fortalte engang at man havde krav på at få pengene
igen.
Jeg vil prøve at henvende mig i en Orange butik og se hvad de siger.
Tak for hjælpen - også til N. Pedersen

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-04-02 23:13

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk>
wrote in news:fgiz8.7130$kp3.527974@news010.worldonline.dk

> Fedt ! Det er så en mulighed. Jeg må se hvad Orange tilbyder af
> telefoner, men er nye telefoner ikke låst ?
> I så fald kan jeg vel ikke genbruge mit sim kort?

hvis de nye telefoner er låst til orange og du har orange nu er der
ikke noget problem da det er netværket der låses på

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-04-02 00:33

Michael Lund Sørensen skrev:

>Fedt ! Det er så en mulighed. Jeg må se hvad Orange tilbyder af telefoner,
>men er nye telefoner ikke låst ?

Højst sandsynligt, jo.

>I så fald kan jeg vel ikke genbruge mit sim kort?

Telefonen vil (hvis den er låst) være låst til Oranges netværk, og du
kan derfor bruge alle SIM-kort fra Orange.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon