Tykt blod
Fra : izeqb

Dato : 29-04-02 23:15

Hej alle i gruppen.
Jeg har problemer med at mit blod er tykt.
Jeg har igennem de sidste 2 år fået 2-3 "blodpropper" i benet

Jeg ville høre om der var nogen af jer herinde der kendte til nogen
ting der kan fortynde blodet.

Jeg mener at der er noget med hvidløg? Er det rigtigt og hvad er der
ellers man kan gøre eller undgå!

bemærk at denne post er postet i både dk.helbred og
dk.helbred.alternativ

Fra : ssm

Dato : 01-05-02 16:59

Prøv at drikke godt med vand.

Fra : Carsten Hansen

Dato : 02-05-02 22:59

Jeg vil tro at du vil have stor succes med en blodtype-diæt!

Nogle af de ting som gør at blod størkner, og bliver tykt, kommer rent
faktisk fra ting man spiser! Som eksempel kan jeg nævne at et af de stoffer
som gør at blodtype A ikke kan modtage blod fra blodtype B er stoffet
Glykosæmin. Glykosæmin findes i foreksempel sødmælk! Hvis en person med
blodtype A så drikker sødmælk vil vedkommendes krop så prøve at afstøde de
ting som den ikke kan tåle og blodet vil så agglutinere (størkne). Dette er
en meget forenklet beskrivelse og jeg vil anbefale du læser bogen "Spis
efter din blodtype".

Jeg har ikke været udsat for noget så drastisk som blodpropper, men jeg kan
kun sige at efter jeg er begyndt at undgå visse produkter, så har jeg det
generelt meget bedre... Jeg kan kun anbefale blodtype-diæter...

Held og lykke med det hele...

P.s. Hvidløg er godt for alle uanset hvilken blodtype man har, så det kan du
trygt spise massere af *S*

Fra : izeqb

Dato : 03-05-02 22:52

On Thu, 2 May 2002 23:59:04 +0200, "Carsten Hansen"
<comprensivo76@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Held og lykke med det hele...
>
>P.s. Hvidløg er godt for alle uanset hvilken blodtype man har, så det kan du

Nu du skriver hvidløg, så er jeg idag begyndt på "tibet-kuren"
www.tibetkuren.dk, nogen der har erfaringer med den?

Fra : Carsten Hansen

Dato : 04-05-02 12:20

Jeg kender den ikke... men jeg kan kun sige godt om hvidløg virkninger på
kroppen... man skal dog passe lidt på, da hvidløg er en stærk syre i ren
form... Kan berette om en dame som gjorde brug af et gammelt huskeråd og
lagde en hvidløgs-kompres på sit knæ pga. gigt i knæet... dette gjorde blot
at hun en del timer senere, fik en anden smerte at tænke på, da hele hendes
knæ havde fået tredjegrads forbrændinger pga. syren i hvidløget...

Til indvordes brug er det dog ikke så slemt, da det menneskelige
fordøjeleses-system er ret robust, men man har dog hørt at folk har vendt
hjem fra grækenland med hvidløgs-forgiftninger... der skal dog meget store
mængder til før det sker...

Jeg bruger selv utroligt meget hvidløg i min mad og har det fint med det...
men man skal nok vende sig langsomt til det... *S*

held og lykke med det hele...

Carsten

Fra : Andersson

Dato : 03-05-02 22:34

klip

> Jeg ville høre om der var nogen af jer herinde der kendte til nogen
> ting der kan fortynde blodet.
>
> Jeg mener at der er noget med hvidløg? Er det rigtigt og hvad er der
> ellers man kan gøre eller undgå!

Hvidløg renser blodet..

Hilsen

Andy

Fra : sandra

Dato : 04-05-02 13:50

Får du ikke tappet blod engang i mellem?

Fra : Finn Christensen

Dato : 08-07-02 18:06

"sandra" <sandra8@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Får du ikke tappet blod engang i mellem?
>

> "Andersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa.
..Jeg går ud fra at du har talt med din læge, da det har foregået i flere år,
har din læge så ikke anbefalet dig at tage hjertemagnyl, det fortynder
blodet,
det kunne evt hjælpe dig. men tag det ikke uden din læges samtykke...
Jeg vil sige med hvidløg, så er det kolesterolnedsættende, og det fjerner
fedtet
i blodet på en blid måde.. Har du fået checket dit kolesteroltal????
Der findes en del præparater på recept der er blodfortyndende måske og
noget homoøpati..

Med venlig hilsen Eva