/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
rund- rejse i thailand?
Fra : J a c o b S t r u e


Dato : 29-04-02 19:15

hej
vi håber at der er nogle der kan gi os nogle gode råd, vi skal en mdr. til
thailand til juli, hvor vi skal rejse rundt med rygsæk.

Vi vil meget gerne op nord på i junglen på elefant ryg ud til nogle stammer
hvor der måske ikke kommer så mange turister!!! det må gerne vare 4-7 dage,
har du nogle erfaringer må du gerne skrive.

En anden drøm vi har et at bungi jumpe, hvor kan man det? og er det sikkert
nok?

malarie piller, skal man jo ha hvis man skal op nord på, er der
bivirkninger? da jeg har hørt rygter om hår tab, letter sindsyge osv.?

Mit sidste spørgsmål er, om det er værd at ta op, og se den gylden
trekant, og hvad er der mere er der oppe omkring, man bare må ses?
jeg håber der en nogle der har nogle erfaringer som de vil fortælle om!!

venlig hilsen bettina



 
 
Nospam (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Nospam


Dato : 29-04-02 20:49

Hvis i gerne vil nor på og i samtidig gerne vil ride på elefant, må Chang
Mai være svaret....
Jeg var i Thailand for 3 år siden. I den forbindelse inlogerede vi os på et
hostel som hed Happy Place, som absolut kan anbefales. Via dette hostel fik
vi en billig 3 dages tur, der inkluderede elefantridning, raftig og en lang
gåtur med overnatninger i junglen. Dette skal i prøve, de det er en kæmpe
oplevelse

Da vi var i Thailand, tog vi ikke malariapiller.... Jeg tror, uden at vide
helt sikkert, at der ikke er malarie i det nordlige Thailand, men check evt
.. statens serum institut www.ssi.dk, hvor i kan få præcise oplysninger..
En hel anden ting er, at de fleste malaria profylaktiske præperater giver en
hel del bivirkninger såsom halluciniationer og hårtab....men det er vel
stadig bedre en en malaria infektion..

/Martin

"J a c o b S t r u e" <strue@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3ccd8de9$0$3796$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> hej
> vi håber at der er nogle der kan gi os nogle gode råd, vi skal en mdr. til
> thailand til juli, hvor vi skal rejse rundt med rygsæk.
>
> Vi vil meget gerne op nord på i junglen på elefant ryg ud til nogle
stammer
> hvor der måske ikke kommer så mange turister!!! det må gerne vare 4-7
dage,
> har du nogle erfaringer må du gerne skrive.
>
> En anden drøm vi har et at bungi jumpe, hvor kan man det? og er det
sikkert
> nok?
>
> malarie piller, skal man jo ha hvis man skal op nord på, er der
> bivirkninger? da jeg har hørt rygter om hår tab, letter sindsyge osv.?
>
> Mit sidste spørgsmål er, om det er værd at ta op, og se den gylden
> trekant, og hvad er der mere er der oppe omkring, man bare må ses?
> jeg håber der en nogle der har nogle erfaringer som de vil fortælle om!!
>
> venlig hilsen bettina
>
>



Jan (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 02-05-02 02:25

> Hvis i gerne vil nor på og i samtidig gerne vil ride på elefant, må Chang
> Mai være svaret....

Ja, eller Mae Sot, hvis i vil slippe for turisterne.....

> Jeg var i Thailand for 3 år siden. I den forbindelse inlogerede vi os på
et
> hostel som hed Happy Place, som absolut kan anbefales. Via dette hostel
fik
> vi en billig 3 dages tur, der inkluderede elefantridning, raftig og en
lang
> gåtur med overnatninger i junglen. Dette skal i prøve, de det er en kæmpe
> oplevelse

Jo, men der er MANGE turister i det område i juli

> Da vi var i Thailand, tog vi ikke malariapiller.... Jeg tror, uden at vide
> helt sikkert, at der ikke er malarie i det nordlige Thailand, men check
evt
> . statens serum institut www.ssi.dk, hvor i kan få præcise oplysninger..
> En hel anden ting er, at de fleste malaria profylaktiske præperater giver
en
> hel del bivirkninger såsom halluciniationer og hårtab....men det er vel
> stadig bedre en en malaria infektion..

Rolig nu !!

For det første, der ER malaria i nogen meget få områder i Thailand, men det
er der.

På grænsen ind imod Myanmar (tidl. Burma) og helt over østpå. Vi er næsten
lige hjemkommet dernede fra
og vi fik nogen dyre men fuldstændig bivirkningsfrie malarie-piller, og vi
skulle kun tage dem i det korte tid vi var inde i junglen.

Men ellers så er Chinag Mai en kæmpe oplevelse, lige så er Koh Tao og Ko Phi
Phi.

Og hvis man er til markeder så ligger et af verdens største i Bangkok,
Chatuchak-weekend-marked

Der ligger nogen enkelte billeder på
http://www.sitecenter.dk/irisogerik/billeder i evt. kan se på

Ellers mail os på jan@*FJERN_DETTE_IMELLEM STJERNERNE*zumma.dk

Vi var der i 2 måneder, KANON fedt land :)

/Jan



Kevin & Tina (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 02-05-02 08:13



> Fra: "Jan" <jan@ingenmail.dk>
> Organisation: SunSITE.dk - Supporting Opensource Software
> Nyhedsgrupper: dk.fritid.rejse
> Dato: Thu, 2 May 2002 03:24:36 +0200
> Emne: Re: rund- rejse i thailand?
>
>> Hvis i gerne vil nor på og i samtidig gerne vil ride på elefant, må Chang
>> Mai være svaret....
>
> Ja, eller Mae Sot, hvis i vil slippe for turisterne.....
Hvordan slipper man for sig selv?
>
cut
>
> Jo, men der er MANGE turister i det område i juli
Hvad er mange
>
cut
vh kevin


Jan (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 02-05-02 20:03

> Ja, eller Mae Sot, hvis i vil slippe for turisterne.....
> Hvordan slipper man for sig selv?

Okay, hvis du ikke har andet og lave så skriv noget mystisk i news

> Jo, men der er MANGE turister i det område i juli
> Hvad er mange

Mange !

Så det der med den flotte fredelige jungel...glem det !

/Jan



Kevin & Tina (05-05-2002)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 05-05-02 20:48




>> Ja, eller Mae Sot, hvis i vil slippe for turisterne.....
>> Hvordan slipper man for sig selv?
>
> Okay, hvis du ikke har andet og lave så skriv noget mystisk i news
Msyticisme er noget helt andet end at forholde dig til arrogante tourister
der mener at andre tourister generer mere end de selv.

>> Jo, men der er MANGE turister i det område i juli
>> Hvad er mange
>
> Mange !
men for rigtigt mange tourister er en stor del af oplevelsen jo netop at
møde andre tourister, og mange touriter især i Thailand som det er blevet
nu, har jo brug for at der er tourime i de områder hvor de færdes ellers
ville de jo ikke komme der.
Vh Kevin
>
> Så det der med den flotte fredelige jungel...glem det !
>
> /Jan
>
>


pivmiv (09-05-2002)
Kommentar
Fra : pivmiv


Dato : 09-05-02 23:02

Det er en god ide at tage malarie piller, har aldrig hørt om
bivirkninger, men husk de skal tages ca. en uge inden ankomsten.
Den Gyldne trekant er faktisk kun en masse boder på begge sider af
vejen, men tag en tur i en båd så kan I sige i har været i Burma og
Laos.
Hilsen Pivmiv
"Nospam" skrev d. 29-04-02 20:49 dette indlæg :
> Hvis i gerne vil nor på og i samtidig gerne vil ride på elefant, må
Chang
> Mai være svaret....
> Jeg var i Thailand for 3 år siden. I den forbindelse inlogerede vi os
på et
> hostel som hed Happy Place, som absolut kan anbefales. Via dette
hostel fik
> vi en billig 3 dages tur, der inkluderede elefantridning, raftig og en
lang
> gåtur med overnatninger i junglen. Dette skal i prøve, de det er en
kæmpe
> oplevelse
>
> Da vi var i Thailand, tog vi ikke malariapiller.... Jeg tror, uden at
vide
> helt sikkert, at der ikke er malarie i det nordlige Thailand, men
check evt
> .. statens serum institut www.ssi.dk, hvor i kan få præcise
oplysninger..
> En hel anden ting er, at de fleste malaria profylaktiske præperater
giver en
> hel del bivirkninger såsom halluciniationer og hårtab....men det er
vel
> stadig bedre en en malaria infektion..
>
> /Martin
>
> "J a c o b S t r u e" <strue@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:3ccd8de9$0$3796$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > hej
> > vi håber at der er nogle der kan gi os nogle gode råd, vi skal en
mdr. til
> > thailand til juli, hvor vi skal rejse rundt med rygsæk.
> >
> > Vi vil meget gerne op nord på i junglen på elefant ryg ud til nogle
> stammer
> > hvor der måske ikke kommer så mange turister!!! det må gerne vare
4-7
> dage,
> > har du nogle erfaringer må du gerne skrive.
> >
> > En anden drøm vi har et at bungi jumpe, hvor kan man det? og er det
> sikkert
> > nok?
> >
> > malarie piller, skal man jo ha hvis man skal op nord på, er der
> > bivirkninger? da jeg har hørt rygter om hår tab, letter sindsyge
osv.?
> >
> > Mit sidste spørgsmål er, om det er værd at ta op, og se den gylden
> > trekant, og hvad er der mere er der oppe omkring, man bare må ses?
> > jeg håber der en nogle der har nogle erfaringer som de vil fortælle
om!!
> >
> > venlig hilsen bettina
> >
> >
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Flemming (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 03-05-02 10:20

Hej Bettina,

http://www.rejsedoktor.dk står der om malaria i Thailand:

Malaria i Thailand
I Thailand er der størst risiko for malaria i de områder, der er markeret på
kortet herunder. Hvis man planlægger trekking i disse områder, er Malarone
(alternativt Doxycyklin) det foretrukne. I de øvrige dele af Thailand
foreslås kun forebyggelse med imprægnerede myggenet.
http://www.rejsedoktor.dk/trip/country.php?continent=1&country=151&condition
=1

Du kan også læse om de to forskellige malariamidler og bivirkningerne...


Venligst

Flemming

"J a c o b S t r u e" <strue@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3ccd8de9$0$3796$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> hej
> vi håber at der er nogle der kan gi os nogle gode råd, vi skal en mdr. til
> thailand til juli, hvor vi skal rejse rundt med rygsæk.
>
> Vi vil meget gerne op nord på i junglen på elefant ryg ud til nogle
stammer
> hvor der måske ikke kommer så mange turister!!! det må gerne vare 4-7
dage,
> har du nogle erfaringer må du gerne skrive.
>

> malarie piller, skal man jo ha hvis man skal op nord på, er der
> bivirkninger? da jeg har hørt rygter om hår tab, letter sindsyge osv.?
>



J a c o b S t r u e (04-05-2002)
Kommentar
Fra : J a c o b S t r u e


Dato : 04-05-02 08:39


hej igen!
tak få de gode svar! jeg har lige et spørgsmål mere! hvilken sko er gode at
ha på i junglen? skal man ha nogle lange støvler på eller kan man bare ha
sendaler? få der er vel iler osv?
venlig hilsen Bettina
"J a c o b S t r u e" <strue@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3ccd8de9$0$3796$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> hej
> vi håber at der er nogle der kan gi os nogle gode råd, vi skal en mdr. til
> thailand til juli, hvor vi skal rejse rundt med rygsæk.
>
> Vi vil meget gerne op nord på i junglen på elefant ryg ud til nogle
stammer
> hvor der måske ikke kommer så mange turister!!! det må gerne vare 4-7
dage,
> har du nogle erfaringer må du gerne skrive.
>
> En anden drøm vi har et at bungi jumpe, hvor kan man det? og er det
sikkert
> nok?
>
> malarie piller, skal man jo ha hvis man skal op nord på, er der
> bivirkninger? da jeg har hørt rygter om hår tab, letter sindsyge osv.?
>
> Mit sidste spørgsmål er, om det er værd at ta op, og se den gylden
> trekant, og hvad er der mere er der oppe omkring, man bare må ses?
> jeg håber der en nogle der har nogle erfaringer som de vil fortælle om!!
>
> venlig hilsen bettina
>
>



Jan (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 04-05-02 17:02

> jeg har lige et spørgsmål mere! hvilken sko er gode at
> ha på i junglen? skal man ha nogle lange støvler på eller kan man bare ha
> sendaler? få der er vel iler osv?

Det er vigtigere at det er gode travesko der ikke gnaver eller får dine
føder til at koge.

Ja, der er igler, lige som der er slanger, skorpioner og edderkopper. Men
lad det ikke afskrække dig.

De kommer ikke på dig. Det eneste jeg vil sige er at hvis i går væk fra de
afmærkede stier,
så hold øje med slanger.

En ting mere, hvis i tager til Mae Sot og trekker så kan i komme til at se
et af Asiens største vandfald Ti Lor Sue.
DET er virkelig flot, og totalt dejligt at bade i.....:)

/Jan



J a c o b S t r u e (05-05-2002)
Kommentar
Fra : J a c o b S t r u e


Dato : 05-05-02 08:02

hej Jan! tak få svaret!
hvad vi du anbefale hvis vi enten vil til chang mai eller Mae sot? hvad er
bedst?

venlig hilseb bettina
"Jan" <jan@ingenmail.dk> wrote in message news:ab10oc$ieq$1@sunsite.dk...
> > jeg har lige et spørgsmål mere! hvilken sko er gode at
> > ha på i junglen? skal man ha nogle lange støvler på eller kan man bare
ha
> > sendaler? få der er vel iler osv?
>
> Det er vigtigere at det er gode travesko der ikke gnaver eller får dine
> føder til at koge.
>
> Ja, der er igler, lige som der er slanger, skorpioner og edderkopper. Men
> lad det ikke afskrække dig.
>
> De kommer ikke på dig. Det eneste jeg vil sige er at hvis i går væk fra de
> afmærkede stier,
> så hold øje med slanger.
>
> En ting mere, hvis i tager til Mae Sot og trekker så kan i komme til at se
> et af Asiens største vandfald Ti Lor Sue.
> DET er virkelig flot, og totalt dejligt at bade i.....:)
>
> /Jan
>
>



Jan (05-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 05-05-02 17:08

> hej Jan! tak få svaret!
> hvad vi du anbefale hvis vi enten vil til chang mai eller Mae sot? hvad
er
> bedst?

Helt klart Mae Sot, så kan i altid tage til Chiang Mai bagefter og se den
by. Den er nu også meget flot.

Men når man har set vandfaldet i Mae Sot, ja, så er man solgt :)

/Jan



J a c o b S t r u e (06-05-2002)
Kommentar
Fra : J a c o b S t r u e


Dato : 06-05-02 17:01

hej igen!
Jeg vil lige høre om der er nogle der har forslag til et godt sted at bo,
det må gerne være billigt ca 50- 80 kr pr nat.

bettina


"Jan" <jan@ingenmail.dk> wrote in message news:ab3ldk$8te$1@sunsite.dk...
> > hej Jan! tak få svaret!
> > hvad vi du anbefale hvis vi enten vil til chang mai eller Mae sot? hvad
> er
> > bedst?
>
> Helt klart Mae Sot, så kan i altid tage til Chiang Mai bagefter og se den
> by. Den er nu også meget flot.
>
> Men når man har set vandfaldet i Mae Sot, ja, så er man solgt :)
>
> /Jan
>
>



Andreas Falck (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 06-05-02 17:46

"J a c o b S t r u e" <strue@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3cd6a8fa$0$10903$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Jeg vil lige høre om der er nogle der har forslag til et godt
> sted at bo, det må gerne være billigt ca 50- 80 kr pr nat.

Jamen det er da udmærket, men hvad hentyder du til.

Hvis du (og mange andre) læste og fulgte disse fine råd om citat- og
svarteknik, ville det være meget lettere at følge med i til hvem og på
hvad der blev svaret og kommenteret:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm


Jan (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 06-05-02 22:51

> Jeg vil lige høre om der er nogle der har forslag til et godt sted at bo,
> det må gerne være billigt ca 50- 80 kr pr nat.

> bettina

Jamen det fedeste ved det land er at det tænker man ikke rigtig på...

Tag derop og kig.....og gå rundt og udvælg hvad i kan lide.

Der er så mange muligheder alt efter smag og behag....

Et sjovt råd, lej en scooter og fut lidt rundt, og husk at tage op og se det
meget flotte "wat" (palads) lige nord for byen.
Jeg har glemt navnet....men meget flot !

/Jan



Brinker (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Brinker


Dato : 06-08-02 20:44

hej
Du skal nok ikke tage til Phuket, hvis du kun vil ofrer 50-80 pr. nat
Du skal nok ud i det vilde.
brinker

manse (07-08-2002)
Kommentar
Fra : manse


Dato : 07-08-02 17:38


"Brinker" <brinker@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:fl90lu0837np1ldeihgf6eohfv1nms2n4g@4ax.com...
> hej
> Du skal nok ikke tage til Phuket, hvis du kun vil ofrer 50-80 pr. nat
> Du skal nok ud i det vilde.
> brinker

Hejsa
Hvorfor dog ikke selv i phuket kan man bo til en rimelig pris.i kata er der
billige steder.



Brinker (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Brinker


Dato : 07-08-02 21:54

Ok , har kun været i Patong og der var det dyrt at bo.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste