Hvorfor uden afgift?
Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 29-04-02 22:10

Hvordan kan det være at der er så fantastisk mange mc'er der sælges uden
afgift?
80 pct. af dem der sælges uden afgift er jo ikke bane cykler.

Jeg forstår ikke at forhandlerne ikke selv tager bøvlet med at få betalt
afgiften, så må de da være lettere at sælge, og hvor mange private kan der
være som importere som sideerhverv?

Måske der bare er mange som kører på prøveplader....

/Jimmi

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 29-04-02 22:30

"sunsite.auc.dk" <jimmi@bangbang.dk> wrote in message
> [...]
> være som importere som sideerhverv?
>
> Måske der bare er mange som kører på prøveplader....

Bingo, vil jeg tro!

> /Jimmi

Mvh
Anders

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 30-04-02 18:52

Hejsa

Mht til prøveplader, er der så ikke noget med at der er steget ganske
betragteligt i pris at "låne" et par prøveplader ?

Jeg har selv overvejet det lidt, med at købe en MC uden afgift, og så låne
prøveplader, men hørte at det efterhånden kostede en mindre bondegård at
låne et par prøveplader,

og hvordan med forsikring i en situation med prøveplader

-steffen (som aner minus om prøveplader, forsikring og den slags ;=)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-05-02 09:11

Steffen Rasmussen wrote:

> Hejsa
>
> Mht til prøveplader, er der så ikke noget med at der er steget ganske
> betragteligt i pris at "låne" et par prøveplader ?

100kr/døgnet var det sidste jeg hørte.

> Jeg har selv overvejet det lidt, med at købe en MC uden afgift, og så låne
> prøveplader, men hørte at det efterhånden kostede en mindre bondegård at
> låne et par prøveplader,

Og en ganske stor herskabsejendom at blive snuppet.
Noget i stil med reg. afgift plus en bøde på afgiftens beløb. Altså reelt
dobbelt afgift.

/Robert

Fra : Torben Ballegaard

Dato : 02-05-02 15:22

Prøveplader koster 100 kr i døgnet, men der skal lægges 2000 kr i depositum.

Fra : René Rattenborg

Dato : 29-04-02 22:39

Hejsa
Jeg tror der er flere grunde til, at der er så mange maskiner, der bliver
solgt uden afgift.
Den ene er at maskinerne, når de bliver solgt, ikke er registreret som
danske, og dermed har forhandlerne, ikke lagt ud for en afgift, til den
danske stat.
Den anden er, at hvis der er en anden skandinav, der er interesseret i
maskinen, jo ikke er interesseret i at betale en dansk afgift først, og
derefter en fra ens eget land.
og til sidst er der jo den muglighed at der er nogle der ikke registrerer
alle udenlandske maskiner som de sælger (altså med kvittering) og dermed
laver en masse sorte penge.
MVH René Rattenborg

Fra : Jimmi

Dato : 30-04-02 08:12

"Den ene er at maskinerne, når de bliver solgt, ikke er registreret som
danske, og dermed har forhandlerne, ikke lagt ud for en afgift, til den
danske stat."

Nej det er jo det.

"Den anden er, at hvis der er en anden skandinav, der er interesseret i
maskinen, jo ikke er interesseret i at betale en dansk afgift først, og
derefter en fra ens eget land."

Spørgsmålet er jo bare hvor mange Svenske Mcister der køber MC her i landet,
de har vel rigeligt over sundet.

/Jimmi

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-04-02 09:13

> Spørgsmålet er jo bare hvor mange Svenske Mcister der køber MC her i
landet,
> de har vel rigeligt over sundet.

De danske cykler er vel billigere end de svenske - når afgiften ikke er
medregnet.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-04-02 11:31

Henrik Steen Larsen wrote:

> landet,
>
> De danske cykler er vel billigere end de svenske - når afgiften ikke er
> medregnet.

Biler er svjv 20-25% billigere i Danmark end i resten af europa (vel at
mærke FØR afgift).
Mon ikke det samme er tilfældet med motorcykler.

Hvis det er så vil motorcykler nok også blive ramt af en grim prisstigning
i løbet af efteråret når priserne skal harmoniseres :-/

/Robert

Fra : Buck

Dato : 30-04-02 10:54

De specielt billige priser som leverandørene giver de danske bilimportører,
gælder så vidt jeg ved ikke mcer, og derfor burde mcer ikke blive berørt af
de prisstigninger som er varslet på biler...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Michael K. S.

Dato : 30-04-02 11:42

On Tue, 30 Apr 2002 11:53:57 +0200, "Buck" <buck_@sol.dk> wrote:

>De specielt billige priser som leverandørene giver de danske bilimportører,
>gælder så vidt jeg ved ikke mcer, og derfor burde mcer ikke blive berørt af
>de prisstigninger som er varslet på biler...

Joh,det gør de,men det varierer en hel del fra model til model og fra
mærke til mærke hvor meget,Suzukier er f.eks renset for reg.afgift og
moms = råpris en del billigere i DK end i D.

Eks.

SV650S : råpris i DK ca. 31.400 kr råpris i D. ca. 41.600 kr.
GSXR-1000: råpris i DK ca. 70.500 kr råpris i D. ca. 80.200 kr.

En del af forskellen (men ikke den hele) ligger naturligvis i avancen
i importør/ forhandlerleddet, der i DK er skåret helt ind til benet da
flere cykler ellers ville blive tæt på usælgelige - Pengene tjenes
istedet på værkstedstimer/reservedele som så til gengæld ofte bliver
en hel del dyrere end i udlandet.Vi får således hele pakken,dyrere
cykler og dyrere reservedele

-M

Fra : B727

Dato : 09-05-02 23:01

"Michael K. S." skrev d. 30-04-02 11:42 dette indlæg :

> [...]
>
> SV650S : råpris i DK ca. 31.400 kr råpris i D. ca. 41.600 kr.
> GSXR-1000: råpris i DK ca. 70.500 kr råpris i D. ca. 80.200 kr.

En fordel ved at købe MC i Tyskland er at hernede har Suzuki og Yamaha
en deal med hensyn til køb på afbetaling, den er kun 0,49% PA.
Så vidt jeg er informeret er en MV agusta ca 20k billigere her nede.
Men det er korekt at har man kontanterne er det en god ide at købe MC
uden afgift i DK, pånær MVen.

Martin
GSXR 400 (umbau)

http://www.kandu.dk/