dæmpning af larmende udstødning før syn
Fra : BL

Dato : 29-04-02 21:49

Er der nogen der kender en smart måde at dæmpe en larmende udstødning på en
yamaha xv 750 "viraga" før jeg skal til syn?
Nogen har foreslået grydesvampe men jeg kan ikke lige forstille mig hvordan
man skulle undgå at de bliver skudt" ud igen.

MVH en motorcyklist der ikke bare vil ses...
BL

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 29-04-02 21:55

BL wrote:

> Er der nogen der kender en smart måde at dæmpe en larmende udstødning på
> en yamaha xv 750 "viraga" før jeg skal til syn?

Kan du ikke bare skifte til din godkendte standardudstødning i dagens
anledning.

> Nogen har foreslået grydesvampe men jeg kan ikke lige forstille mig
> hvordan man skulle undgå at de bliver skudt" ud igen.

Det kan de sikkert heller ikke. Måske du kan konstruere en "fløjte" af en
slags, altså et rør der indsættet i udstødningen, med noget dæmpermateriale
omkring.

> MVH en motorcyklist der ikke bare vil ses...
> BL

Hvorfor kører i så så langsomt på sådan nogen viragoer altid?
2 gear ned og håndtaget i bund, så der kommer nogen omdrejninger på.

/Rune

Fra : Pierre Roland

Dato : 29-04-02 22:18

Du kan godt bruge `stål` grydesvampe, du skal bare flette dem med ståltråd
rigtigt hårdt, til en lille hård klump men husk at lave en lille løkke som
du kan trække i når du skal ha dem ud igen. Du kan også købe nogle fløjter
hos HIGHWAY HAWK til små penge.

Pierre Roland
Drag Star 650